نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

اتفاقات بزرگی در سوریه رخ می‌دهد

اتفاقات بزرگی در سوریه رخ می‌دهد

شاه اردن با انتشار مقاله‌ای در یک نشریه آمریکایی با تاکید بر تلاش برای تحقق سازش، بر حمایت آمریکا از این روند تاکید کرد و فلسطین را مسئله اول جهان عرب خواند و نوشت که در سوریه اتفاقات بزرگی روی می‌دهد.
لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید
به گزارش  فارس ، شاه اردن با انتشار مقاله‌ای در یک نشریه آمریکایی با تاکید بر تلاش برای تحقق سازش، بر حمایت آمریکا از این روند تاکید کرد و فلسطین را مسئله اول جهان عرب خواند و نوشت که در سوریه اتفاقات بزرگی روی می‌دهد.
عبدالله دوم در مقاله‌ای که در نشریه وال‌استریت ژورنال آمریکا منتشر کرد، در خصوص محقق نشدن صلح منطقه به طرف‌های مرتبط آن از جمله آمریکا، کمیته چهارجانبه و رژیم صهیونیستی به طور ضمنی هشدار داد.

عبدالله دوم نوشت: یک سال از بهار عربی در منطقه ما گذشت. اما مسئله اول جهان عرب یعنی فلسطین هنوز بدون حل باقی مانده است. طرف‌های ذی‌ربط پس از شش ماه برای اولین بار در «امان» (پایتخت اردن) در ژانویه گرد هم آمدند و سوالی که اکنون مطرح است این است که آمریکا چه پیامی می‌خواهد به این طرف‌ها و مردم منطقه بدهد.

شاه اردن با بیان این نظر که برخی می‌گویند با تحولات کنونی منطقه مذاکرات نباید آغاز شود و [سازش] توجیهی ندارد، تاکید کرد: این تحولات مانع آغاز مذاکرات نیست بلکه حل و فصل [سازش] کاملا ضروری است.

عبدالله دوم که خود را در معرض خطر اسکان آوارگان فلسطینی در کشور خود به جای فلسطین می‌بیند و بر تحقق سازش در منطقه اصرار می‌ورزد و از طرفی نگران تحولات داخلی و اعتراض مردمی در این کشور است، در ادامه تاکید کرد که «هیچ کس نمی‌تواند در حق فلسطینی‌ها در تشکیل کشور و وطنی بدون اشغالگری تردید کند» و زندگی مستقل و دارای حاکمیت و کشور مستقل فلسطین را بخشی از توافق تشکیل دو کشور دانست که راه‌حل همه مشکلات نهایی (از جمله مسئله مرزها و آوارگان فلسطینی و همچنین] از جمله امنیت اسرائیل را در خود دارد.

شاه اردنی نوشت: تشکیل دو کشور مورد حمایت آمریکا و دیگر اعضای کمیته چهارجانبه صلح [خاورمیانه] نیز هست. این امر در بطن طرح صلح عربی همه آمده است. این طرح از جانب ما کاملا روشن و بی‌ابهام است که التزام جهان عرب به منطقه‌ای را نشان می‌دهد که صلح و قبول بر آن حاکم است که فضا را برای حل و فصل کامل که بر اساس آن منازعه تمام می‌شود، باز می‌کند و از یک طرف حق فلسطینی‌ها در آزادی و تشکل دولت تضمین می‌شود و از یک طرف امنیت اسرائیل تامین می‌شود.

وی مدعی شد که این طرح از حمایت 57 کشور اسلامی نیز برخوردار است.

شاه اردن به طور ضمنی رژیم صهیونیستی و دیگر طرف‌ها را از تحولات آینده برحذر داشت و تلاش کرد این رژیم را به تسریع در تحقق روند سازش ترغیب کند و نوشت: در بهار آینده دولت جدید در مصر زمان امور را در دست خواهد گرفت. اتفاقات بزرگی در کشورهایی مانند سوریه اتفاق می‌افتد. مردم در همه حای منطقه سوال‌هایی مطرح می‌کنند درباره اینکه ماهیت دولتی که می‌خواهند چیست. این احساس وجود دارد که همه چیز روی هواست. در چنین محیطی حل و فصل منازعه‌ اصلی منطقه و علت اصلی بحران روابط شرق و غرب که بیش از سه نسل است که ادامه پیدا کرده است، ثابت خواهد کرد که دنیای خارج می‌تواند کمک ما کند و ما آینده‌ای عادلانه‌تر و خوش‌بینانه‌تر بسازیم. این کار کفه ترازوی میانه‌روی را سنگین‌تر می‌کند. اگر همه چیز را به حال خود رها کنیم میدان را برای «افراط‌گرایان» خالی کرده‌ایم.

شاه اردن با بیان اینکه کیمته چهارجانبه جدولی زمانی تا پایان سال 2012 تهیه کرده است که مسائل حل شود، تاکید کرد که تا محیط این کار فراهم نشود، کاری صورت نمی‌گیرد ضمن اینکه حمایت آمریکا امری حیاتی است.


حال آیا او نگران کشور سوریه است ؟

نظرات 1 + ارسال نظر
منتظر 27 اردیبهشت 1391 ساعت 06:57 ق.ظ

با سلام
لطفا نام نشریات و منابع را ذکر کنید تا خبرهاتون معتبر باشه.ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد