نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

توضیح گمرک درباره تعرفه واردات مشروبات الکلی

ورود این کالا به ایران ممنوع است و گمرک ایران در صورت مواجه شدن با مشروبات الکلی برابر ماده 703 قانون مجازات اسلامی مصوب 1387 مجلس شورای اسلامی نسبت به تعقیب متهمین اقدام می نماید ..

به گزارش شیعه آنلاین، 20 اردیبهشت 1390 خبری تحت عنوان "تعرفه واردات مشروبات الکلی به ایران تعیین شد!" منتشر کردیم. این خبر سر و صدا و واکنش نسبتا زیادی داشت به طوری که بخش خبر ۲۰:۳۰ در روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت 1390 به بیان این موضوع پرداخت.

در پی این مسأله، فردای آن روز روابط عمومی گمرک ایران نیز جوابیه ای در این مورد منتشر کرد که متن کامل آن به شرح ذیل است:

ورود محصولات غیر شرعی به کشور ممنوع است

روز گذشته خبری با عنوان «تعیین تعرفه واردات مشروبات الکلی به ایران» بر روی برخی از سایت های خبری قرار گرفت که با مراجعه به لینک مربوط به تعرفه های مشمول مشروبات الکلی در وب سایت گمرک ایران این موضوع که «این کالا جزء محصولات غیر شرعی بوده و ورود آن ممنوع است» به صورت مشخص در ج گردیده است.

همچنین بر اساس مندرجات ذیل یادداشت فصل 22 مقررات صادرات و واردات ورود محصولات غیر شرعی مشمول این فصل که مشروبات الکلی نیز در این فصل تعریف می شود، ممنوع است. ردیف تعرفه ها بر اساس سیستم هماهنگ شده طبقه بندی کالا (H.S.) به کلیه کالاها اختصاص یافته است و طبق طبقه بندی بین المللی مشروبات الکلی در ریف تعرفه ای 22084000 طبقه بندی می شود.

بنابر این اختصاص ردیف تعرفه ای جداگانه برای مشروبات الکلی و تعریف آن در ردیف تعرفه ای جداگانه توسط سازمان جهانی گمرک صورت گرفته تا در کلیه کشورها، توصیف و کدگذاری این کالا به شیوه یکسان انجام گیرد.

کلیه ردیف های تعرفه من جمله تعرفه مورد نظر و تعیین مأخذ حقوق ورودی در کتاب مقررات صادرات و واردات توسط وزارت بازرگانی منتشر می شود و در گمرک هم بعنوان کد سیستم هماهنگ شده طبقه بندی کالا مورد استفاده قرار می گیرد.

شایان ذکر است، طبق مندرجات ذیل یادداشت فصل 22 مقررات صادرات و واردات کشورمان، ورود این کالا به ایران ممنوع است و گمرک ایران در صورت مواجه شدن با مشروبات الکلی برابر ماده 703 قانون مجازات اسلامی مصوب 1387 مجلس شورای اسلامی نسبت به تعقیب متهمین اقدام می نماید و تاکنون هیچ نوع مشروبات الکلی از طریق مجاری رسمی وارد کشور نشده و نخواهد شد.. ضمنا ارزش عرفی مشروبات جهت محاسبه جریمه قاچاق برابر بخشنامه شماره 1148/90/ص مورخ 31/1/90 ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین گردیده که ملاک عمل گمرک است. 

 

منبع: وعده صادق 

 

مطالب مرتبط: تعرفه گمرکی واردات مشروبات الکلی به کشور+عکس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد