نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی را بحران سوریه تعیین می‌کند

نظم نوین جهانی را


بحران سوریه تعیین می‌کند


خبرگزاری فارس: در حالی که مقامات واشنگتن از فرار یک خلبان سوری در پوست خود نمی‌گنجند، مسکو با تجدید حمایت قاطع خود از دمشق تاکید کرد که نظم جدید جهان در گرو چگونه حل شدن بحران سوریه است.

خبرگزاری فارس: نظم جدید جهانی را بحران سوریه تعیین می‌کند

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید



به گزارش فارس، این روزها تحولات سوریه سرعت سرسام‌آوری به خود گرفته است. روز گذشته روسیه در واکنش به جبهه‌ غربی علیه سوریه، تاکید کرد که هر طرحی که پیش‌شرط کناره‌گیری بشار اسد از قدرت را داشته باشد، رد می‌کند زیرا که انتخابات اخیر پارلمانی در سوریه ثابت کرد که بیش از نیمی از سوری‌ها به بشار اسد و سیاست او رای دادند. این در حالی بود که مسکو تاکید کرد که نتیجه بحران سوریه، شکل و شمایل نظام جدید جهان را تعیین خواهد کرد.

اما در همین اثنا، جدا شدن یک خلبان سوری با جنگنده روسی، و فرار او به اردن که پناهندگی سیاسی به این خلبان داد، دستمایه جدید آمریکاشد که به بهانه این اتفاق ارتش سوریه را به شورش فرابخواند و ضمنی تهدید کند که اگر به کشور و نظام خود متعهد بمانند ممکن است در آینده تحت پیگرد قرار بگیرند. اما دمشق در مقابل، این خلبان را «خائن به کشور و شرافت نظامی» خود خواند و از مقامات اردن خواست تا جنگنده سوریه را پس بدهند.


دولت جدید سوریه تا دو روز دیگر اعضای خود را اعلام می‌کند

به موازات این تحولات، تلاش‌های سیاسی نخست‌وزیر جدید سوریه برای تشکیل دولت جدید در سکوتی خبری ادامه دارد. منابع نزدیک به ریاض فرید حجاب، نخست‌وزیر جدید سوریه می‌گویند که تا دو روز دیگر اعضای دولت جدید سوریه اعلام خواهد شد. به گفته این منابع، قدری جمیل معاون نخست‌وزیر و علی حیدر وزیر امور آشتی ملی تعیین خواهند شد.

تحولات میدانی سوریه نیز در جریان است. مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه که ادعا می‌شود مرکزش در لندن است اما برخی منابع میگویند این مرکز وجود خارجی ندارد، همچنان آمار تلفات در سوریه را منتشر می‌کند و منبع دیگر منابع خبری مانند الجزیره و العربیه علیه سوریه است. این مرکز مدعی شد که بیش از 100 نفر در نقاط مختلف سوریه روز گذشته کشته شده‌اند. این مرکز اعلام نکرد که چه تعداد از این 100 نفر افراد تروریست مسلحی هستند که در درگیری با ارتش کشته شده‌اند یا چه تعداد از این افراد، عناصر ارتش سوریه هستند. درگیری‌ها همچنان در ریف الشام، اردلب، حمص، درعا، ریف حلب و دیر الزور ادامه دارد.

همچنین خبر رسیده است که کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل امروز با رابرت مود رئیس هیئت ناظران بین‌المللی در سوریه کنفرانس خبری مشترک دارند.


روسـیـــــه: مردم سوریه از بشار اسد حمایت می‌کنند

سرگی لاوروف که روز گذشته تلفنی با کوفی عنان گفت‌وگو کرد، به رادیو «صدای مسکو» اعلام کرد: خیلی روشن است که هر مکانیزمی که قبل از اینکه در سوریه خشونت متوقف شود، بر کنار رفتن بشار اسد تاکید کند، اجرا نشدنی است زیرا او کنار نخواهد رفت. موضعی که در قبال انتخابات اخیر [در سوریه] اتخاذ شد کجا می‌رود؟ حداقل نیمی از سوری‌ها اسد، شخص او، حزب و سیاستش را انتخاب کردند. این تعداد به دلایل مختلف آینده‌ و امنیتشان را با اسد گره زده‌اند.

لاوروف تاکید کرد: آنها (مردم سوریه) نگرانند... از اینکه اسلامگرایان افراطی [مانند اخوان المسلمون] به قدرت برسند... سرنوشت مردم علوی‌مذهب، کُردها و بخصوص مسیحی‌ها ما را نگران می‌کند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه با تاکید بر اینکه کشورش صرفا خواستار ابقای اسد نیست تصریح کرد که «سرنوشت وی باید در گفت‌وگوی سراسری در سوریه تعیین شود».


مخالفان سوریه: معاون اسد فرد مقبولی است

لاوروف همچنین گت که بشار اسد خودش سر میز مذاکره با مخالفان نمی‌نشیند... «فکر نمی‌کنم اسد خودش سر میز مذاکرات حاضر شود. چرا که در فوریه گذشته که به همراه میخائیل فرادکوف رئیس دستگاه اطلاعات [روسیه] به دمشق رفتیم، اسد اعلام کرد که فاروق الشرع معاون خودش را مامور برقراری هر نوع ارتباط با مخالفان و ارتباط درباره هر مسئله‌ای کرده است... هنوز این ماموریت به قوت خود باقی است زیرا سوری‌ها اخیرا نیز این مسئله را تاکید کردند.

لاوروف اشاره کرد که «بیشتر گروه‌های مخالف (در سوریه) که با آنان در تماسیم، اعلام کرده‌اند به ما که این شخصیت (فاروق الشرع) گزینه‌ای مقبول است و اعتراضی به آن ندارند». وی همچنین ادامه داد: آنچه ما الان با شرکای غربی و منطقه‌ای خود دربار آن در حال رایزنی هستیم این است که چگونه عاملی خارجی را برای پایان دادن به بحران فعال کنیم. این موضعی واقعی است (منظور لاوروف دعوت با اجلاس برای سوریه است). اگر این راه (یعنی اجلاس)، موفقیت کامل هم نداشته باشد، فرصتی واقعی است که می‌تواند نتایجی داشته باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به اینکه نشست گروه تماس 30 ژوئن در ژنو برگزار خواهد شد، تاکید کرد که کشورهای مهمی مانند عربستان و قطر باید در آن حضور داشته باشند همینطور ایران.


تعیین نظام جدید جهانی در گروه چگونه حل شدن بحران سوریه است

از سویی دیگر، الکساندر لوکاشویچ سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: خیلی روشن است که وضعیت سوریه با پایه‌های نظم آینده جهانی مرتبط است و اینکه وضعیت سوریه چگونه حل شود، تا حد زیادی ساختار نظام امنیتی جهانی و وضع کلی جهان را تعیین می‌کند.

لوکاشویچ تصریح کرد که آن کشتی که ناچار شد از نزدیکی آب‌های اسکاتلند به سوی روسیه بازگردد، حامل بالگرد است و پرچم روسیه را بر خواهد افراشت تا در راه سوریه از تعرض به آن اجتناب شود. سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که «این کشتی 11 ژوئن حرکت خود را آغاز کرد و حامل بالگردهای نوع ام-25 است که مالکیت آن برای سوریه است و قرار است پس از تعمیر به سوریه بازگردانده شود.


طرح جدید آمریکا و انگلیس و تلاش ناکام برای کنار زدن اسد

در مقابل، گزارش‌های خبری حاکی است که انگلیس و آمریکا در ادامه تلاش‌های ناکام خود برای کنار زدن بشار اسد از قدرت، طرحی آماده کرده‌اند که به موجب آن مصونیت قضایی به بشار اسد داده می‌شود تا او در چارچوب انتقال سیاسی قدرت کناره‌گیری کند. هر چند که این خبر منتشر شد و یک مسئول در دولت انگلیس در گفت‌وگو با مطبوعات این کشور مدعی شد که «پیشنهاد جدیدی» مطرح نشده است.

گاردین در این خصوص اعلام کرد که بررسی این طرح احتمالی پس از آن آغاز شده است که باراک اوباما و دیوید کامرون از جانب ولادیمیر پوتین در مذاکرات نشست سران 20، تشویق و ترغیب شده‌اند.


خلبـان فـراری سـوریـه

روز گذشته یک جنگنده میگ 21 سوریه از مرز سوریه به اردن فرار کرد و خواستار پناهندگی سیاسی شد. از زمان آغاز مخالفت‌ها در سوریه، این اتفاق اولین اتفاق در نوع خود است. مسئولان اعلام کردند که خلبان در فرودگاه نظامی ملک حسین در 80 کیلومتری شمال شرق «امان» پایتخت اردن درخواست فرود اضطراری و پناهندگی سیاسی کرده است. سمیح المعایطه وزیر مشاور اردن نیز اعلام کرد که کشورش پناهندگی سیاسی به این خلبان داده است.

تلویزیون رسمی سوریه نیز اعلام کرد که خلبان فراری سرهنگ حسن الحماده است که تماس با هواپیمای او به هنگام پرواز آزمایشی در نزدیکی مرز اردن قطع شده است. بیانیه وزارت دفاع سوریه تاکید کرد «این خلبان از خدمت [در ارتش سوریه] فرار کرد و خائن به وطن و شرافت نظامی‌اش محسوب می‌شود و مجازات‌هایی که برای چنین حالاتی تعیین شده است، در حق او طبق قانون اعمال می‌شود». این بیانیه که در خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز منتشر شد، می‌افزاید: تماس با مسئولان اردنی ادامه دارد تا هواپیما بازگردانده شود.

برخی منابع در مخالفان سوریه می‌گویند که این خلبان 44 ساله از استان ادلب (در مرز ترکیه) است که قبل از این اقدام، خانواده خود را به ترکیه منتقل کرده است. فعالان مخالف دولت سوریه که با خانواده وی صحبت کرده‌اند، گفتند که شهرک محل سکونت این خانواده در کفرتخاریم در چند ماه گذشته هدف حملات مکرر و گلوله‌باران مداوم با توپخانه و اخیرا با بالگرد قرار گرفته است.


تحریک آمریکا و دعوت از ارتش سوریه به شورش

در مقابل رابرت مود سفیر آمریکا در سوریه، اعلام کرد که کشورش «نقشی مهم و گرانبها»‌ برای ارتش سوریه در آینده این کشور قائل است. وی از اینکه ارتش سوریه به مردم و دولت این کشور وفادار مانده است ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه بیشتر ارتش سوریه مانند قدرتی اصلی عمل می‌کنند که ثبات منطقه را دچار تزلزل کرده است. وی مدعی شد که عناصری اصلی و معین در ارتش در بسیاری از اوقات نقشی مهم در شکنجه و ایجاد رعب ایفا کرده‌اند.

فورد که به هنگام حضور در سوریه بدون مجوز مقامات سوریه به مناطق مختلف سوریه می‌رفت و شخصیت‌های مخالف را به شورش علیه کشور خود دعوت می‌کرد، ارتش سوریه و عناصر آن را تهدید کرد و گفت: باید انتخاب کنند که آیا می‌خواهند با حمایت از اقدامات وحشیانه نظام اسد خود را در مقابل بازخواست جنایی قرار بدهند یا اینکه می‌خواهند با حمایت از انتقال به دموکراسی فراگیر که به حقوق همه احترام می‌گذارد و نماینده همه اقشار سوری است، به حفظ نقش حرفه‌ای ارتش در سوریه دموکراتیک حمایت کنند.

وی صراحتا ارتش سوریه را تهدید کرد و گفت که واشنگتن از دادگاه جنایی بین‌المللی که مسائل درگیری در بالکان را دنبال می‌کند، حمایت می‌کند و «حاضریم همین کار را در قبال سوریه نیز انجام بدهیم».


طرح کوفی عنان و حضور ایران در گروه تماس

در حالی که روسیه خواستار توقف ارسال سلاح برای تروریست‌های سوریه شده است، احمد بن حلی معاون دبیر کل اتحادیه عرب خواستار حمایت از ماموریت کوفی عنان در سوریه شد و بر توقف درگیری از جانب طرفین در سوریه تاکید کرد.

بن حلی تاکید کرد که برای اجرای طرح کوفی عنان باید شورای امنیت گام‌هایی در این خصوص بردارد که ممکن است این گام از طریق تقویت فشار بر نظام سوریه باشد. وی مدعی شد که آنچنان که آمریکا و فرانسه خواستار آن هستند، شورای امنیت دیر یا زود باید به سراغ بند هفت منشور سازمان ملل برود.

وی از حضور ایران در گروه تماس برای سوریه در ژنو حمایت کرد و گفت که مشارکت تهران هنوز در مرحله بحث و بررسی است در حالی که نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرده است که اهمیت نشست گروه تماس برای سوریه در ژنو در حضور پنج عضو دائم شورای امنیت است. وی خبر داد که برخی نشست‌های مقدماتی برای کنفرانس گسترده با حضور مخالفان سوریه درقاهره در روزهای دوم و سوم ژوئیه در حال برگزاری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد