نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

شاه‌کلید شکست‌های متوالی صهیونیست‌ها کیست + تصاویر

امروز سالروز تولد مردی است که در تاریخ مبارزه با اسرائیل ضعف و رخوت را به اردوگاه صهیونیست‌ها کشانده و آنها را مقهور اراده مقاوم خود ساخته است، او شاه کلید شکست‌های متوالی صهیونیست‌هاست.

در این نوشتار به صورت خلاصه با زندگینامه نصرالله و عوامل موفقیت وی در مبارزات ضد صهیونیستی اش آشنا می شویم.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


به گزارش فارس، امروز مصادف با 31 آگوست و سالروز تولد 52 سالگی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان است، مردی که با مبارزات طولانی ضد صهیونیستی خود کاخ غرور و خودکامگی صهیونیست ها را متزلزل کرده و با شکست هایی که در حالت نامتوازن بر دشمن تحمیل کرده، در صدر لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. در این نوشتار به صورت خلاصه با زندگینامه نصرالله و عوامل موفقیت وی در مبارزات ضد صهیونیستی اش آشنا می شویم.

زندگینامه

سید حسن نصرالله 31 اگوست 1960 در روستای «البزوریه» در جنوب لبنان به دنیا آمد. پدرش «عبدالکریم»، سبزی و میوه‌فروشی می‌کرد. نصرالله از ابتدا علاقه‌مند به دین بود و همین علاقه او را واداشت که با سن اندکش در سال 1976 به نجف برود و تحصیلات حوزوی خود را در آنجا آغاز کند.

در سال 1978 به لبنان بازگشت و در مدرسه الامام المنتظر(عج)، که شهید سید عباس موسوی آن را تأسیس کرده بود، تحصیلات حوزوی خود را پی گرفت و در همان حال، به فعالیت‌های سیاسی در جنبش امل مشغول و مسئول سیاسی جنبش امل در منطقه بقاع شد.

با ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی و اشغال جنوب لبنان و پس از آن که امام موسی صدر در لیبی به صورت مرموزی ربوده شد، حزب‌الله لبنان تأسیس شد. سید حسن در حزب‌الله نیز مسئولیت‌های مختلفی را عهده‌دار شد؛ از جمله عضویت در شورای رهبری حزب‌الله، اما از فضای درس و بحث فاصله نگرفت و به تحصیلات علمی خود ادامه داد تا جایی که در سال 1989 برای تکمیل تحصیلات خود به قم مسافرت کرد، اما حملات گسترده اسرائیل به لبنان و مبارزات حزب‌الله به او اجازه نداد، بیش از یک سال در قم بماند و بار دیگر به لبنان بازگشت. در سال 1992 و پس از شهادت سید عباس موسوی، دبیرکل وقت حزب‌الله لبنان، با اجماع شورای رهبری حزب‌الله سید حسن نصرالله، دبیرکل جدید این جنبش شناخته شد.

دو عامل محبوبیت سید حسن نصرالله

سپتامبر 1997 دو تن از رزمندگان حزب‌الله در حمله به یکی از مواضع ارتش اسرائیل در منطقه جبل‌الرفیع در جنوب لبنان به شهادت رسیده و پیکر آنان به دست نیروهای اسرائیلی افتاد. تلویزیون اسرائیل بدون اطلاع از هویت این دو نفر، تصویر خون‌آلود آنان را به نمایش گذاشت، به سرعت مشخص شد که یکی از این دو تن، سید هادی، فرزند سید حسن نصر‌الله، دبیر کل حزب‌الله است. انتشار این خبر و امتیاز ندادن نصرالله به صهیونیست ها برای دریافت پیکر فرزندش موجی از احساسات همدردی، احترام و محبوبیت مردمی  را نسبت به دبیر کل حزب‌الله در میان همه طوایف مذهبی لبنان در پی داشت. این ابراز همدردی و احترام منحصر به لبنان هم نبود و حتی افرادی چون امیر عبد‌الله، ولیعهد وقت عربستان نیز برای نخستین بار در تاریخ حزب‌الله، با ارسال پیام تسلیت برای دبیر کل حزب‌الله، حمایت خود را از مقاومت اسلامی اعلام نمود.

عامل دیگری که باعث افزایش محبوبیت سید حسن نصرالله شد، پیروزی های متوالی حزب الله بر دشمن صهیونیستی بود. در سال 2000 و با افزایش فشار مقاومت اسلامی لبنان و فرسایش ارتش رژیم صهیونیستی، اسرائیل بدون گرفتن کمترین امتیازی از حزب‌الله، از اراضی اشغالی جنوب لبنان عقب نشینی کرد.

پیروزی های حزب الله لبنان بر دشمن صهیونیستی به همین جا ختم نشد و در جنگ 33 روزه نیز که اغلب قدرت های جهانی حمایت های دیپلماتیک و حتی نظامی از رژیم صهیونیستی به عمل می آوردند و در مقابل اغلب کشورهای اسلامی نیز بنا به خواسته اربابانشان در قبال جنایت‌های صهیونیست ها سکوت کرده بودند، بار دیگر نوار پیروزی های حزب الله تکرار شد تا قدرت بالای نظامی حزب الله در سایه رهبری سید حسن نصرالله در این جنگ بر همه روشن شود.

رهبری نصرالله  عامل تعیین کننده موفقیت های حزب‌الله

کارشناسان مسایل راهبردی و بویژه مقامات رژیم صهیونیستی به خوبی می‌دانند که  رهبری سید حسن نصرالله چه نقش عمده ای در موفقیت های حزب‌الله لبنان در سالهای اخیر داشته است، اعتبار و مقبولیتی که اظهارات سید حسن نصرالله حتی در بین افکار عمومی صهیونیست ها دارد، به همراه جنگ روانی دقیق و حساب شده وی نقش اساسی در پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه داشت، سخنرانی های نصرالله در این جنگ و تعیین معادلات مختلف از سوی وی عمق جبهه داخلی صهیونیست ها را هدف قرار داد و آنها را به سست بودن خانه عنکبوتی خود واقف کرد.

"غسان بن جدو" مدیر شبکه المیادین در بررسی نقش سخنرانی‌های سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در جریان جنگ 33 روزه گفت که وی در این سخنرانی‌ها قدرت خود را در ارسال پیام‌های مختلف به مردم، مقاومت، مبارزان حزب‌الله و افکار عمومی داخل و خارج از لبنان نشان داد. دستور هدف قرار دادن کشتی ساعر در حین سخنرانی زنده بخشی از جنگ روانی نصرالله بود که برای اولین بار از سوی او ابتکار شد و در هیچ جنگی سابقه نداشته است.

به این ترتیب است که بر اساس نظرسنجی های انجام شده، صهیونیست های ساکن سرزمین های اشغالی با وجود خصومتی که از سید حسن نصرالله دارند، بیش از اینکه حرف های سیاستمداران خود را قبول کنند، به اظهارات و وعده‌ها و معادله های سید حسن نصرالله اعتقاد دارند و این یکی از رموز پیروزی حزب الله در هر جنگ احتمالی آینده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد