نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

روایت صهیونیستی از اقدامات ضد ایرانی شاه سعودی

پایگاه خبری صهیونیستی "NFC" در مقاله‌ای که به قلم یوآل گوجنسکی" یک تحلیلگر صهیونیست نوشته شده، آخرین مواضع عربستان سعوی در قبال حوادث سوریه را مورد بررسی و تحلیل قرار داده است، این مقاله با اشاره به بیانیه مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، به اظهارات تند شاه عربستان درباره اتفاقات سوریه نیز اشاره کرده و نوشت که این اظهارات دلیل دیگری بر ثبات در عربستان است.
این پایگاه صهیونیستی که نتوانست خرسندی خود را از سرکوب تظاهرات مردمی در عربستان سعودی و توقف موقت اعتراضات در این کشور پنهان کند، نوشت که عبدالله که تاکنون سعی می‌کرد موضع بی طرفی را در قبال حوادث منطقه در پیش گیرد، الآن به نظر می رسد با سقوط اسد موافق است، چرا که معتقد است به این ترتیب ایران اساسی‌ترین همپیمان خود را از دست می‌دهد.
بر اساس این گزارش، عربستان همچنین می‌پندارد که با سقوط اسد می‌تواند رهبری جریان سنی در جهان عرب را در اختیار بگیرد.
این گزارش در ادامه به خطرات پیرامون عربستان سعودی نیز اشاره کرده و نوشت که با این حال این کشور موفق شده است با امتناع ظاهری از استفاده از وسایل نظامی این خطرها را از خود دور نگه دارد.
این گزارش می‌افزاید که با آغاز خیزش مردمی در کشورهای عربی نخبگان پیر سعودی به این نتیحه رسیدند که در شرایط متفاوتی واقع شده‌اند و راهکارهای سنتی برای دور کردن این خطرها از محیط استراتژیک عربستان کارساز نخواهد بود، به همین دلیل سعی کرد در صورت نیاز تلاش برای فرماندهی منطقه عربی را نیز در دستور کار خود قرار دهد، علاوه بر اینکه این کشور از دو ابزار دیپلماسی و سرمایه گذاری نیز به عنوان عوامل بازدارنده انقلاب مردمی استفاده کرد.
در راستای فعالیت‌های منطقه‌ای، عربستان سعی کرد تا مانع از همگرایی ایران و مصر  شود، چرا که ریاض نگران تمایلات رهبران جدید مصر در همگرایی با ایران برای جلب افکار عمومی داخلی خود است.
ریاض در همین راستا با ارائه کمک چهار میلیارد دلاری خود به مصر سعی کرد تا رابطه میان دو کشور را علیه مناسبات رو به بهبود ایران و مصر تقویت کند تا مانع از همگرایی میان تهران و قاهره شود.ین گزارش در پایان با اشاره به اینکه حمله علنی عربستان سعودی به سوریه مشخص نیست که تا چه حد ادامه خواهد داشت، نوشت: اما آن چیزی که مهم است این است که حمایت سعودی‌ها از مخالفان دولت سوریه می‌تواند موضع‌گیری هایی را به دنبال داشته باشد که تاکنون مشاهده نشده است.

البته این نویسنده صهیونیست به این موضوع نیز اشاره می‌کند که رویکردهای عربستان در این مورد می‌تواند در صورت بقای بشار اسد در قدرت، بهبود مناسبات ریاض با دمشق را غیر ممکن نماید.

منبع مشرق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد