نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

ادعایی عجیب از استیون هاوکینگ

 

استیون هاوکینگ،: بهشت وجود ندارد، بهشت یک افسانه است ... 

  

۱۳۹۰/۰۲/۲۶
استیون هاوکینگ، فیزیکدان و فضا شناس سرشناس بریتانیایی در یک مصاحبه اختصاصی با روزنامه گاردین دیدگاههای خود را در مورد مرگ، دلایل وجود انسان و تصادفی بودن موجودیت هستی و بشر را تشریح کرده است.

استیون هاوکینگ، می گوید اعتقاد به وجود بهشت و یا نوعی از حیات پس از مرگ در حقیقت « افسانه ای » است برای مردمانی که از مرگ می هراسند. او با صراحت می گوید که پس از آخرین فعالیت مغز انسان دیگر حیاتی برای وی وجود ندارد. اعلام این نظر نشانی از مخالفت صریح وی با توجیحات دینی در این زمینه است.

استیون هاوکینگ، از سن ۲۱ سالگی به بیماری شدید فلج اعصاب مبتلا شد. وی برای دوره ای تحت تاثیر این بیماری به شدت بد بین بود ولی در نهایت به این نتیجه رسید که با وجود همه تردیدها و بی اطمینانی از ادامه زندگی باید از تمام لحظات زندگی لذت ببرد.

وی می گوید:« در ۴۹ سال گذشته من همواره با احتمال وقوع یک مرگ زودرس زندگی کرده ام. من از مرگ نمی ترسم ولی عجله ای هم برای مردن ندارم. از نظر من مغز مثل کامپیوتری است که با از کار افتادن قطعات آن از حرکت باز خواهد ایستاد. چیزی به عنوان بهشت و یا حیات پس از مرگ وجود ندارد. این یک داستان افسانه ای برای کسانی است که از تاریکی مرگ می هراسند.»

روزنامه گاردین می افزاید که اظهار نظرهای استیون هاوکینگ، از آنچه که در کتاب خود در سال گذشته نوشته بود فراتر می رود. وی در کتاب آخر خود به نام « طرح عظیم » اعلام کرد که برای توضیح عالم هستی نیازی به وجود یک آفریدگار مطلق نیست.

این کتاب واکنش گروهی از پیشوایان دینی را برانگیخت که هاوکینگ، را به « کفر گویی» متهم کردند. برخی از دانشوران نیز دیدگاههای وی را تفسیری شخصی از علوم تجربی دانسته و اعلام کردند که هاوکینگ به عنوان یک دانشمند نمی تواند وجود یا عدم وجود خدا را ثابت کند.

کتاب استیون هاوکینگ، به نام « تاریخ فشرده ای از زمان» که در سال ۱۹۸۸ انتشار یافت حدوده ۱۰ میلیون نسخه فروش رفت و وی را به یک چهره علمی مشهور بدل ساخت. در آن کتاب وی می گوید:« اگر دانشمندان بتوانند محاسبات و فرضیه های لازم برای توضیح هر پدیده و ماده موجود در هستی را کشف و تنظیم کنند در آن صورت بشر خواهد توانست فکر خدا را بخواند.»

در مصاحبه با روزنامه گاردین و در پاسخ به سئوال « رسالت انسان چیست و آدمی چگونه باید زندگی کند؟» استیون هاوکینگ می گوید:« ما باید به دنبال آن باشیم که از اعمال خود بزرگترین ارزشها را بیافرینیم.» به عنوان مثال او به موارد مهمی از دستاوردهای علمی مثل دوگانگی «دی ان ای» (DNA) و یا معادلات پایه ای علم فیزیک اشاره کرده و چنین پیشرفت هایی را رسالت و ارزش زندگی بشری می داند.

وی تاکید می کند که ارزش علوم و دانستن در این است که جهان هستی فقط به این وسیله شناخته می شود. از نظر وی شکل گیری کائنات، منظومه ها و سیاره ها روندی نامنظم و بی مقدمه است و بنابراین موجودیت انسان روی کره زمین یک امر تصادفی است.  
 
نظرات 3 + ارسال نظر
احمد رضا 28 اردیبهشت 1390 ساعت 02:17 ب.ظ

کجاش عجیبه
این نظر اونه ما باید وجود خدا رو اثبات کنیم

این عجیبخه اون عجیبه نداریم.یا بیان اعتراض کنن بگن کفر میگه ما باید حرف همه رو گوش بدیم و جواب بدیم ببینیم کی درست میگه

اگه کتاب هایی مثل تاریخچه جهان و جهان در پوست گردو رو از ایشون خونده باشین شما هم می گین که این اظهار نظر ها عجیبه.
نظرات ایشون نسبت به نظراتش در اون کتاب ها حدود 180 درجه فرق می کنن.
بخاطر همین عجیبه ...

سامان عبدی نژاد 18 مهر 1390 ساعت 12:19 ق.ظ

خودش درمورد امواج فکری و متافیزیک یه برنامه ساخته منم میدونم بعد از مرگ مغز واسه همیشه خاموش میشه ولی امواج فکری که همون روح آدمه از بین نمیره وه همیشه تو فضا هست واسه سازنده جهان سخت نیست که این امواج رو در یک دنیا یا سیاره دیگه به یک کالبد دیگه بفرسته مثل یک نرم افزار که از یک گوشی به گوشی دیگه بولوتز کنی

hkh 1 آبان 1390 ساعت 11:54 ب.ظ

جناب پورفسور عزیز خیلی تند رفته اند.این دانشمند عزیز اگه همه چیز را با عقل مادی و تجربی بسنجند حرفشون درست است.اما غافل از این که وجود خدا نیاز به اثبات ندارد حتی برهان های نظم و علیت توسط فیلسوفانی مثل هیوم نقض شده اند.و جالب اینکه قرآن هیچگاه برای اثبات وجود خدا دلیلی نیاورده بلکه از یک ایمان قلبی سخن رانده و چنین گفته که هرگاه در یک کشتی سوراخ شده در وسط دریای طوفانی قرار بگیرید که هیچ راه نجاتی نداشته باشید.باز امیدتان به یک نیروی عظیمی وجود دارد و آن خداست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد