نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

تسلط حزب‎الله بر کابینه جدیدلبنان وظهور ابعاد جدید قدرت منطقه‌ای

گروه بیداری اسلامی: سرانجام با گذشت 4 ماه پس از موفقیت جریان 8 مارس و انتخاب نجیب میقاتی به عنوان نخست وزیر جدید این کشور، وی اعضای جدید کابینه لبنان را معرفی کرد تا این اتفاق پایانی باشد بر چندین دوره سیطره جریان 14 مارس و جریانات نزدیک به عربستان و امریکا بر امورات اجرایی لبنان.

به گزارش رجانیوز، این اتفاق در حالی بوقوع می پیوندد که اعضای جدید کابینه جدید دولت لبنان را افراد نزدیک به حزب الله لبنان و جریان ملی آزاد به رهبری میشل عون و همچنین وزرای وابسته به ولید جنبلاط رهبر دروزی های لبنان و همچنین شخصیت‌های نزدیک به میشل سلیمان رئیس جمهوری این کشور تشکیل می‌دهند و این درحالی است که سعد الحریری و احزاب همراه او در تشکیل کابینه جدید خودداری کرده است.

اما شاید مهمترین ویژگی دولت نجیب میقاتی را باید سپردن مسئولیت وزارتخانه های کلیدی مانند دو وزارت دفاع و دادگستری به جنبش حزب الله و جریان ملی آزاد دانست و این در حالی است که وزارت کشور هم که به علت اصرار میشل عون برای در اختیار قرار گرفتن مسئولیت آن محل اختلاف بوده است به "مروان شربل" یکی از نامزدهای توافقی و نزدیک به رئیس جمهوری لبنان و حزب جریان ملی آزاد، سپرده شد.

اهمیت دو وزارتخانه دادگستری و داخلی به این علت است که این دو وزارتخانه مسئولیت تعامل و برخورد مستقیم با حکم صادره از سوی دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری را خواهند داشت. به این ترتیب وزارت دادگستری می تواند حکم صادره را رد یا قبول نمایند و وزارت کشور هم وظیفه اش دستگیری و تسلیم اشخاصی است که اتهامات ترور حریری به آنان وارد می شود تا به این ترتیب در برابر دادگاه بین المللی - درصورت تشکیل در خارج لبنان- حاضر شوند.

بر این اساس صاحب نظران معتقدند با توجه به شرایط خاص منطقه طی ماه های گذشته و هم چنین هم مرز بودن لبنان و سوریه، وقایع اخیر این کشور بطور چشمگیری به سود جریان مقاومت پیش رفته است و از این پس باید منتظر تسریع در روند خاتمه بخشی به ناآرامی های سوریه بود که یکی از علل ادامه آن طی ماه ها اخیر، تحرکات جریان 14 مارس در لبنان برای شکست دولت جدید در این کشور بوده است.

هم چنین در حالی که دیگر کشورهای منطقه از جمله عربستان، اردن، امارات و ... برای اثرگذاری بر ادامه معادلات خاورمیانه دست به دامن نیروهای نظامی و دخالت مستقیم در کشورهای دیگر از جمله بحرین شده‌اند، انتخاب نجیب میقاتی به عنوان نخست وزیر جدید لبنان به جای سعد حریری و اعلام ترکیب کابینه جدید این کشور ابعاد استراتژیک قدرت ایران در منطقه را بیش از پیش به نمایش گذاشته است.

در همین زمینه روزنامه القدس العربی نیز نوشت: "نجیب میقاتی ثابت کرد که بسیار شجاع است چراکه توانست اولا دولت جدید را تشکیل دهد و ثانیا هم در مسیر سخت تشکیل دولت جدید خم به ابرو نیاورد و ایستادگی کرد و ثالثا تسلیم فشارها و تهدیدات آمریکا و همپیمانان غربی اش از جمله احتمال تحریم دولت جدیدش نشد."

این روزنامه عرب زبان در پایان خاطرنشان کرد:" حفظ مقاومت یک اصطلاح سیاسی است که بسیاری سعی می کنند آن را فراموش کنند یا در چنین روزهایی با توجه به دخالت نظامی آمریکا برای از بین بردن انقلاب‌های عربی و منحرف کردن آن از اهداف ملی‌اش سعی می‌کنند خود را نسبت این موضوع به فراموشی بزنند و ازهمین جاست که اهمیت اصرار میقاتی بر تعهد و پایبندی به مقاومت در چنین زمان سختی درک می شود."

در همین زمینه روزنامه آمریکایی "نیویورک‌تایمز" نیز با اشاره به تشکیل کابینه جدید لبنان توسط نجیب میقاتی، آن را زنگ خطری برای قدرت‌های غربی دانست.

این روزنامه نوشت: "تسلط اعضای حزب‌الله در کابینه جدید میقاتی در شرایطی گزارش می‌شود که مقامات آمریکایی بر این باورند که هرچه نقش حزب‌الله در دولت این کشور بیشتر باشد، روابط آمریکا و لبنان با مشکلات بیشتری روبرو خواهد شد."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد