نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

احتمال وقوع آتش فشان بین مکه مکرمه و مدینه منوره

نقطه دقیق وقوع این حادثه در شمال شهر "العیص" و "خیبر" که حد فاصل بین مکه مکرمه و مدینه منوره هستند، خواهد بود. پیش بینی می شود این زلزله به قدری مهیب باشد که تعداد زیادی از روستاهای اطراف این منطقه را با خاک یکسان کند.

به گزارش شیعه آنلاین، "علی عدنان عشقی" استاد رشته زیست و طبیعت در دانشکده علوم دریایی دانشگاه ملک عبدالعزیز در عربستان سعودی طی اظهاراتی نسبت به احتمال وقوع آتش فشان بین شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره به شدت هشدار داد.

این استاد دانشگاه عربستانی احتمال وقوع این آتش فشان را در آینده ای نزدیک دانست و گفت: بررسی هایی که بنده انجام داده ام نشان می دهد که آتش فشانی که قرار است در حد فاصل بین مکه و مدینه رخ دهد موجب وقوع زلزله ای مهیب در آن منطقه خواهد شد.
"علی عدنان عشقی" در ادامه افزود: نقطه دقیق وقوع این حادثه در شمال شهر "العیص" و "خیبر" که حد فاصل بین مکه مکرمه و مدینه منوره هستند، خواهد بود. پیش بینی می شود این زلزله به قدری مهیب باشد که تعداد زیادی از روستاهای اطراف این منطقه را با خاک یکسان کند.

این استاد رشته زیست و طبیعت همچنین گفت: گزارشی که اخیرا سازمان ژئولوژیک آمریکا در مورد زلزله های آینده جهان صادر کرده، اثبات کننده ادعای بنده است و همین مسأله نیز در آنجا بیان شده است. این زلزله حدودا طی دو سال آینده رخ خواهد داد و تا آثار آن تا نزدیکی شهر بندری جده نیز پیش خواهد رفت. 
 
منبع: وعده صادق

شریعتی و دفاع تمام قد از ولایت فقیه

سرویس فرهنگ و هنر جهان: ۲۹ خردادماه، سی و چهارمین سالگرد فوت مردی است که در تاریخ موافق و مخالفانش دائم باهم جدل داشته و دارند و همیشه یک پای ثابت این جدل را سنت و روشنفکری تشکیل داده‌اند.

علی شریعتی، شخصیتی که در دوران‌های مختلف از سوی جریان‌های سیاست‌زده مورد بهره‌برداری برای منافع حزبی و شخصی قرار گرفت بدون آن‌که حداقلی‌ترین اندیشه‌ای از وی برای نسل‌های جدید تبیین واقعی شود.

از این روست که حتی جایگاه ولایت فقیه، ولایت پذیری، تقلید و ارتباط آن با عقل گرایی که از مهمترین موضوعات فقهی، فلسفی سه دهه گذشته بوده به هیچ وجه از جانب شریعتی دیده نمی‌شود. این دیده نشدن عامدانه در حالی است که او صریحا و به کرات در این موارد اعلام نظر کرده و موضعش را مشخص کرده بود.

مثلا گرچه علی شریعتی در سخنرانی هشتم آبان‌ماه ۱۳۵۰ که بعداً با نام «انتظار، مذهب اعتراض» به صورت کتاب چاپ و منتشر شد بارها به افرادی که سخن از ناسازگاری تعقل و تقلید رانده‌اند، تاخته اما باز هم مدافعان ظاهری وی در سخنرانی‌ها و نوشته‌هایشان سخن از تضاد میان عقل‌گرایی و تقلید به میان می‌آورند، سخنی که رنگ و بوی صداقت و حکمیت منطق و علم نمی‌دهد.

با هم بخش‌هایی از "انتظار، مذهب اعتراض" را می‌خوانیم:
تقلید نه تنها با تعقل ناسازگار نیست، اساساً کار عقل این است که هرگاه نمی‌داند، از آن‌که می‌داند تقلید می‌کند، و لازمه‏ی عقل این است که در اینجا خود را نفی نماید و عقل آگاه را جانشین خود کند. بیمار خردمند کسی است که در برابر طبیب متخصص، خردمندی نکند؛ چه، خردمندی کردن در این‌جا بی‌خردی است و اقتضای تعقل، تعبد است و تقلید. مهندس، طبیب، حقوق‌دان و رهبر یک تشکیلات انقلاب یا حزبی، همیشه تربیت شده‌ترین و فهمیده‌ترین افراد را در میان مراجعان و اعضای خود مطیع‌تر و مجری‌تر از همه یافته‌اند. زیرا شعور، این فضیلت علمی و عقلی را به آنان آموخته است که ابراز فضل در آنچه نمی‌دانند فضولی است و این شیوه عقل است که در یک رشته علمی، از متخصص تقلید کند و این قانونی است که در همه‏ی رشته‌های زندگی جاری است و هر جامعه‌ای که پیشرفته‌تر و متمدن‌تر است، اصل تقلید و تخصص در آن استوارتر و مشخص‌تر است.

بنابر این می بینیم که در این دوره غیبت کبرا یک نظام انتخاباتی خاص به وجود می آید و آن یک انتخابات دموکراتیک است برای رهبر ... گر چه این انتخاب شونده به وسیله مردم انتخاب می شود ، اما در برابر امام مسئول است و در برابر مردم نیز. بر خلاف دموکراسی که منتخب به وسیله مردم، فقط در برابر خود مردم که انتخاب کنندگان و موکلین او هستند مسئول است.

این است که مردم، نایب عام را خودشان، با تشخیص و آرای خودشان، بر اساس این ضوابط انتخاب کرده و رهبری او را می پذیرند، و او را جانشین امام تلقی می کنند و این جانشین امام در برابر امام و مکتب او مسئول است یعنی بر خلاف نماینده ای که با نظام دموکراتیک انتخاب شده ، مسئول این نیست که ایده ها و ایده آلها و نیازهای مردمی که او را انتخاب کرده اند بر آورده کند، بلکه مسئول است که مردم را بر اساس قانون و مکتبی که امام و رهبر و هدایت کننده آن مکتب است هدایت کرده و آنها را بر اساس آن مکتب تغییر و پرورش دهد.

البته این انتخاب که یک "انتخاب مُقُیّدی است، به این معنی نیست که همه مردم بیایند رای بدهند و هر کس آرایش بیشتر بود، به جانشینی امام منتخب شود و در مسند نیابت امام قرار گیرد، بلکه چون این فرد یک شخصیت اجتماعی است و در عین حال یک شخصیت علمی، بنابراین توده نا آشنا با علم، خود به خود شایستگی انتخاب او را ندارند و عقل حکم می کند کسانی که آگاهی و علم دارند و می دانند که عالم ترین و متخصص ترین و آشنا ترین فرد به این مکتب کیست، یعنی عالِم شناسان به این انتخاب مبادرت ورزند و مردم هم که خود به خود با فضلا و و روحانیان و علمای مذهب خودشان تماس و به آنها اعتماد دارند و از آنها پیروی می کنند، طبعاً رای آنها را برای انتخاب نایب امام می پذیرند و این یک انتخاب طبیعی است، همان طور که درباره متخصصان دیگر این کار را می کنیم، مثلاً من که بیماری قلب دارم و شخصاً هیچ گونه آگاهی طبی ندارم، بزرگ ترین متخصص قلب را خودم انتخاب نمی کنم و معمولاً از دانشجویان پزشکی، اطبا، داروسازان و یا کسانی که آگاهی به این مسایل دارند استخبار می کنم که بهترین متخصص قلب کیست و بنابر اعتقادی که به ایشان دارم، رای ایشان را به عنوان رای خودم می پذیرم ؛ یک نوع انتخابات دو درجه ای طبیعی.

این امام، در دوره غیبت، مسئولیت هدایت خلق و پیروانش را برعهده علمای روشن و پاک و آگاهان برمذهب خود می گذارد تاظهورش فرا رسد و آن هنگامی است که رژیم های حاکم و نظام های اجتماعی در سراسر زندگی انسان ها به حضیض فساد رسیده باشد.

با آغاز دوران غیبت بزرگ و خاتمه کار نُواب انتصابی - که امام به وسیله آنها، در نهان، بر مردم خویش حکم می‌راند و مردم، از طریق این باب‌های تعیین شده، با شخص رهبر تماس داشتند و وظیفه اجتماعی خود را از او کسب می کردند و حقیقت اعتقادی مذهب خویش را از او می پرسیدند - رابطه قطع می شود و مسئولیت امام به مردم واگذار می شود و دوران انتصاب پایان می گیرد و عصر انتخاب فرا می رسد. 

چرا کعبه در فهرست میراث جهانی نیست؟

به گزارش انتخاب، دلیل این مهم را شاید بتوان در دو عامل داخلی و خارجی جستجو کرد؛ نخست سیاستهای توسعه ای مدیران حریم بنا و دیگر سیاستهای در نظر گرفته شده از سوی یونسکو برای ثبت آثار در فهرست جهانی. از منظر یونسکو ارزیابی و تشخیص اینکه آثار پیشنهادی از سوی کشورهای مختلف واجد معیارها و شرایط اصالت برای ثبت در فهرست میراث جهانی هستند، با شورای بین المللی آثار و محوطه های فرهنگی- تاریخی ICOMOS است. در مورد چشماندازهای فرهنگی علاوه بر ICOMOS ، اتحادیه های حفاظت IUCN نیز بر ارزیابی اثر پیشنهاد شده نظارت خواهد کرد.

این دو مجموعه پس از دریافت اطلاعات اضافی که احتمالاً برای رفع نواقص پرونده پیشنهادی لازم است تا کشور عضو ارسال دارد، گزارش نهایی ارزیابی خود را تسلیم کمیته میراث جهانی می کند.

هر اثر پیشنهادی باید حداقل یکی از این شاخصها را داشته باشد؛ یا نمایانگر دستاوردی بی بدیل از نبوع هنری بشر باشند. یا نمایانگر تبادل مهمی از ارزشهای بشری در یک محدوده زمانی در درون یک حیطه فرهنگی جهان از لحاظ پیشرفت در معماری یا فناوری، هنرهای یادمانی، برنامه ریزی شهری یا طراحی چشم انداز باشد. یا اینکه این اثر گواهی بی همتا یا دست کم استثنایی بر یک سنت فرهنگی یا تمدن زنده یا از میان رفته باشد.

از دیگر معیارهای در نظر گرفته شده این است که اثر نمونه ای برجسته از نوعی بنا یا مجموعه معماری یا فناوری یا منظره که نمایانگر مرحله یا مراحلی در سرگذشت انسان باشد.

ملاک دیگر اینکه اثر نمونه ای برجسته از یک سکونت گاه سنتی بشری یا استفاده از زمین، که معرف یک یا چند فرهنگ است، باشد و خلاصه آنکه به طرزی مستقیم یا ملموس مرتبط با رویدادها یا سنن زندگی افکار و عقاید یا آثار هنری یا ادبی واجد اهمیت والای جهانی باشد.

طبق دستورالعمل اجرایی کنوانسیون میراث جهانی، کشورهای عضو این کنوانسیون می توانند آثار شاخص موجود در کشورشان را نامزد ثبت در فهرست میراث جهانی کنند، اما این فرصت امروزه با قد برافراشتن ساختمانهای پیرامونی کعبه همچون «برج هتل» با ارتفاع 601 متر که یکی از برجهای هفتگانه ابراج البیت به شمار می رود و با هزینه ای بیش از 3 میلیارد دلار قد برافراشته است، یا ساعتی که شش برابر ساعت «بیگ بِن» لندن است از کعبه گرفته شده است.

تا چند سال پیش بلندترین بنای مُشرف به صحن مسجدالحرام، قصر ملک فهد پادشاه پیشین مملکت عربی سعودی بود که بر بلندای ابوقُبیس، صدها متر فراتر از کعبه نشسته بود. اما امروزه دیگر این بنا در برابر برج در دست ساخت «ابراج البیت» کوچک می نماید. سازندگان این مجموعه عظیم شرکت مجموعه بن لادن السعودیه و معمار آن شرکت دار الهنداسه است. در حوزه میراث فرهنگی و بناهای تاریخی معمول است که بنای دیگری نباید ارتفاعی بالاتر از بنای مشخص شده داشته باشد، زیرا به فضای معماری محوطه لطمه زده و خط افق شکسته می شود.

به هر حال به نظر می رسد وظیفه حفظ ثبت کعبه و صیانت از حریم آن بیش از همه بر عهده کسانی است که سالهاست عنوان خادم الحرمین الشریفین را یدک می کشند. 

 

منبع: موعود

امام و حزب الله آماج سریال آمریکایی(CHAOS) + فیلم

سریال آمریکایی آشوب که از شبکه سی بی اس در حال پخش است، در داستان قسمت های اخیر خود به امام خمینی (ره) و حزب الله لبنان پرداخته و در جایگاهی از آنها یاد می کند که به عنوان مروجین و عاملان تروریسم شناخته شوند 

 

ادامه مطلب ...

ماه گرفتگی در ماه رجب از نشانه هاست...

ماه گرفتگی در ماه رجب از نشانه هاست!

سالی که قیام ها، بحرانها و شورشها جهان اسلام را درهم می کوبد. سالی که اگر درک شود نشانه های ظهور مانند دانه های تسبیح یک به یک پیش می روند. از اینجا، ما چاره ای جز جستجو، رصد و انتظار نداریم. چنانکه ضمن پرهیز از تعیین وقت چشم به حوادث و وقایعی داریم که روایات درباره آنها خبر داده اند. کسی چه می داند شاید ما هم در جمع کسانی باشیم که آن سال موعود و وقایعش را درک می کنند. 

 

 

ادامه مطلب ...

زنان سعودی تابوی ممنوعیت رانندگی در عربستان را شکستند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فراسه، شماری از زنان سعودی دیروز جمعه در پاسخ به فراخوان دو ماه قبل زنان فعال در زمینه حقوق بشر عربستان برای شکستن تابوی رانندگی در عربستان با عنوان "خودم با اتومبیلم رانندگی می‌کنم " اقدام به رانندگی در ریاض، پایتخت و چند شهر دیگر کرده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی اینترنتی همچون "تویتر " و "فیس‌بوک " فیلم‌های کوتاه ویدیویی از زنان در پشت فرمان اتومبیل و در حال رانندگی را منتشر کردند.

"توفیق السیف "، یک نویسنده سعودی در صفحه خود در شبکه تویتر نوشت: صبح جمعه همسرم را در حال رانندگی تا سوپر مارکت همراهی کردم.

"محمد القحطانی "، رئیس انجمن حقوق مدنی و سیاسی عربستان نیز در صفحه اجتماعی خود گفت: همسرم دیروز 45 دقیقه را در خیابان‌های شهر ریاض رانندگی کرد و من نیز وی را همراهی می‌کردم، حتی اگر شخصیت‌های دینی و قانونمداران رانندگی زنان را منع کنند اما این حق زنان است.

القحطانی نوشته بود که همسرش حتی لوازم ضروری را با خود برداشته بود تا بدون هیچ هراسی آمادگی بازداشت شدن از سوی نیروهای امنیتی به خاطر رانندگی کردن را داشته باشد.

با توجه به اینکه هیچ کدام از این زنان تاکنون دستگیر نشده‌اند انتظار می‌رود که مقامات با توجه به انتقاد جوامع حقوق بشری خواستار عدم مقابله جدی با این کمپین شوند.

شمار دیگری از زنان سعودی نیز در پایگاه‌های فیس‌بوک و تویتر اعلام کردند که تابوی ممنوعیت رانندگی را در ریاض، جده و مکه مکرمه شکستند.

یکی از این زنان نیز گفت که پلیس مکه با متوقف کردن خودروی وی تلفن همراه وی و دوستانش را توقیف کرد اما آنها را به مرکز پلیس نبرد.

سازمان‌دهندگان این کمپین تاکید کردند که به فراخوان خود برای رانندگی زنان در شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهند تا زمانی که پادشاه مجوز رانندگی زنان را صادر کند.

"وجیه الهویدر " یک فعال زنان سعودی دلیل استقبال اندک زنان عربستان از این فراخوان را برخورد جدی مقامات طی هفته‌های گذشته با زنانی دانستند که در شهرهای مختلف عربستان به دلیل رانندگی روزها را در بازداشت به سر بردند.

ماه گذشته یک زن 32 ساله سعودی به نام "منال شریف " که فیلمی از رانندگی خود را در شبکه اینترنت منتشر کرده بود، بازداشت شد و پس از تحمل دو هفته حبس و تعهد به خودداری از رانندگی، مقامات او را رها کردند.

پنجشنبه دو هفته پیش نیز شش زن سعودی به دلیل رانندگی برای مدت کوتاهی بازداشت شدند.

عربستان تنها کشوری است که در آن رانندگی برای همه زنان اعم از سعودی یا خارجی ممنوع است.

این در حالی است که در نوامبر سال 1990 47 زن سعودی در پاسخ به فراخوانی و برای نشان دادن اعتراض خود به ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان در خیابان‌های شهر ریاض به صورت جمعی رانندگی کردند اما همه آنها بازداشت شدند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات سعودی نباید با زنان همچون شهروند درجه دو تعامل داشته باشند و باید به آنها اجازه رانندگی بدهند.

در این بیانیه آمده است: اجازه ندادن به زنان برای رانندگی مانع بسیاری از فعالیت زنان همچون رساندن فرزندانشان به مدرسه و .. می‌شود.

در قانون اساسی عربستان ماده‌ای مبنی بر ممنوعیت رانندگی زنان وجود ندارد اما مقامات بر اساس فتوای صادره از سوی مفتی‌های این کشور زنان را از این امر منع می‌کنند.

این در حالی است که سه هزار و 345 زن نیز با تهیه عریضه‌ای که به ملک "عبدالله بن عبدالعزیز "، شاه عربستان ارائه شده است خواستار بهره‌مندی زنان از حق خود برای رانندگی شدند و از سوی دیگر 24 هزار زن سعودی نیز در شبکه اجتماعی فیس‌بوک فراخوان زنان برای رانندگی را تایید کرده‌اند. 

 

اقدام عجیب عبدالله هاشم ; فیلمساز مسلمان !!

 

 

به موازات فیلم مستند « ظهور بسیار نزدیک است »، فیلم مستند دیگری توسط فیلم ساز
معروف مسلمان آقای « عبدالله هاشم » و در خارج از کشور ساخته شده است که « Age of
Appearance : عصر ظهور » نام دارد.(169) این فیلم (عصر ظهور) از نظر زمان ساخت،
زودتر از مستند « ظهور بسیار نزدیک است » ساخته شده است و علی رغم نیت سالم و تلاش
های قابل تقدیر سازنده ی آن « عبدالله هاشم »، این مستند ساز از احادیث ضعیف برای
اثبات سخنان خویش بهره جسته است؛ به نحوی که یک قسمت از این مستند، به طور کامل به
شخصیت برجسته ی « ابا هریره »!!! جاعل معروف حدیث که مورد لعن و سرزنش معصومین
(علیهم السلام) و حتی خلفای راشدین بوده است، پرداخته و پیشگویی های منتسب به وی را
به عنوان احادیث معتبر و نشان دهنده ی دانشی مخفی که از پیامبر (صلی الله علیه و
آله و سلم) نزد وی به ودیعه گذاشته شده، معرفی نموده است!!! 

 

ادامه مطلب ...

امپراتوری امریکا در خاورمیانه و در مقابل چشمانمان در حال فروپاشی

امپراتوری امریکا در خاورمیانه و در مقابل چشمانمان در حال فروپاشی است

به روشنی پیداست که واشینگتن بی‌توجه و غافل از این رویدادها، قصد دارد به جنگ‌های دایمی‌ و ساخت پایگاه‌های دایمی خود ادامه دهد و باز هم بازخورد‌های بیشتری را تولید کند و سرزمین‌های باز هم بیشتری را بی‌ثبات کند، تا وقتی که خودش را زنده زنده بخورد. این است تعریف افول کاملاً امریکایی، در جهانی که به صورت نامنتظره‌ای، جدید است. بله، دندان‌ها شاید هنوز در شریان گردن فرو رفته باشند، ولی فارغ از هر فکری که پترائوس در سر دارد، درباره اینکه دندان‌های چه کسی بر شریان گردن چه کسی فرو رفته است، باید بیشتر اندیشید. 

 

 

ادامه مطلب ...

جاهلیت مدرن؛ توطئه گسترده جریان‌های ماسونی و صهیونی

جاهلیت مدرن؛ توطئه گسترده جریان‌های ماسونی و صهیونی

پس نباید تبرج را فقط در آرایش خانم‌ها بدانیم بلکه مربوط به مناسبات دیگر جامعه هم است. ازطرفی شهری آکنده ما شهر تبرج است و تمام شهرهای کشورهای اسلامی مبتلای به تبرج است. اما چشم ما فقط آن را در خیابان ولی‌عصر(عج) و در صورت خانم‌ها جستجو می‌کند. اگر تبرج را از معماری و شهرسازی مدرن ما که زیر نظر و امضای شهرداری تاسیس شده و قد کشیده و بر ما غالب شده است را بگیرید چیزی باقی نمی‌ماند و همه چیز فرو می‌ریزد. 

 

 

ادامه مطلب ...

کاروان "آزادی 2 " تا چند روز آینده عازم نوار غزه می‌شود

به گزارش فارس، کمیته اروپایی لغو محاصره غزه که مقر آن در بروکسل است، با انتشار بیانیه‌ای با اعلام اینکه کاروان "آزادی 2 " طی چند روز آینده عازم نوار غزه می‌شود، تاکید کرد: دلایل اعزام کاروان آزادی 2 به نوار غزه همچنان به قوت خود باقی است؛ به ویژه اینکه اکنون ساکنان محاصره شده نوار غزه از ابتدایی‌ترین نیازهای انسانی محروم‌اند و بیماران این منطقه با کمبود 180 قلم دارو و 200 قلم کالای پزشکی دست و پنجه نرم می‌کنند.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: گزارش‌های نهادهای وابسته به سازمان ملل حکایت از آن دارد که وضعیت این منطقه به خاطر محاصره به شدت بحرانی است و محافل بین المللی برای شکستن سد این محاصره دست به هیچ تحرک جدی نمی‌زنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: طبق قوانین بین‌المللی محاصره نوار غزه یک جنایت ضد انسانی به شمار می‌رود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین کمیته اروپایی لغو محاصره نوار غزه همچنین تاکید کرد: چنانچه هر یک از شرکای ائتلاف کاروان آزادی به مانعی برخورد کرد دیگر اعضای این ائتلاف تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.