نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

چرا سودان جولانگاه صهیونیست ها در آفریقا شده است؟

رژیم صهیونیستی سعی دارد تا با نفوذ در جنوب سودان این کشور را به عنوان پایگاه منطقه‌ای ویژه خود در آفریقا قرار دهد.

به گزارش گروه بین الملل مشرق، منطقه جنوب سودان بعد از ده‌ها سال درگیری با دولت مرکزی در این کشور نهایتاً در دی ماه گذشته، در جریان یک همه‌پرسی از دولت مرکزی سودان جدا شد.
مساحت این بخش از جنوب سودان 620 هزار کیلومتر مربع و جمعیتش 9 میلیون نفر است و منابع آبی و جنگلی فراوانی دارد، اکثر مردم این منطقه لائیک هستند و تنها حدود 30 درصد مسیحی و پنج درصد مسلمانند.
موضع‌گیری‌های حکومت مرکزی سودان و شخص عمر البشیر در طرفداری از نهضت‌های آزادی‌بخش بویژه حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی، طرفداری از روابط قوی و گسترده با ایران، انتقاد جدی از کشورهای عربی موسوم به محور اعتدال، موضعگیری تند علیه رژیم صهیونیستی و برنامه‌های آمریکا در منطقه عواملی بود که باعث شد طرح‌های غرب در تجزیه بخشی از خاک این کشور با سرعت بیشتری دنبال شود، این طرح‌ها که با حمایت بیشتر کشورهای استعماری و شور و اشتیاق خاص رژیم صهیونیستی همراه بود، در سایه کمبود ابزارهای قدرت در دست البشیر و خیانت کشورهای عربی، اتحادیه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی و جنبش غیرمتعهدها خیلی زود به ثمر نشست و باعث جدا شدن بخش جنوبی سودان از این کشور در همه پرسی تاریخ 9 ژانویه سال جاری میلادی شد.

رویکرد صهیونیستی سودان جنوبی و روند پرشتاب تأیید جهانی
حمایت تمار عیار غرب و اسرائیل و کشورهای عربی باعث شد تا روند به رسمیت شناختن دولت جنوب سودان که بسیاری از تحلیلگران از آن تحت عنوان اسرائیل قاره آفریقا نام می‌برند، به سرعت انجام شود و طی هفت ماه علاوه بر برگزاری همه‌پرسی و استقلال از سودان، عضویت این کشور در سازمان ملل متحد و اتحادیه آفریقا نیز مورد پذیرش قرار گیرد.
سازمان ملل در 14 جولای گذشته جنوب سودان را به عنوان عضو شماره 193 خود انتخاب کرد. اتحادیه آفریقا نیز شنبه این هفته از پذیرش رسمی عضویت سودان جنوبی به عنوان پنجاه و چهارمین کشور خود در این اتحادیه خبر داد.

حمایت‌های اسرائیل از تجزیه سودانجدایی جنوب سودان از بخش مرکزی این کشور از همان روزهای اول مورد حمایت خاص رژیم اشغالگر قدس بود، در همین راستا زمزمه‌های افزایش سطح مناسبات رژیم صهیونیستی و جنوب سودان این روزها در رسانه‌های منطقه به گوش می‌رسد، بویژه اینکه مقامات صهیونیست و خصوصا وزارت خارجه این کشور نفوذ در آفریقا را یکی از رویکردهای اساسی خود برای سوءاستفاده از فقر مالی در این کشورها و افزایش حمایت از این رژیم می‌دانند. در همین راستا مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی و جنوب سودان پنج‌شنبه گذشته تاکید کردند که مناسبات دیپلماتیک را با هم در سطح تبادل سفیر آغاز خواهند کرد و در مرحله جدید برای بررسی در زمینه جوانب مختلف این مناسبات نشست‌هایی را تشکیل خواهند داد.
دو هفته پیش نیز بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارتباطی تلفنی با "سلواکر میاردیت" رئیس بخش جنوبی سودان برقرار کرد و به وی پیشنهاد داد که اسرائیل در تاسیس زیرساخت‌های دولت نوپای جنوب سودان مشارکت داشته باشد. این رژیم همچنین اخیرا هیئتی دیپلماتیک را به جوبا فرستاد تا راهکارهای گسترش مناسبات میان دو طرف را بررسی کنند.

نگرانی‌های منطقه‌ای از همگرایی تل‌آویو و جوبا
این در حالی است که مصر و سودان از احتمال تاثیر همگرایی میان اسرائیل و جنوب سودان در سهمیه آب قاهره و خارطوم از رود نیل نگران هستند. قاهره تقسیم شدن سودان را به عنوان توطئه‌ای برای تضعیف نقش منطقه‌ای خود می‌داند و سودان نیز از تجزیه خاک خود به دست شورشیان جنوب سودان و نزدیک شدن مرزهای تقابل با سرزمین‌های اشغالی به خاک خود و ناآرامی‌های احتمالی ناشی از آن رنج می‌برد.
روزنامه الوطن عربستان اخیرا در مقاله ای به تلاش اسرائیل برای بهره‌برداری از کشور جدید سودان جنوبی اشاره کرده و نوشت: اسرائیل به سرعت در اقدامی سودان جنوبی را به رسمیت شناخت چرا که دراین مسئله فرصتی بزرگ برای ضربه زدن به کشورهای عربی یافته است.

منافع رژیم صهیونیستی از گسترش نفوذ در جوبا
اسرائیل با نفوذ در جنوب سودان سعی دارد یک حلقه قوی از حلقه‌های حمایت از مقاومت فلسطین را تضعیف کند، به دست آوردن یک رأی در رأی‌گیری درباره ایجاد کشور مستقل فلسطینی در شورای امنیت که قرار است سپتامبر آینده انجام شود، از دیگر دستاوردهای تل‌آویو در مبارزه با تشکیل دولت مستقل فلسطینی است. نفوذ در سودان جنوبی همچنین به دستگاه جاسوسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی فرصت می‌‌دهد که در قلب اراضی سودان حضور داشته باشد واقدامات تخریبی علیه عمر البشیر را ادامه دهد.
منافع مادی صهیونیست ها از تصاحب جنوب سودان
از سوی دیگر منطقه جنوب سودان از ثروت‌های عظیم آبی، نفتی و طبیعی از جمله اورانیوم و طلا برخوردار است و ایجاد کشور مسیحی جدید در جنوب سودان به اسرائیل اجازه می‌دهد که کمبود شدید نیاز خود به انر‍ژی را برطرف کند، همچنین روابط قوی جنوب سودان با اسرائیل، درها را به روی تل‌آویو برای بهره‌برداری از آب‌ رود نیل که از آن عبور می‌کند، باز خواهد کرد.
در عرصه امنیتی نیز اسرائیل به دنبال ایجاد مرکزی در منطقه شاخ آفریقا و حوضچه نیل برای خود است، تسلط بر تنگه استراتژیک باب‌المندب از دیگر اهداف اسرائیل در این زمینه است، تضعیف و تهدید مصر در زمان مقتضی از دیگر برنامه‌های اسرائیل در سیطره بر جنوب سودان است، این رژیم با توجه به رویکردهای آویگدور لیبرمن وزیر خارجه خود در زمنیه افزایش مناسبات با کشورهای آفریقایی می‌تواند از جنوب سودان به عنوان مرکزی برای گسترش نفوذ خود در آفریقا استفاده کند و نهایتا سودان جنوبی به پایگاهی نظامی برای اسرائیل تبدیل خواهد شد.

حوزه های کارشکنی یهود علیه پیامبر اکرم (ص) (2)

5- نقشه جنگ احزاب
سران قبیله بنی نضیر که در اثر خیانت اخراج شده بودند عده ای به شام وگروهی به خیبر رفتند، سپس این دو دسته به مکه رفته و قریش را بر ضد پیامبر شورانیدند. در نتیجه می توان گفت، سران بنی نضیر و عده ای از بنی وائل زمینه جنگ احزاب را ایجادکردند. نقشه جنگ احزاب که برای نابودی اسلام طراحی شده بود در تاریخ اعراب بی نظیر است. سران بنی نضیر با تطمیع و تحریک قبایل مختلف یهودی وبتپرست، سپاه ده هزار نفری گرد آوردند که به صورت سه لشکر به طرفمدینه حرکت کردند. وقتی به مدینه رسیدند، خندقی اطراف شهر دیدند که هیچ کس نمی توان ست از آن عبور کند. بعضی ها می گفتند این طرح عرب نیست، پیشنهاد یک ایرانی است. وقتی دیدند عبور غیر ممکن است، اردو زدند، چند بار حمله کردند، اما مسلمانان مقابله کردند. آنها یک ماه بی نتیجه آنجا ماندند، در نتیجه با سران بنی قریظه ارتباط برقرار کردند و آنها را تحریک به پیمان شکنی کردند تا از داخل مدینه با مسلمانان درگیر شوند و سپاه کفر بتواند از خندق عبور کنند. ابتدا بنی قریظه قبول نمی کردند، اما با پافشاری مداوم سران کفر و یهود پذیرفتند. از بین آنها پیرمرد یهودی تذکر داد که: اگر این محمد(ص) همان پیامبری باشد که در تورات وعده داده شده، هیچ سپاهی توان مقابله با او راندارد، ولی حی بن اخطب (یکی از سران یهود) گفت محمد(ص) از فرزندان اسماعیل است اما آن پیامبر که در تورات نام برده شده از بنی اسرائیل می باشد. بنی قریظه بعد از پیمان شکنی چارهای جز جنگ با پیامبرنداشتند، پس به وسایل مختلف کار شکنی کردند. پیامبر(ص)به مسلمانان مژده پیروزی داد. بنی قریظه نقشه کشیدند که با دوهزار نفر به شهر حمله کنند و آن را غارت کنند. پیامبر(ص) پانصد نفر را مأمور کرد در شهر بگردند وتکبیر بگویند تا زنان و کودکان آرامش یابند. خداوند در آیه ۱۰ سوره احزاب این حادثه را وصف می کند و می گوید که از شدت ترس مسلمانان چشمانشان خیره و جانهایشان به لب رسیده بود. « اذ جاءوکم من فوقکم و من اسفل منکم و اذ زاغت الأبصار و بلغت القلوب الحناجر و تظنون بالله الظنونا» ترجمه: [یاد کنید] آن گاه که از بالا و پایین [شهر] تان بر شما تاختند، و آن گاه که چشم ها خیره شد و جان ها به گلوگاه رسید و به خدا گمان هاى گوناگون مى بردید. در این موقع نعیم ابن مسعود که یک یهودی تازه مسلمان شده بود، یک نقشه تاکتیکی ارائه داد. بوسیله این نقشه بین گروههای یهودی و بت پرستان درگیری ایجاد شد، هر گروه از جنگ صرف نظر کردند و عقب نشینی نمودند. خداوند بوسیله جبرئیل به پیامبر وحی کرد که بنی قریظه را تنبیه کند. پیامبر هم طبق پیمان نامه با آنها رفتار کرد.

ادامه مطلب ...

نتایج کارشکنی های یهود علیه پیامبر اسلام

در وهله اول به نظر میرسد کارشکنی یهود فقط نتیجه منفی داشته است، اما اعمال آنها نتایج مثبتی هم داشت.

* پیآمدهای مثبت کارشکنی های یهود:
1- درستی آیه های قرآن درباره یهود ثابت شد، و ایمان تازه مسلمانان محکم شد.

2- ـ افراد فاسد و خطرناک از اطراف مسلمانان پاک شدند. چون پیامبر اکرم (ص) براساس پیمان نامه با کارشکنان رفتار می کرد، و البته نتیجه و اثر هر عملی به خود یهودیان برگشت.

* پیآمدهای منفی کارشکنی های یهود:
کارهایی که یهود در زمان پیامبر(ص) انجام دادند، هم اثرات دنیایی داشت و هم نتایج اخروی. برخوردی که یهودیان با پیامبر(ص) کردند در زندگی دنیایی آنها آثاری داشت.

ادامه مطلب ...

علل و عوامل کارشکنی یهودیان علیه پیامبر اسلام

- دنیادوستی و دنیا طلبی

قوم یهود از اولین کسانی بودند که برای دیدن پیامبر آخرالزمان به مدینه هجرت کردند. آنها سختیهای زیادی را تحمل کردند، اما هنگام بعثت پیامبر اکرم (ص) خلاف جهت اولیه حرکت کردند و گمراه شدند، عالمان یهودی برای تامین دنیای خود و خوش آیند سلاطین یهود، دین را تحریف کردند. این دنیادوستی امروز هم ادامه دارد. آنها با در اختیار داشتن بیشتر تبلیغات جهان، مواد مخدر و اسلحه های فرسوده انبارهایشان را می فروشند، تا همفکر ملل دیگر را از کار بیاندازند و هم فریاد عدالت خواهی را خاموش کنند. ژرژلامبندر کتاب اسرار سازمان مخفی یهود به توطئه های یهود اعتراف می کنند و می گوید: ما با جنگ داخلی که به تدریج به جنگهای اجتماعی تبدیل می شوند، ملتها را ضعیف می کنیم، تا حس احترام آنان نسبت به خودمان افزایش را دهیم و قراردادهای مالی و اقتصادی خود را بر آنان تحمیل کنیم. یهودیان عصر حاضر هم این جنایتها را انجام می دهند. خداوند در آیه ۹۶ سوره بقره درباره دنیاطلبی یهود می فرماید: آنها را حریص ترین مردم حتی حریص تر از مشرکان در زندگی خواهی یافت، که هریک از آنها آرزو دارد، هزار سال عمر به او داده شود، در حالیکه این عمرطولانی او را از کیفر الهی باز نخواهد داشت و خداوند به اعمال آنها بینا است. از صفات ناپسند یهود مقام پرستی وجاه طلبی است.

ادامه مطلب ...

حوزه های کارشکنی یهود علیه پیامبر اکرم (ص) (1)

بشر برای تکامل خود نیاز به راهنما دارد، لذا خداوند متعال پیامبرانی را برای هدایت بشر در طول تاریخ برگزیده است، تا آنان را به سعادت برسانند. حضرت موسی(ع) هم به همین دلیل مبعوث شد.
یهودیان، قبل از مبعوث شدن پیامبراکرم (ص) از طریق بشارت هاى تورات به آمدن چنین پیامبرى آگاهى داشتندو هنگام فشار و سخت گیرى مشرکان یثرب (اوس و خزرج) در ایامى که با هم نزاع داشتند با تهدید به آنان مى گفتند که به زودى پیامبر جدیدى ظهور خواهد کرد و ما به او ایمان مى آوریم و به کمک وى از شما انتقام گرفته، شما را همچون قوم عاد و ارم از بین خواهیم برد. اما با هجرت پیامبر(ص) به این شهر (که به همین مناسبت به مدینةالنبى و سپس مدینه شهرت یافت) نه تنها بدو ایمان نیاوردند بلکه به مخالفت و ناسازگارى نیز پرداختند. یهودیان از همان روزهاى ورود پیامبر به مدینه از او متنفر بودند و از نفوذ و پیشرفت دین وى بیم داشتند. وقتى دیدند مردم دسته دسته به دین اسلام مى گروند حسدشان شدت گرفت و ترسشان افزون شد و بر ضد اسلام و مسلمانان به وسایل مختلف توطئه آغاز کردند. علماى یهود، پیامبر(ص) را تصدیق نکردند و به تحریف آیات پرداختند. درباره تحریف آیات توسط یهودیان می توان به سوره هاى: مائده آیه 13، 41، 244 و نساء آیه 46 وبقره آیه 79-75 و آل عمران آیه 78 رجوع نمود. آنان آیات الهى را به ثمن قلیل فروختندو پیروان خود را از دریافت حق بازداشتند و موجب گمراهى آنها شدند. سوره هاى: مائده آیه 41، 62 و آل عمران آیه 69، 70 به این موضوع اشاره دارند. علما و رؤساى طوایف یهود، علاوه بر کتمان حق، مشرکان را نیز در مخالفت با پیامبر اسلام ترغیب و تشویق مى کردند و به دروغ مى گفتند. خداوند می فرماید: « یا اهل الکتاب لم تلبسون الحق بالباطل و تکتمون الحق و انتم تعلمون» ترجمه: اى اهل کتاب! چرا حق را به باطل در مى آمیزید و حقیقت را با این که مى دانید پنهان مى کنید؟ «آل عمران آیه 71». محمد (ص) آن پیغمبرى نیست که ما انتظارش را مى کشیدیم، زیرا پیامبر از بنى اسرائیل نبود.

ادامه مطلب ...

نظام دینی یهودیت تلمودی (1)

مجموعه تلمود به صورتی درهم ریخته و نامنظم، نظام دینی کاملی را ارائه می دهد. صاحب کتاب گنجینه ای از تلمود سعی کرده مطالب این نظام دینی را در دوازده فصل منظم کرده به گونه ای بسیار خلاصه بیان کند:

الف) ابعاد عقیدتی
در تلمود مطالب مختلفی درباره امور اعتقادی یهود آمده که امهات آنها را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

1- خداشناسی:
دانشمندان یهود تلاش نکرده اند در تلمود وجود خدا را اثبات کنند، بلکه مانند کتاب مقدس وجود او را بدیهی و مسلم انگاشته اند. در آنجا سخن به گونه ای است که گویا این جهان مخلوق بدون خالق و ناظم نمی تواند باشد و این امری مسلم است. مهمترین ویژگی خداوند که بر آن بسیار تأکید شده وحدت و یگانگی او است. دانشمندان یهود تلاش کرده اند از یک سو به اعتقادات بت پرستان امپراطوری روم و دیگر مناطق، و از سوی دیگر به تثلیث مورد اعتقاد مسیحیان پاسخ گویند. خدای این دانشمندان جسم و ماده ندارد؛ در همه جا حاضر است؛ قادر مطلق است؛ عالم مطلق است؛ موجودی ابدی است؛ عدالت و رحمت او همه جا را گرفته است؛ او کامل و قدوس است و نامی بیرون از حد و بیان دارد در حقیقت، رابطه او با آفریدگان رابطه پدر و فرزند است.
2- کیهان شناسی: از برخی از عبارات دانشمندان یهود بر می آید که آنان با تحقیقت یونانیان درباره جهان موافق نبوده اند:
هر آن کس که درباره چهار موضوع بیندیشد و غوررسی و تحقیق کند، برای او بهتر آن می بود که به دنیا نیاید. آن چهار عبارت اند از: در بالا چیست؟ در پایین چه خبر است؟ قبل از خلفت جهان چه بوده سات؟ بعد از انقراض عالم چه خواهد شد؟ (میشنا حگیگا، 2: 1 ). درباره آنچه برای تو شگفتی آور و اسرارآمیز است، تحقیق مکن و راجع به آنچه از تو پوشیده است، غوررسی منما. درباره آنچه به تو اجازه داده شده، تفکر کن و با رازهای پنهانی کاری نداشته باش. (حگیگا، 13 الف). با این حال، خود عالمان یهود به تحقیق در برخی از زمینه ها پرداخته اند؛ مانند اسرار چگونگی خلقت جهان و از عدم خلق کردن آن از سوی خداوند، آسمان و طبقات هفت گانه آن، زمین و طبقات هفت گانه، حقیقت روشنایی، تاریکی، باد، آب، مدت شب و روز، فواید موجوداتی مانند مگس ها و پشه ها و همچنین بحث درباره اینکه آیا اصل خلقت از آب است یا از چیز دیگر و مانند اینها. آنان گفته اند که جهان از عدم خلق شده است؛ چون خدا کامل است، پس جهان مخلوق او باید بی عیب باشد و نیز همه آفریده ها باید نفعی داشته باشند؛ جهان برای انسان خلق شده و هر چیزی که در آن است، باید برای انسان سودمند باشد.

ادامه مطلب ...

بیست نشانه در راه بودن یک بحران غذایی مخوف جهانی

نشانه‌های بسیاری نسبت به وقوع یک بحران جدّی در زنجیره تولید و عرضه مواد غذایی هشدار می‌دهند. نشانه‌هایی همچون از بین رفتن خاک مرغوب کشاورزی و ذخایر آب زیرزمینی در بسیاری از مناطق خشک جهان، افزایش شدید بهای مواد غذایی در طول یک سال گذشته و مهم‌تر از همه، افزایش فزاینده قیمت نفت که شاید بحران‌های اخیر در برخی مناطق نفت‌خیز شمال افریقا و خاورمیانه به آن دامن خواهد زد چشم‌انداز تیره‌ای را به ویژه فراروی کشورهای فقیرتر جهان و کشورهایی همچون امریکا قرار خواهد داد. 

 

ادامه مطلب ...

متن کامل و ترجمه خطبه رسول اکرم در توصیف ماه مبارک رمضان

قد أقبل إلیکم شهر اللَّه بالبرکة و الرَّحمة و المغفرة

رجانیوز: شعبان ماه رسول خدا، ماهی که با نام حسین‌‌بن‌علی، علی‌بن‌حسین و عباس‌بن‌علی(علیهم‌السلام)، آغاز شد و با نام مهدی‌آل محمد(عج) به کمال رسید، این روزها به آخرین ساعات خود نزدیک می‌شود تا دعای «اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ» همراه اشک حسرت دوستداران ماه رسول الله و زینت قنوت نماز مشتاقان ضیافت الهی باشد که مبادا با کوله باری سنگین و لباسی آلوده قدم به میهمانی خدا و شهر الله گذارند.

و اشتیاق ورود به شهر الله را می‌شود از در و دیوار شهر و خانه احساس کرد. جنب و جوشی که حتی در چهره‌های بی‌رمق روزه‌دارانی که در این روزها به پیشواز ماه مبارک رفته‌اند هویداست.

و در جست و جوی مصرانه منجمانی که با وسواسی عجیب در تلاشند تا هر چه زودتر هلال ماه را ببینند و ماه خدا را به بندگان خدا بشارت دهند.

و چه زیبا تر آنکه توصیف ماه خدا را از زبان رسول خدا شنید آنجا که علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) به روایت از پدرش علی‌بن‌ابی‌طالب (علیه‌السلام) از آخرین جمعه از ماه شعبان یکی از سال‌های پربرکت رسالت نبی اکرم خبر داده است که پیامبر در جمع پیروانش خدا را حمد و ثنا گفت و سپس فرمود:

«اى مردم! همانا ماه خدا ، همراه با برکت و رحمت و آمرزش ، به شما روى آورده است ؛ ماهى که نزد خدا برترینِ ماه هاست و روزهایش برترینِ روزها ،

شب هایش برترینِ شب ها و ساعاتش برترینِ ساعات است .

ماهى است که در آن به میهمانى خدا دعوت شده اید و از شایستگانِ کرامت الهى قرار داده شده اید .

نَفَس‌هایتان در آن ، تسبیح است ، خوابتان در آن ، عبادت ، عملتان در آن ، پذیرفته و دعایتان در آن ، مورد اجابت است .

پس با نیّت‌هاى راست و دل‌هاى پاک ، از پروردگارتان بخواهید تا براى روزه دارىِ آن و تلاوت کتاب خویش ، توفیقتان دهد ؛

چرا که بدبخت ، کسى است که در این ماه بزرگ ، از آمرزش الهى محروم بماند .

با گرسنگى و تشنگى خود در این ماه ، گرسنگى و تشنگىِ روز قیامت را یاد کنید ؛ به نیازمندان و بینوایانتان صدقه بدهید ؛ به بزرگان خود احترام ، و بر کوچک‌هایتان ترحّم ، و به بستگانتان نیکى کنید ؛
زبانتان را نگه دارید ؛ چشم‌هایتان را از آنچه نگاه به آن حلال نیست ، بپوشانید ؛ گوش هایتان را از آنچه شنیدنش حلال نیست ، فرو بندید ؛ به یتیمان مردم ، محبّت کنید تا بر یتیمان شما محبّت ورزند ؛

از گناهانتان به پیشگاه خداوند توبه کنید ؛ در هنگام نمازها ، دستانتان را بر آستان او به دعا بلند کنید ، که آن هنگام (وقت نماز) ، برترینِ ساعت هاست و خداوند با نظر رحمت به بندگانش مى نگرد و هر گاه با او مناجات کنند ، پاسخشان مى دهد و چون او را صدا بزنند ، جوابشان مى گوید و چون او را بخوانند ، اجابتشان مى‌کند .

اى مردم! جان‌هاى شما در گرو کارهاى شماست ، پس با طلب آمرزش‌، آنها را آزاد سازید ؛
و پشت‌هاى شما از بار گناهانتان سنگین است ، پس با طول دادن سجده‌هاى خود ، آنها را سبک کنید ،
و بدانید که خداوند ـ که یادش والاست ـ به عزّت خود ،سوگند خورده است که نمازگزاران و سجده کنندگان را عذاب نمى‌کند و در روزى که مردم در پیشگاه پروردگار جهانیان [براى حساب ]مى ایستند ،آنان را با آتش ، هراسان نمى سازد .

اى مردم ! هر که از شما در این ماه ، روزه‌دارى را افطار دهد ، پاداشش او براى آن عمل نزد خدا ، همچون آزاد کردن یک برده و آمرزش گناهان گذشته اوست» .

پس گفتند : اى پیامبر خدا ! همه ما توانایىِ این کار را نداریم!

پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود : خود را از آتش نگه دارید ، هر چند با یک دانه خرما ؛ خود را از آتش نگه دارید ، هر چند با یک جرعه آب .

اى مردم! هر کس اخلاقش را در این ماه ، نیکو سازد ، براى او وسیله عبور از صراط خواهد بود ، در آن روز که گام‌ها بر صراط مى‌لغزد ؛

و هر کس در این ماه بر بردگان خود آسان بگیرد ، خداوند حساب او را سبک خواهد گرفت ؛

و هر کس در این ماه ، شرّ خود را [از دیگران] باز دارد ،خداوند در روز دیدارش ، غضب خویش را از او باز خواهد داشت ؛ و هر که در این ماه ، یتیمى را گرامى بدارد ، در روز دیدار ، خداوند ، گرامى اش خواهد داشت ؛

و هر که در آن به خویشاوند خود نیکى کند ، در روز دیدار ، خداوند با رحمتش به او نیکى خواهد کرد ؛ و هر کس در آن از خویشان خود ببُرد ، خداوند در روز دیدار ، رحمتش را از او قطع خواهد نمود ؛

و هر کس در آن ، نماز مستحبّى بخواند ، براى او دورى از آتش ، نوشته مى‌شود ؛ و هر کس واجبى را در آن ادا کند، پاداش کسى را دارد که هفتاد واجب را در ماه‌هاى دیگر ، ادا کرده است ؛

و هر کس در آن بر من زیاد صلوات بفرستد ، خداوند در روزى که وزنه اعمال ، سبک مى شود ، وزنه اعمال او را بیفزاید ؛ و هر کس در آن ، آیه اى از قرآن تلاوت کند ، پاداش کسى را دارد که در ماه هاى دیگر ، ختم قرآن کرده است .


اى مردم! در این ماه ، درهاى بهشت ، بازند . پس از پروردگارتان بخواهید که آنها را بر شما نبندد ؛

و درهاى دوزخ ، بسته‌اند . پس ، از پروردگارتان بخواهید که آنها را بر شما نگشاید ؛ و شیطان ها در بندند .

پس، از پروردگارتان بخواهید که آنها را بر شما مسلّط نسازد» .

من( امیرالمومنین علیه‌السلام )  برخاستم و گفتم : اى پیامبر خدا! برترینِ کارها در این ماه چیست؟

فرمود : «اى ابو الحسن! برترینِ کارها در این ماه ، پرهیز از حرام هاى الهى است» . سپس گریست .

گفتم : اى پیامبر خدا! سبب گریه شما چیست؟

فرمود : «اى على! بر این مى‌گریم که حرمت تو را در این ماه مى شکنند . گویا مى بینم تو در حال نماز براى پروردگار خویشى ، که نگون‌بخت‌ترینِ اوّلین و آخرین ، همو که برادر پى کننده ناقه قوم ثمود است ، برمى خیزد و بر فرق سرت ضربتى مى زند و محاسنت ، از خون سرت رنگین مى شود» .

گفتم : اى پیامبر خدا! آیا در آن حالت ، دینم سالم است؟

فرمود : «دینت ، سالم است» .

سپس فرمود : «اى على! هر کس تو را بکشد ، مرا کشته است و هر کس تو را دشمن بدارد ، مرا دشمن داشته است و هر کس تو را ناسزا گوید ، مرا ناسزا گفته است ؛ چرا که تو از من هستى ، همچون جان من . روح تو ، از روح من است و سرشت تو ، از سرشت من .

خداى متعال ، من و تو را آفرید و من و تو را برگزید و مرا براى پیامبرى ، و تو را براى امامت ، انتخاب کرد، هر کس امامت تو را انکار کند ، نبوّت مرا انکار کرده است .

اى على! تو وصىّ من ، پدر فرزندان من ، همسر دختر من و جانشین من بر امّتم هستى ، در حال حیاتم و پس از مرگم

فرمان تو ، فرمان من است و نهى تو ، نهى من است . سوگند به خدایى که مرا به نبوّت برانگیخت و مرا بهترینِ آفریدگان قرار داد ،
تو حجّت پروردگار بر خلق اویى و امین او بر رازش و جانشین او بر بندگانش»

متن عربی خطبه شعبانیه

وَ فِی کِتَابِ فَضَائِلِ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ فِی الْأَمَالِی عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِبْرَاهِیمَ بْنِ إِسْحَاقَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِیدٍ وَ فِی عُیُونِ الْأَخْبَارِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ بَکْرَانَ النَّقَّاشِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ الْحَسَنِ الْقَطَّانِ وَ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ إِبْرَاهِیمَ الْمُعَاذِیِّ وَ مُحَمَّدِ بْنِ إِبْرَاهِیمَ بْنِ إِسْحَاقَ الْمُکَتِّبِ کُلِّهِمْ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِیدٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ أَبِیهِ عَنِ الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِیٍّ ع قَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص خَطَبَنَا ذَاتَ یَوْمٍ فَقَال :

أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ. شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِی وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ.

هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَى ضِیَافَةِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کَرَامَةِ اللَّهِ أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَةٌ وَ عَمَلُکُمْ فِیهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُکُمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ.

فَاسْأَلُوا اللَّهَ رَبَّکُمْ بِنِیَّاتٍ صَادِقَةٍ وَ قُلُوبٍ طَاهِرَةٍ أَنْ یُوَفِّقَکُمْ لِصِیَامِهِ وَ تِلَاوَةِ کِتَابِهِ فَإِنَّ الشَّقِیَّ مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللَّهِ فِی هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِیمِ.

وَ اذْکُرُوا بِجُوعِکُمْ وَ عَطَشِکُمْ فِیهِ جُوعَ یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ عَطَشَهُ وَ تَصَدَّقُوا عَلَى فُقَرَائِکُمْ وَ مَسَاکِینِکُمْ وَ وَقِّرُوا کِبَارَکُمْ وَ ارْحَمُوا صِغَارَکُمْ وَ صِلُوا أَرْحَامَکُمْ وَ احْفَظُوا أَلْسِنَتَکُمْ وَ غُضُّوا عَمَّا لَا یَحِلُّ النَّظَرُ إِلَیْهِ أَبْصَارَکُمْ وَ عَمَّا لَا یَحِلُّ الِاسْتِمَاعُ إِلَیْهِ أَسْمَاعَکُمْ وَ تَحَنَّنُوا عَلَى أَیْتَامِ النَّاسِ یُتَحَنَّنْ عَلَى أَیْتَامِکُمْ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ مِنْ ذُنُوبِکُمْ وَ ارْفَعُوا إِلَیْهِ أَیْدِیَکُمْ بِالدُّعَاءِ فِی أَوْقَاتِ صَلَاتِکُمْ‏ فَإِنَّهَا أَفْضَلُ السَّاعَاتِ یَنْظُرُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِیهَا بِالرَّحْمَةِ إِلَى عِبَادِهِ یُجِیبُهُمْ إِذَا نَاجَوْهُ وَ یُلَبِّیهِمْ إِذَا نَادَوْهُ وَ یُعْطِیهِمْ إِذَا سَأَلُوهُ وَ یَسْتَجِیبُ لَهُمْ إِذَا دَعَوْهُ.

أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ أَنْفُسَکُمْ مَرْهُونَةٌ بِأَعْمَالِکُمْ فَفُکُّوهَا بِاسْتِغْفَارِکُمْ وَ ظُهُورَکُمْ ثَقِیلَةٌ مِنْ أَوْزَارِکُمْ فَخَفِّفُوا عَنْهَا بِطُولِ سُجُودِکُمْ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ أَقْسَمَ بِعِزَّتِهِ أَنْ لَا یُعَذِّبَ الْمُصَلِّینَ وَ السَّاجِدِینَ وَ أَنْ لَا یُرَوِّعَهُمْ بِالنَّارِ یَوْمَ یَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعَالَمِینَ

أَیُّهَا النَّاسُ مَنْ فَطَّرَ مِنْکُمْ صَائِماً مُؤْمِناً فِی هَذَا الشَّهْرِ کَانَ لَهُ بِذَلِکَ عِنْدَ اللَّهِ عِتْقُ نَسَمَةٍ وَ مَغْفِرَةٌ لِمَا مَضَى مِنْ ذُنُوبِهِ

قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ فَلَیْسَ کُلُّنَا یَقْدِرُ عَلَى ذَلِکَ

فَقَالَ (صلی‌الله علیه و آله و سلم) اتَّقُوا النَّارَ وَ لَوْ بِشِقِّ تَمْرَةٍ اتَّقُوا النَّارَ وَ لَوْ بِشَرْبَةٍ مِنْ مَاءٍ أَیُّهَا النَّاسُ مَنْ حَسَّنَ مِنْکُمْ فِی هَذَا الشَّهْرِ خُلُقَهُ کَانَ لَهُ جَوَازاً عَلَى الصِّرَاطِ یَوْمَ تَزِلُّ فِیهِ الْأَقْدَامُ وَ مَنْ خَفَّفَ فِی هَذَا الشَّهْرِ عَمَّا مَلَکَتْ یَمِینُهُ خَفَّفَ اللَّهُ عَلَیْهِ حِسَابَهُ وَ مَنْ کَفَّ فِیهِ شَرَّهُ کَفَّ اللَّهُ عَنْهُ غَضَبَهُ یَوْمَ یَلْقَاهُ وَ مَنْ أَکْرَمَ فِیهِ یَتِیماً أَکْرَمَهُ اللَّهُ یَوْمَ یَلْقَاهُ وَ مَنْ وَصَلَ فِیهِ رَحِمَهُ وَصَلَهُ اللَّهُ بِرَحْمَتِهِ یَوْمَ یَلْقَاهُ وَ مَنْ قَطَعَ فِیهِ رَحِمَهُ قَطَعَ اللَّهُ عَنْهُ رَحْمَتَهُ یَوْمَ یَلْقَاهُ وَ مَنْ تَطَوَّعَ فِیهِ بِصَلَاةٍ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بَرَاءَةً مِنَ النَّارِ وَ مَنْ أَدَّى فِیهِ فَرْضاً کَانَ لَهُ ثَوَابُ مَنْ أَدَّى سَبْعِینَ فَرِیضَةً فِیمَا سِوَاهُ مِنَ الشُّهُورِ وَ مَنْ أَکْثَرَ فِیهِ مِنَ الصَّلَاةِ عَلَیَّ ثَقَّلَ اللَّهُ مِیزَانَهُ یَوْمَ تَخِفُّ الْمَوَازِینُ وَ مَنْ تَلَا فِیهِ آیَةً مِنَ الْقُرْآنِ کَانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ خَتَمَ الْقُرْآنَ فِی غَیْرِهِ مِنَ الشُّهُورِ

أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ أَبْوَابَ الْجِنَانِ فِی هَذَا الشَّهْرِ مُفَتَّحَةٌ فَاسْأَلُوا رَبَّکُمْ أَنْ لَا یُغَلِّقَهَا عَنْکُمْ وَ أَبْوَابَ النِّیرَانِ مُغَلَّقَةٌ فَاسْأَلُوا رَبَّکُمْ أَنْ لَا یُفَتِّحَهَا عَلَیْکُمْ وَ الشَّیَاطِینَ مَغْلُولَةٌ فَاسْأَلُوا رَبَّکُمْ أَنْ لَا یُسَلِّطَهَا عَلَیْکُمْ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع فَقُمْتُ فَقُلْتُ یَا رَسُولَ اللَّهِ مَا أَفْضَلُ الْأَعْمَالِ فِی هَذَا الشَّهْرِ فَقَالَ یَا أَبَا الْحَسَنِ أَفْضَلُ الْأَعْمَالِ فِی هَذَا الشَّهْرِ الْوَرَعُ عَنْ مَحَارِمِ اللَّهِ (وسائل‏الشیعة ج : 10 ص : 314)


ثُمَّ بَکَى فَقُلْتُ یَا رَسُولَ اللَّهِ مَا یُبْکِیکَ فَقَالَ یَا عَلِیُّ أَبْکِی لِمَا یَسْتَحِلُّ مِنْکَ فِی هَذَا الشَّهْرِ کَأَنِّی بِکَ وَ أَنْتَ تُصَلِّی لِرَبِّکَ وَ قَدِ انْبَعَثَ أَشْقَى الْأَوَّلِینَ شَقِیقُ عَاقِرِ نَاقَةِ ثَمُودَ فَضَرَبَکَ ضَرْبَةً عَلَى قَرْنِکَ فَخَضَبَ مِنْهَا لِحْیَتَکَ

قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ(علیه‌السلام) فَقُلْتُ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ ذَلِکَ فِی سَلَامَةٍ مِنْ دِینِی

فَقَالَ (علیه‌السلام)  فِی سَلَامَةٍ مِنْ دِینِکَ

ثُمَّ قَالَ یَا عَلِیُّ مَنْ قَتَلَکَ فَقَدْ قَتَلَنِی وَ مَنْ أَبْغَضَکَ فَقَدْ أَبْغَضَنِی وَ مَنْ سَبَّکَ فَقَدْ سَبَّنِی لِأَنَّکَ مِنِّی کَنَفْسِی رُوحُکَ مِنْ رُوحِی وَ طِینَتُکَ مِنْ طِینَتِی إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى خَلَقَنِی وَ إِیَّاکَ وَ اصْطَفَانِی وَ إِیَّاکَ وَ اخْتَارَنِی لِلنُّبُوَّةِ وَ اخْتَارَکَ لِلْإِمَامَةِ وَ مَنْ أَنْکَرَ إِمَامَتَکَ فَقَدْ أَنْکَرَ نُبُوَّتِی یَا عَلِیُّ أَنْتَ وَصِیِّی وَ أَبُو وُلْدِی وَ زَوْجُ ابْنَتِی وَ خَلِیفَتِی عَلَى أُمَّتِی فِی حَیَاتِی وَ بَعْدَ مَوْتِی أَمْرُکَ أَمْرِی وَ نَهْیُکَ نَهْیِی أُقْسِمُ بِالَّذِی بَعَثَنِی بِالنُّبُوَّةِ وَ جَعَلَنِی خَیْرَ الْبَرِیَّةِ إِنَّکَ لَحُجَّةُ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ وَ أَمِینُهُ عَلَى سِرِّهِ وَ خَلِیفَتُهُ عَلَى عِبَادِهِ  (بحارالأنوار ج : 93 ص : 35)

بررسی بازی Counter Strike

در این بازی شما برای مبارزه با تروریسم باید به کشورهای مختلفی بروید. مکان‌های درگیری، منقّش به نقوش اسلامی هستند و تروریست‌ها با چهرة مسلمانان به نمایش درآمده است. این بازی یکی از پرطرفدارترین بازی‌های دنیاست که نسخة رایانه‌ای آن نیز موجود است. محبوبیّت این بازی هیجانی (action) به حدّی است که «سازمان WCG:World Cyber Games» که به برگزاری مسابقات بازی‌های کامپیوتری در دنیا می‌پردازد آن را در رأس بازی‌های خود قرار داده است. محلّ وقوع ماجرا در این بازی نیز مانند بسیاری دیگر از بازی‌ها، خاورمیانه و کشورهای عربی ـ اسلامی منطقه است و شما نمادها و نشانه‌هایی دالّ بر مسلمان بودن تروریست‌ها می‌بینید؛ ساختمان‌هایی با معماری عربی اسلامی، مساجد، مناره‌ها و گنبدها و نهایتاً افرادی که می‌بایست با آنان مبارزه کرد. تروریست‌ها دارای محاسن و پیشانی‌بند قرمز هستند. حتی تصاویری که پس از کشته شدن آنان نمایش داده می‌شود تداعی کننده .....

 
  
 

ادامه مطلب ...