نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

دسیسه تقابل ایران و عربستان

دسیسه تقابل ایران و عربستان


دیشب شبکه BBC خبری فوری را تحت عنوان فاش شدن نقشه ترور سفیر عربستان بدست دو ایرانی در آمریکا منتشر کرد و تمام بخش های خبری خود را به پوشش گسترده این خبر اختصاص داد


در ادامه مطلب جدید ترین اخبار از

خبرگزاری های مختلف قرار داده شده است

حتما بخوانید


لطفا به ادامه این مطلب مراجعه کنید



شبکه خبری BBC با اذعان به این مطلب که این نقشه تروریستی تحت همکاری ایران و یک شبکه مواد مخدر مکزیکی انجام گرفته بود به واکاوی این مسئله پرداخت و با قرار دادن ایران در مقابل عربستان تلاش می کرد تا هرچه بیشتر به اختلافات عربستانی ها با ایران رقم بزند.

این خبر در حالی منتشر شد که ما در چند هفته اخیر با خبر های متفاوتی از سوی عربستان مواجه بودیم که این نشان دهنده شروع یک دسیسه بزرگ در منطقه است.

در زیر دو خبر قابل تاملی که در چند روز اخیر در مناسبات عربستان رخ داده را منتشر میکنیم تا شما بیشتر اطمینان پیدا کنید که این خبر BBC دسیسه ای برای فعالیت های آینده عربستان در منطقه می باشد.


18 مهر

تعداد زیادی خودروهای وابسته به پلیس، نیروهای ضد شورش و نیز گارد شاهنشاهی عربستان سعودی نیز در کنار خودروهای ارتش در عملیات محاصره شهر قطیف شرکت کرده اند. 

 

به گزارش شیعه آنلاین، خبرنگار افتخاری ما در شهر شیعه نشین قطیف در شرق عربستان سعودی دقایقی پیش خبر داد که تعداد زیادی خودروی ذرهی و نیروهای ارتش این کشور با حضور در اطراف شهر قطیف، این شهر را به طور کامل محاصره کرده اند.

خبرنگار ما افزود: روز گذشته نیز تعداد کمی از این خودروها در منطقه حضور یافته بودند اما دقایقی پیش تعداد این خودروها و نیروها ناگهان به طور چشمگیری افزایش یافت و بر همین اساس پیش بینی می شود هر حادثه یا اتفاقی در ساعات آینده در این منطقه رخ دهد.

وی در ادامه گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد این خودروها از پادگان ارتش سعودی در منطقه "ظهران" به قطیف اعزام شدند. تعداد دیگری از این خودروها نیز در حال حاضر در مسیر رسیدن به قطیف هستند لذا اتوبان "دمام - الخبر" پر است از این خودروها که در حال حرکت به سمت قطیف هستند.
خبرنگار ما در ادامه افزود: تعداد زیادی خودروهای وابسته به پلیس، نیروهای ضد شورش و نیز گارد شاهنشاهی عربستان سعودی نیز در کنار خودروهای ارتش در عملیات محاصره شهر قطیف شرکت کرده اند.

گفتنی است منطقه شیعه نشین شرق عربستان سعودی که مناطق نفتی این کشور به شمار می روند، طی چند روز اخیر و به ویژه پس از سخنرانی توهین آمیز «علی الحذیفی» خطیب جمعه مدینه منوره، شاهد برگزاری تظاهرات و اعتراضات شدید شیعیان بوده و پس از آن حمله نیروهای امنیتی سعودی با هدف متوقف کردن این تظاهرات و زخمی شدن بیش از 15 تن از تظاهر کنندگان، این مناطق را نا امن و بی ثبات کرده است.

بر همین اساس کارشناسان مسائل سیاسی عربستان سعودی پیش بینی کرده اند در صورت عدم عذرخواهی خطیب جمعه مدینه منوره و تلاش مقامات ارشد سعودی برای آرام کردن شیعیان، اعتراضات آنان در روزهای آینده نه تنها ادامه یابد بلکه روز به روز بر حجم آن افزوده شود و این امر به مثابه انتقال انقلاب های عربی به ویژه انقلاب بحرین به شرق عربستان سعودی است.

قابل ذکر است تنها درخواست شیعیان عربستان سعودی که بیش از چند دهه است زیر ظلم و ستم رژیم آل سعود قرار دارند، دستیابی به حقوق شرعی و قانونی خود یعنی حق آزادی بیان و آزادی دینی است.

20 مهرعربستان سعودی قصد دارد برای به روزسازی بخش های پدافند هوایی و نیروی دریایی خود از آمریکا سلاح بخرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت خبری ایلاف، عربستان سعودی قصد دارد در قراردادی به ارزش 186 میلیون دلار تسلیحات جدیدی را در بخش پدافند هوایی از آمریکا خریداری کند.

یک منبع آگاه در عربستان سعودی گفت: ریاض ماه گذشته میلادی درخواست رسمی را برای خرید این تسلیحات به دولت آمریکا ارائه کرد و دو طرف درباره جزئیات این معامله نیز توافق کرده اند.

این قرارداد شامل خرید 36 دستگاه ضدهوایی پیشرفته از نوع "هوتیزر 155 میلی متری "، 54 دستگاه ضدهوایی از نوع هوتیزر 105 میلی متری ، خودروها، سیستم ها و گلوله های ویژه تسلیحات پدافندی است.

هم اکنون نیروی زمینی عربستان سعودی بخشی از این تسلیحات را در اختیار دارد و همین موضوع ، اجرای این قرارداد را آسان تر می کند.

پیش از این نیز نیروی دریایی آمریکا در فروردین 90 اعلام کرده بود که عربستان سعودی خواستار اطلاع از قیمت های کشتی های جنگی مجهز به سیستم های ضدهوایی و موشکی، بالگردهای نظامی ، قایق های نظامی گشتی  و تجهیزات زیرساختی ساحلی شده است.

البته هنوز مشخص نشده است که طرف آمریکایی قیمت این تسلیحات را به طرف سعودی ارائه داده است یا خیر.

عربستان سعودی بزرگترین خریدار سلاح های ساخت آمریکاست و پیش بینی می شود با ادامه ناآرامی ها در خاورمیانه این وضعیت همچنان ادامه یابد.

مقامات شرکت لاکهید مارتین ، مهمترین و بزرگترین کارخانه تولید تسلیحات و ابزارالات جنگی در آمریکا گفته بودند در مرحله نخست در برنامه ای به نام " به روزسازی نیروی دریایی عربستان سعودی -2 "، مبلغ 20 میلیون دلار هزینه خواهد شد.

قبل از این، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به کنگره اطلاع داده بود که واشنگتن قصد دارد قرارداد فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی به ارزش 60 میلیارد دلار را در بازه زمانی 15 تا 20 سال اجرا کند.

این بزرگترین قرارداد تسلیحاتی ثبت شده در آمریکاست.
عربستان سعودی تنها کشور منطقه است که همزمان به دو دریای مهم خلیج فارس و دریای سرخ، دسترسی دارد.

نیروی پدافند هوایی ، یکی از نیروهای چهارگانه ارتش عربستان سعودی است.

نیروی دریایی عربستان سعودی به دو بخش ناوگان شرقی مستقر در خلیج فارس و ناوگان غربی مستقر در دریای سرخ تقسیم می شود.
براساس آمارهای سال 2001 ، نیروی دریایی عربستان سعودی شامل 12 هزار و 500 نفر ملوان و 3 هزار نفر تفنگدار دریایی است.

در گذشته پاکستان و مصر و در سال های اخیر آمریکا و فرانسه محل آموزش کارکنان نیروی دریایی عربستان سعودی است.
بیشتر شناورهای نیروی دریایی عربستان سعودی ساخت آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکاست.
بنادر الجبیل در ساحل خلیج فارس و جده در ساحل دریای سرخ محل استقرار مراکز فرماندهی ناوگان شرقی و غربی نیروی دریایی عربستان سعودی هستند.

خبر گزاری تابناک
اریک هولدر وزیر دادگستری آمریکا لحظاتی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی که شبکه‌های الجزیره و العربیه در اقدامی هماهنگ به پخش مستقیم ادعاهای بی اساس وی علیه ایران پرداختند، مدعی شد واشنگتن تدابیری را برای بازخواست ایران به سبب برنامه ریزی برای ترور سفیر عربستان اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر وی مدعی شد ما دولت ایران را مسئول برنامه‌ریزی برای ترور سفیر عربستان در آمریکا می‌دانیم.

مضحک ترین بخش ادعای این مقام آمریکایی این بود: ما یک ایرانی را دستگیر کرده‌ایم که به دست داشتن ایران در تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن اعتراف کرده است.

وزیر دادگستری آمریکا ادعا کرد متهمان اماکن و مناطقی را که سفیر عربستان در آن تردد می کرد، زیر نظر گرفته بودند.

او همچنین وعده داد که دولتش، کشورهای جهان را از جزئیات تحقیق درباره توطئه ترور سفیر عربستان در واشنگتن آگاه خواهد کرد.

قرار بود سفیر عربستان سعودی در آمریکا هنگام حضور در یک رستوران ، مورد هدف عملیات تروریستی قرار بگیرد و کشته شود

دولت آمریکا با ادعای این که قرار بود سفیر عربستان در واشنگتن ترور شود ، مسوولیت آن را متوجه ایران دانست.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز،منابع رسمی آمریکا گفته اند یک شهروند ایرانی در آمریکا بازداشت شده و افرادی از ایران به برنامه ریزی ، سازماندهی و قصد اجرای عملیات های تروریستی علیه سفیر عربستان، سفارت این کشور و سفارت اسرائیل در واشنگتن متهم شده اند.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در واکنش، این اتهام زنی را رد کرد و آن را سناریویی ساختگی دانست.

 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اعلام منابع رسمی در این کشور درباره خنثی کردن طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن و دخالت افرادی از ایران در این برنامه گفت: این اقدام، نقص گسترده قوانین آمریکا و بین المللی است.
 رئیس جمهور آمریکا همچنین با "عادل الجبیر" سفیر عربستان در واشنگتن مکالمه تلفنی داشت و همبستگی آمریکا را با عربستان سعودی اعلام کرد.

سعود الفیصل و هیلاری کلینتون وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا نیز در این باره سه شنبه شب با یکدیگر تلفنی مکالمه کردند.

وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه ادعا کرد: برنامه ترور سفیر عربستان در واشنگتن و دخالت ایران در آن باعث افزایش انزوای تهران می شود.

هیلاری کلینتون به خبرنگاران گفت: درباره چگونگی ارسال پیام بسیار جدی به ایران با دوستان و شرکای خود در جای جای جهان مشورت می کنیم. پیامی که نشان دهد این گونه اقدامات که عرف بین المللی را نقض می کنند باید متوقف شوند.

وی افزود: وقت آن رسیده است که پیام جدی را به ایران ارسال کرد و به میزان بیشتری این کشور را از جامعه جهانی، جدا کرد.

کلینتون گفت: این حادثه باعث می شود تلاش های آمریکا برای افزایش تحریم های ضد ایرانی ، تقویت شود.
 
وزیر دادگستری آمریکا سه شنبه شب به وقت تهران در کنفرانس مطبوعاتی که از شبکه های خبری به طور زنده پخش می شد  ادعا کرد افراد ایرانی می خواستند سفیر عربستان در آمریکا را ترور کند.

وی ادامه داد: یک ایرانی در ارتباط با برنامه ترور سفیر عربستان بازداشت شده و چند شهروند ایرانی که در برنامه ترور سفیر عربستان در واشنگتن دخالت داشته اند تحت تعقیب قرار گرفته اند و البته افرادی از دولت ایران نیز در این برنامه دخالت داشته اند.

عادل الجبیر سفیر عربستان در واشنگتن


براساس گفته های این مقام آمریکایی، قرار بود عادل الجبیر سفیر عربستان سعودی در آمریکا هنگام حضور در یک رستوران ، مورد هدف عملیات تروریستی قرار بگیرد و کشته شود.

وزیر دادگستری آمریکا افزود: دولت مکزیک و برخی از سازمان های جاسوسی خارجی در کشف این برنامه ترور مشارکت داشته است.

این مقام آمریکایی افزود: افرادی از ایران ، توطئه ترور یک دیپلمات خارجی  در آمریکا را تامین مالی کرده اند.

وی ادامه داد: دولت آمریکا، مسئولیت توطئه ترور سفیر عربستان در واشنگتن را برعهده دولت ایران می داند.

وزیر دادگستری آمریکا افزود: متهمان بازداشت شده مکان های تردد سفیر عربستان در واشنگتن را تحت نظارت داشتند.

ایرک هولدر اضافه کرد:  شهروند ایرانی بازداشت شده  ، به دخالت ایران در اقدام ترور سفیر عربستان سعودی  اعتراف کرده  و گفته است که مبلغ یک و نیم میلیون دلار بابت این اجرای برنامه تروریستی وعده داده شده بود.

سفیر عربستان سعودی در آمریکا

عادل الجبیر از چهره های برجسته در میان دیپلمات های عربستان سعودی است.
الجبیر قبل از تصدی سمت سفیر عربستان در واشنگتن، مسئولیت مشاور سیاست خارجی ملک عبدالله پادشاه عربستان را برعهده داشت.

اقدام قضایی آمریکا علیه دو ایرانی

همچنین رویترز گزارش داد اسناد شکایت ارائه شده به یکی از دادگاه های فدرال در نیویورک نشان می دهد :  آمریکا توطئه انفجار سفارتخانه های عربستان سعودی و اسرائیل در واشنگتن و ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا را خنثی کرده است و یک شهروند ایرانی بازداشت شده  به دخالت در توطئه ترور سفیر عربستان سعودی اعتراف کرده است.

براساس این اسناد قضایی، دو ایرانی به نام های "منصور ارباب سیار" (56 ساله) و "غلام شکوری" در برنامه ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا دخالت داشته اند.

اتهامات این دو ایرانی براساس متن شکوائیه قضائیه در دادگاه آمریکایی این گونه اعلام شده است: تلاش برای قتل یک مقام خارجی در خاک آمریکا، کاربرد سلاح کشتار جمعی (مواد منفجره) و اقدام برای ارتکاب فعالیت تروریستی بین المللی.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: کشورهای جهان را درباره جزئیات توطئه ترور سفیر عربستان سعودی آگاه خواهیم کرد.

واکنش کاخ سفید

سخنگوی کاخ سفید آمریکا نیز اعلام کرد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اولین اطلاعات را درباره برنامه ترور سفیر عربستان، در ماه ژوئن گذشته دریافت کرده بود.

"تومی ویتور" گفت: کاخ سفید از خنثی شدن برنامه ترور سفیر عربستان در واشنگتن خرسند است. اوباما از ابتدای آگاهی از این توطئه، دستور همکاری کامل با تلاش های مرتبط با این موضوع را صادر کرد.


ساختمان سفارت عربستان سعودی در واشنگتن


تحریم های آمریکا علیه شهروندان ایرانیشبکه العربیه گزارش داد دولت آمریکا در ارتباط با برنامه ترور سفیر عربستان در واشنگتن، تحریم هایی را علیه 5 شهروند ایرانی اعمال کرد .

دو ایرانی بازداشتی و تحت تعقیب


براساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، دو ایرانی متهم به ترور سفیر عربستان در واشنگتن و انفجار سفارتخانه های اسرائیل و عربستان در آمریکا "منصور ارباب سیار" و "غلام شکوری"هستند.

این بیانیه اضافه می کند: ارباب سیار روز 29 سپتامبر گذشته در فرودگاه کندی نیویورک بازداشت شد. او علاوه بر تابعیت ایرانی، تابعیت آمریکا را نیز دارد اما شکوری در ایران مستقر است.

ارباب سیار امروز سه شنبه در دادگاهی فدرال در منطقه منهتن شهر نیویورک محاکمه می شود.

منابع رسمی آمریکا مدعی اند چندی پیش ارباب سیار و شکوری مکالمه تلفنی داشته و درباره برنامه ترور سفیر عربستان صحبت کرده اند.

واکنش سفارت عربستان سعودی

سفارت عربستان سعودی در واشنگتن در اطلاعیه کوتاهی از دولت آمریکا به دلیل خنثی سازی طرح ترور سفیر عربستان قدردانی کرد.

در این اطلاعیه که در صفحه سفارت عربستان در سایت اینترنتی تویتر منتشر شد آمده است که این طرح ترور به معنی نادیده گرفتن گسترده عرف بین الملل است.

واکنش ایران: تکذیب می کنیم

شبکه العربیه گزارش داد علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور ایران با رد این اتهامات آمریکا گفته است: این اتهام زنی با هدف انحراف افکار عمومی آمریکا از مشکلات داخلی این کشور صورت می گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز گفت : ادعای کذب طراحی ترور سفیر سعودی سناریوی ساختگی آمریکاست.

به گزارش  اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامین مهمانپرست ادعای کذب طراحی ترور سفیر سعودی در آمریکا را عاری از هرگونه صحت دانست و ضمن تکذیب قوی آن، این ماجرا را بیش از سناریوسازی ندانست.

مهمانپرست در واکنش به ادعای واهی و بی اساس مقامات آمریکایی مبنی بر شرکت ایران در عملیات تروریستی در خاک آمریکا،ضمن محکوم کردن هرگونه چنین عملیاتی افزود: این گونه رفتارهای نخ نما که مبتنی بر سیاست های خصمانه و دیرینه محور آمریکایی - صهیونیستی است نمایش مضحکی به شمار می رود که در راستای سناریوسازی های خاص و با اهداف تفرقه افکنانه از سوی دشمنان اسلام و منطقه تعقیب می شود.

وی تصریح کرد: طراحان این قبیل سناریوهای ساختگی هدفی جز ایجاد اختلاف و کمک به خروج رژیم صهیونیستی از انزوای موجود ندارند.

مهمان پرست تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نظامی مبتنی بر اخلاق و ارزش های اسلامی بوده و همواره نسبت به خطر توطئه دشمنان منطقه هشدار داده است و این قبیل سناریوسازی های تکراری در شرایطی از سوی محور آمریکایی - صهیونیستی مطرح می شود که منطق و سیاست های آمریکا در داخل و در سطح منطقه با ناکارآمدی جدی و اعتراض های گسترده داخلی و جهانی مواجه شده اند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت که روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی مبتنی بر احترام متقابل بوده و طرح چنین ادعای کذبی ره به جایی نبرده و تأثیری در اذهان عمومی برجای نخواهد گذاشت.

"منصور ارباب سیار"




خبرگزاری ایران امروز


آمریکا: وعده «تریاک» برای ترور سفیر عربستان! + عکس


پلیس فدرال آمریکا و نیروی مبارزه با مواد مخدر (دی ایی ای) توانسته است در یک عملیاتی به نام «ائتلاف سرخ » طرح ترور و انفجار در سفارت عربستان در آمریکا را متوقف کنند.
منصور ارباب سیار

مقامات آمریکایی مدعی شدند یک ایرانی به مامور مخفی نیروی مبارزه با مواد مخدر گفته است که مقامات ایرانی حاضرند «هزاران کیلو تریاک» در اختیار کارتل های مواد مخدر مکزیک برای ترور سفیر عربستان در آمریکا قرار دهند!

به گزارش فارس،خبرگزاری رویترز در خبری اعلام کرده که پلیس فدرال آمریکا و نیروی مبارزه با مواد مخدر (دی ایی ای) توانسته است در یک عملیاتی به نام «ائتلاف سرخ » طرح ترور و انفجار در سفارت عربستان در آمریکا را متوقف کنند.

رسانه های آمریکایی هم نوشته اند که بر اساس دادخواست دادستانی فدرال، منصور ارباب سیار در ماه اوت در معامله ای با یک مامور مخفی نیروی مبارزه با مواد مخدر آمریکا حاضر شده بود که مبلغ یک و نیم میلیون دلار برای ترور سفیر عربستان بپردازد. بنا بر این ادعا ، وی به عنوان پیش پرداخت، مبلغ یک صدهزار دلار را در دو نوبت به وی پرداخت کرده است.

این خبر می افزاید: به گفته مقامات رسمی آمریکا، منصور ارباب سیار در ۲۹ سپتامبر از ایران به فرانکفورت سفر کرده است و ازآنجا قصد داشت برای نهایی کردن طرح ترور به مکزیکوسیتی برود که در آنجا از ورود وی به مکزیک ممانعت به عمل آمده و او را از طریق یک پرواز به نیویورک فرستادند و در آنجا دستگیر شده است.

نکته مضحک تر داستان آمریکایی ها در ادامه چنین است: بر اساس این دادخواست، منصور ارباب سیار به مامور مخفی نیروی مبارزه با مواد مخدر گفته است که مقامات ایرانی حاضرند «هزاران کیلو تریاک» در اختیار کارتل های مواد مخدر مکزیک (برای ترور سفیر عربستان)قرار دهند!

منبع:
alef.ir
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد