نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

زنان عربستانی امروز با خودروهایشان به خیابانها می‌آیند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، فعالان زن عربستانی از همه زنان این کشور خواسته‌اند امروز با سوار شدن بر خودروهای خود در همه مناطق عربستان، تحریم اعمال شده علیه زنان در زمینه رانندگی را بشکنند.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد زنان درعربستان با تبعیض‌های بسیاری روبرو هستند و از حق رای دادن و تحصیلات عالیه محرومند و قادر به سفر یا کار نیستند و در زمینه حق ازدواج نیز با محدودیت مواجه‌اند و به نظر می‌رسد که در منازل نیز با آنان رفتارهای خشونت آمیز می‌شود.

"فیلیپ لوثر " معاون مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین المللی از مسئولان سعودی خواست از بازداشت زنان به هنگام رانندگی خودداری کنند و به آنان نیز مانند مردان اجازه رانندگی بدهند.

عربستان تنها کشوری است که در آن زنان از رانندگی محرومند و این مسئله نقض آشکار حقوق زنان و محرومیت آنان از ساده‌ترین حقوقشان است.

درخواست از زنان عربستانی برای رانندگی در مناطق مختلف کشور در روز جمعه (امروز) بعد از قضیه جنجالی بازداشت " منال الشریف " زن عربستانی صورت می‌گیرد که به ممنوعیت رانندگی زنان در این کشور بی توجهی کرد.

مسئولان سعودی همچنین 6 زن دیگر را درهمین ارتباط بازداشت کردند و بعد از گرفتن وثیقه و تعهد از آنان برای تکرار نکردن این اقدام ، آنها را آزاد کردند.

"حسین الرمال " تحلیلگر مسایل سیاسی عربستان گفت : این حق طبیعی زنان است که درصورت لزوم برای رفتن از مکانی به مکان دیگر از خودروی خود استفاده کنند و باید از زنان دراین زمینه حمایت شود و نیازی نباشد که یک مرد غریبه آنان را برای رفتن به اماکن دیگر همراهی کند.

درحالی که حدود 10 هزار نفر از اهالی حجاز با امضای نامه‌ای از هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا برای فشار به سران آل سعود درخواست کمک کرده‌اند اما با وجود گذشت حدود 10 روز از ارایه این نامه به وی، هنوز هیچ پاسخی از وزیر امور خارجه کشوری که ادعای حمایت از حقوق بشر و دموکراسی دارد؛ دریافت نکرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد