نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

طرح جدید آمریکا برای جذب جوانان ایرانی

ما خواستار گفتگو و تعامل بیشتر با افرادی هستیم که در آینده ایران نقش دارند. تا وقتی که دولت ایران باعث از بین رفتن پتانسیل شما می شود ما در کنار شما می ایستیم. ما به دنبال راه های جدید برای ایجاد فرصت بیشتر به منظور ایجاد تغییر در ایران هستیم.


به گزارش شیعه آنلاین به نقل از برنا، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد قصد دارد به منظور بهبود و افزایش پیوندهای مردم ایران و آمریکا به جای ویزای سه ماهه عادی، به دانشجویان ایرانی روادید دو ساله چند بار ورود اعطا کند.

به رغم دشمنی بین ایران و آمریکا، این اقدام، آخرین تلاش دولت باراک اوباما برای دسترسی به مردم ایران به ویژه جوانان است. پیش از این، دانشجویان ایرانی صرفا می توانستند ویزای عادی سه ماهه از آمریکا دریافت کنند. اما تحت رویکرد جدید، ویزا به مدت 2 سال معتبر است و دانشجویان طی این مدت می تواند به هر میزانی که مایل هستند در آمریکا تردد داشته باشند.

البته به گفته یک مقام آمریکایی، این دستورالعمل برای دانشجویانی است که قصد دارند در رشته های غیرفنی و غیرحساس تحصیل کنند؛ یعنی در رشته هایی که به برنامه های موشکی و هسته ای ایران کمک نخواهد کرد.

اما هدف واقعی آمریکا از این اقدام در سخنان هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا مشخص شد آنجایی که او گفت: هدف ما رسیدن به جوانان ایرانی است که بسیاری از آنها در اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران حضور داشتند.

در پیام کلینتون که به دو زبان انگلیسی و فارسی بر روی سایت وزارت خارجه آمریکا و همین طور یوتیوب منتشر شده، آمده: ما خواستار گفتگو و تعامل بیشتر با افرادی هستیم که در آینده ایران نقش دارند. تا وقتی که دولت ایران باعث از بین رفتن پتانسیل شما می شود ما در کنار شما می ایستیم. ما به دنبال راه های جدید برای ایجاد فرصت بیشتر به منظور ایجاد تغییر در ایران هستیم.

البته این نخستین بار نیست که هیلاری کلینتون به تلاش کشورش برای حمایت از جریان فتنه در ایران اعتراف می کند. او پیشتر نیز در سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا از تلاش کشورش برای ایجاد چتر حمایتی جدید از فتنه خبر داد و گفت که این بار سعی می‌شود تا این حمایت‌ها موجب تضعیف هواداران آمریکا در ایران نشود: "آمریکا در تلاش است تا به طریقی که فعالیت نیروهای دموکراتیک در ایران تضعیف نشود و همچنین این نیروها به خطر نیفتند، از آنها حمایت کند".

پیش از او نیز باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در سخنرانی خود با نادیده گرفتن کشتار هزاران تن از مردم بی دفاع یمن، بحرین، تونس و مصر گفت: ما همچنان بر مواضع خود مبنی بر حق طبیعی مردم ایران در برخورداری از حقوق بین‌المللی شان پافشاری می‌کنیم ... مردم باید از حقوق خود برخوردار باشند و کسی نباید آن را از آنها دریغ کند.

رئیس‌جمهور آمریکا سال مدتی پس از اغتشاشات سال 88، لایحه بودجه 55 میلیون دلاری پنتاگون برای جنگ نرم علیه ایران را به امضا رساند. باراک اوباما طی مراسمی در کاخ سفید لایحه اختصاص بودجه 55 میلیون دلاری کمیته دفاعی و نظامی کنگره آمریکا برای جنگ نرم و همراهی با مخالفان نظام جمهوری ‌اسلامی ایران را امضا کرد که با این اقدام، لایحه اختیارات دفاعی کنگره آمریکا مستقیما به قانون تبدیل شد.

این لایحه که «قانون قربانیان سانسور در ایران» نام گرفته و از بند 1261 تا 1266 بودجه دفاعی پنتاگون در سال 2010 را شامل می‌شود، برای نفوذ در ایران، مقابله با فیلترینگ سایت‌های ضدایرانی، تحریک قربانیان سانسور در ایران، آموزش الکترونیکی ایرانیان مخالف نظام برای براندازی نرم و شبکه‌سازی اینترنتی برای اغتشاشگران بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری، ارائه آموزش‌های لازم رسانه‌ای و کامپیوتری برای راه‌اندازی سایت‌ها جهت اطلاع‌رسانی در بودجه پنتاگون گنجانده شده است.

در این قانون در کل مبلغ 55 میلیون دلار بودجه به وزارت خارجه اختصاص یافته که به صورت جزئی در بخش اول 30 میلیون دلار به شورای مدیران پخش برای انعکاس فعالیت‌های آنلاین و بهبود سرمایه که به‌طور کلی ایران را نشانه می‌رود، اختصاص می‌یابد و در بخش دوم مبلغ 20 میلیون دلار به «یک بودجه جدید برای رسانه، تعامل و آموزش الکترونیکی ایرانیان» برای مقابله با تلاش‌های دولت ایران در انسداد، سانسور و کنترل اینترنت در ایران و در بخش سوم نیز مبلغ 5میلیون‌دلار به وزارت خارجه برای مستند ساختن و جمع‌آوری و پخش اطلاعات درباره حقوق بشر به‌ویژه حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران در نظر گرفته شده است. 
 
منبع: شیعه آنلاین
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد