نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

پنج مناره در نیویورک ؛ فیلمی ضد اسلامی با طعم ترک و هالیوود

پنج مناره در نیویورک ؛ فیلمی ضد اسلامی با طعم ترک و هالیوود

پلیس ترکیه در این فیلم به این نتیجه می رسد که تمامی عملیات های تروریستی دراین کشور توسط فردی در آمریکا با نام حاجی گومش با نام مستعار «دجال» سازماندهی می شود، نهادهای امنیتی آمریکایی نیز که هیچ سوءسابقه ای از گومش ندارند تصمیم می گیرند او را به خاک ترکیه بازگردانند. 

 

فیلم جنجالی "پنج مناره در امریکا" که محصول مشترک ترکیه و امریکا است به رغم داشتن ژانر درام و اکشن، محتوای کاملا ضد اسلامی دارد.

پنج مناره در نیویورک ؛ فیلمی ضد اسلامی با طعم ترک و هالیوود

کارگردان و نویسنده این فیلم که محصول سال 2010 است «محسون قرمزگل» یکی از معروف ترین خوانندهای رپ و پاپ ترکیه است.

سازنده این فیلم سعی دارد با نشان دادن واعظی روحانی در ابتدای فیلم، که در مسجد و در حلقه مریدانش، آمریکا را شیطان بزرگ خطاب می کند، سخن تاریخی بنیانگذار نظام اسلامی ایران را که در کشورهای اسلامی به یک اصل استراتژیک بدل شده را با بنیادگرایی طالبانی مترادف سازد.

نوع برگزاری مراسم های مذهبی ابتدایی فیلم، کاملا تعمدی به هیچ کدام از مراسم های اهل تسنن وتشیع شبیه نیست و بیشتر به نوعی صوفی گری افراطی شباهت دارد.

پلیس ترکیه در این فیلم به این نتیجه می رسد که تمامی عملیات های تروریستی دراین کشور توسط فردی در آمریکا با نام حاجی گومش با نام مستعار «دجال» سازماندهی می شود، نهادهای امنیتی آمریکایی نیز که هیچ سوءسابقه ای از گومش ندارند تصمیم می گیرند او را به خاک ترکیه بازگردانند.

دوافسر پلیس ترک، فرات باران (محسون قرمزگل) و آکارآیدن (مصطفی سندل) برای بازگرداندن حاجی گومش رهسپار آمریکا می شوند. ترکیب زوج هایی که دراین فیلم درکنار هم قرار داده شده اند کارکردهای محتوایی لیبرالیستی اثر را افزایش می دهد.

حاجی گومش با یک مسیحی ازدواج کرده است و زمانی که «فرات باران» افسرترک از او می پرسد که چرا با یک مسیحی ازدواج کرده گومش طوری پاسخ او را می دهد که گویی مسلمانی فقط یک عنوان اجتماعی- شهروندی است و در مقوله انتخاب زوج و بافت زندگی اجتماعی فاقد اهمیت است.

زوج فرات باران و آکارآیدن نیز دو افسر امنیتی پلیس ترکیه است که یکی مسلمان و دیگری مذهبی ندارد. این دو برای تحویل گومش به سراغ یک مأمور ارشد امنیتی- دیوید بکر- می روند. بکر به محض آنکه متوجه می شود یکی از این دو افسر کرد است او را تحقیر می کند و تنفر خود را نسبت به مسلمانان به شکلی علنی در قالب دیالوگ های فیلم ابراز می دارد. در جایی دیگر بکر اشاره می کند تا زمانی که مسلمانان درجهان وجود دارند امنیت ملی آمریکا محقق نخواهد شد.

از شیطنت های مشخص تصویری این فیلم تأکید بر جای خالی برج های دوقلو است که صدای اذان روی این تصاویر قرارداده شده تا برای تماشاگر ذهنیت سازی شود. اما لحن و اظهارنظرهای بکر- مأمور امنیتی آمریکایی- فیلم نیز دربخش های مهمی از فیلم قابل توجه است. دیوید بکر با کفش و بدون اعتنا به برگزاری نمازجماعت، برای تحقیق از محل اختفای گومش وارد مسجد می شود و درپاسخ به اعتراض امام جماعت مسجد مبنی بر حرمت گذاری به احکام جمعی مسلمین می گوید برای مسجد و عبادت ارزشی قائل نیست و برای مذهبی که متعلق به دشمنان کشور اوست احترام معنی نخواهد یافت.

گفتنی است در پی پخش این فیلم در کشور اندونزی مسلمانان این کشور به دلیل اسلام ستیزی، این فیلم رامحکوم کرده و به خیابان ها آمدند.

همچنین یکی از سینماهای شهر بوگو در 60 کیلومتری شمال جاکارتا مورد حمله تماشاگران قرار گرفته وصندلی های سالن سینما توسط آنان شکسته شد.

 

منبع: ابنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد