نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

مهدی موعود(عج)؛ میراث دار رسالت ها و فضیلت های عیسوی

عیسی مسیح(ع) هدایت گر مسیحیان به سوی مهدی (عج) است. عیسی مسیح(ع) در عصر ظهور منجی موعود برای ایجاد وحدت بین تمام ادیان و آیین ها به زمین نازل می شود. عیسی (ع) داوری دادگر در دولت جهانی مهدی (عج) است. نزول مسیح برای داوری به حق و اتمام حجت بر پیروان همه ادیان توحیدی به ویژه یهودیان و مسیحیان جهان است.
حضور عیسی بن مریم (ع) در انقلاب مهدوی یک امر قطعی است که بی تردید به حکم قرآن و سنت حتماً عیسی (ع) همراه حضرت مهدی (عج) خواهد بود و در جهانی شدن اسلام و جهانی سازی اسلامی در انقلاب مهدوی نقش مؤثری ایفا می کند . این حقیقت با توجه به احادیث فراوانی که سنی و شیعه از پیامبر و اهل بیت نقل کرده اند و صراحت در فرود آمدن عیسی (ع) در عصر ظهور حضرت مهدی (عج) و نماز خواندن به امامت قائم آل محمد (ص) و یاری ایشان دارد بهتر آشکار می شود.
مسیح پیام آور صلح و دوستی و طلایه دار عطوفت و مهربانی است و مهدی یگانه ذخیره الهی است برای فراگیری "صلح و دوستی" و "عطوفت و مهربانی" در عرصه جهانی.مهدی موعود میراث دار رسالت ها و فضیلت های عیسوی و طلایه دار آرمان های مسیحایی اوست. او تمام آرمان ها و آرزوهای مسیح را تحق می بخشد و دیگر بار پرچم عبودیت و معرفت و بیرق عشق و محبت را بر بام جهان بر می افرازد. مهدی (عج) عیسی مسیح را به اوج شکوه و جلال می رساند و آرمان های تحقق نایافته او را جملگی جامه عمل می پوشاند.
برای آشنایی بیشتر با پیوند مهدی (عج) و مسیح (ع) با حجت الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی، مدیر کانون طلیعه ظهور و نویسنده کتاب مقتدای مسیح به گفتگو نشستیم که آنچه می خوانید گزیده ای از این گفتگو است.

1. طبق روایات اسلامی عیسی مسیح (ع) پس از ظهور مهدی موعود(عج) به آن حضرت اقتدا می کند و پشت ایشان نماز می گزارد. اقتدای مسییح در نماز به حضرت مهدی(ع) چه قمراتی در پی دارد؟


نمازگزاری مسیح در اقتدا به حضرت مهدی (عج) نشانه پیروی او از آیین اسلام و در نتیجه فراخواندن تمام مسیحیان به اسلام است. فرود آمدن حضرت عیسی (ع) شگفت انگیزترین حادثه تاریخ و بزرگ ترین نشانه و پرشکوه ترین دلیل بر حقانیت امام مهدی (عج) است. یکی از حکمت های فرود آمدن آن حضرت در قیام امام مهدی(ع) تقویت حرکت جهانی آن حضرت و اعتراف و تصدیق به حقانیت آن وجود گران مایه و امامت اوست. وقتی منجی موعود ظهور کند، مسیح در بیت المقدس به زمین فرو می آید و پشت سر آن حضرت به نماز می ایستد و این کار خود زمینه ساز پذیرش حکومت جهانی حضرت از جانب مسیحیان می شود.
عیسی مسیح(ع) هدایت گر مسیحیان به سوی مهدی (عج) است. عیسی مسیح(ع) در عصر ظهور منجی موعود برای ایجاد وحدت بین تمام ادیان و آیین ها به زمین نازل می شود و تمام یهودیان و مسیحیان به او ایمان می آورند.
عیسی(ع) به همراه تمام پیروان و ایمان آوردگان خویش به مهدی موعود (عج) می پیوندد و پشت سر آن حضرت اقتدا می کند. همه پیروان ادیان و مکاتب به واسطه عیسی مسیح به منجی جهانی ایمان می آورند و در رکاب آن حضرت قرار می گیرند و او را در تحقق بخشیدن به آرمان های الهیش مدد می رساند.
عیسی مسیح (ع) از جانب پروردگار هستی ماموریت دارد تا بر یهودیان و مسیحیان جهان اتمام حجت کند و آنان را از دروغ ها و تحریف های وارد شده در آیین یهودیت و مسیحیت آگاه کند و آنها را به سوی اسلام فراخواند و با ایمان آوردن دوباره صاحبان اندیشه و قلب سلیم، منجی موعود را در برپایی ملکوت خداوند یاری دهد.

2. حضرت مسیح (ع) چه نقشی در حکومت امام زمان (عج) ایفا می کند؟


عیسی (ع) داوری دادگر در دولت جهانی مهدی (عج) است. نزول مسیح برای داوری به حق و اتمام حجت بر پیروان همه ادیان توحیدی به ویژه یهودیان و مسیحیان جهان است. این فرود خیره کننده و باشکوه و برای تثبیت داوری طوری تاثیرگذار است که دیگر کسی را یارای مخالفت و عدم پذیرش نیست و جایی برای انکار باقی نمی گذارد.
از منظر روایات نبوی، خداوند در زمان ظهور مهدی موعود(ع)، عیسی را بر می انگیزد تا به محضر آن حضرت بشتابد و مقام وزارت و معاونت ایشان را عهده دار شود. مقام پرافتخار وزارت و معاونت مهدی (عج) نصیب حضرت عیسی(ع) می شود تا نقش آفرینی وی در برپایی ملکوت خداوند و حکومت جهانی موعود (عج) در بالاترین سطح صورت پذیرد.
با آمدن حضرت محمد (ص) که خاتم پیامبران و تکمیل کننده شریعت هاست نوبت حضرت عیسی به پایان رسید و از آنجا که میراث دار و وصی این پیامبر در روی زمین هست، حضرت مسیح (ع) مامور استکه پس از بازگشت به زمین از وصی و جانشین آن حضرت پیروی و به نماز او اقتدا کند.
ظهور دجال در فرجام زمان به عنوان اصلی ترین دشمن منجی آخرالزمان از آموزه های مشترک بین یهودیت، مسیحیت و اسلام است. ردپای دجال را از دو قرن قبل از میلاد مسیح در تورات و آموزه های موسوی و آنگاه در انجیل و آموزه های عیسوی و پس از آن در قرآن و روایات محمدی میتوان یافت. عیسی مسیح(ع) از بین برنده دجال در حکومت حضرت مهدی (عج) است.

3. چه اشتراکات آرمانی بین دو پیشوا و منجی آخرالزمانی اسلام و مسیحیت دیده می شود؟


عیسی از آسمان فرود می آید تا ملکوت خدا بر روی زمین برپا سازد و در برپایی آن با منجی موعود همراهی و همکاری کند. مسیح و مهدی (عج) پرچم دار معرفت و عبودیت، طلایه دار محبت و عطوفت و سردمدار صلابت و مجاهدت هستند. اصلی ترین هدف ظهور امام عصر (عج) عبارت است از برپایی حاکمیت و عبودیت پروردگار در زمین به شکل دولتی فراگیر و جهانی که سرتاسر کره خاک را پوشش دهد. در نتیجه هدف ظهور هر دو بزرگوار برپایی حاکمیت و عبودیت خداوند بر زمین است.حاکمیت و عبودیت خداوندی با ظهور مهدی و با فرود مسیح در تمام نقاط زمین فراگیر می شود.
آرمان نهایی مهدی چون آرمان نهایی مسیح، رساندن انسان به نهایت درجه عبودیت و معرفت و فراگیرسازی عطوفت و محبت رحمانی است. عیسی بنیان رسالت سه ساله خود را مبارزه با انحراف و دنیا پرستی کاهنان و صاحب منصبان یهودی استوار کرده بود تا جایی که همین امر اصلی ترین عامل صدور حکم قتل او از سوی کاهنان بزرگ آن زمان گشته بود. مهدی (عج) نیز بزرگترین مجاهد راه حق است که شاخصه اصلی قیام او "قیام بالسیف؛ قیام با شمشیر" است. آن حضرت برای گستراندن سایه رحمت و عطوفت بی کران الهی بر سر جهانیان، شمشیر قهر و خشونت را به روی تمام مفسدان و مستکبرانی که مانع مهرورزی و مهرگستری در جهانند، بر می کشد.

4. چه شباهت هایی بین حضرت مسیح(ع) و حضرت مهدی(عج) وجود دارد؟


مسیح (ع) و مهدی (عج) دارای مادرانی الهی و استتثنایی اند و مادران هر دو بزرگ بانوان عالم هستی بوده اند. سخن گفتن در گهواره، یاری شدن از جانب جبراییل، زنده بودن به اذن الهی، رهبری در سنین کودکی و داشتن غیبت طولانی از ویژگی های مشترک مسیح و مقتدای مسیح است.
مادران عیسی و مسیح هر دو از زنان برگزیده ویژه الهی، مورد لطف و عطای ویژه خداوندی و در نهایت درجه طهارت و پاکی بوده اند. سخن گفتن عیسی در کودکی از آموزه های مشترک اسلام و مسیحیت است. مسیح در آغازین روزهای ولادتش به سخن آمد. مهدی موعود (عج) نیز بر اساس مستندات اسلامی در گهواره سخن می گفتند. هر دوی این بزرگواران به حکمت الهی زنده اند. هر چند برای دوره ا ی طولانی از دیدگان بشر غایب شده اند.

مریم محمدی(نور پرتال)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد