نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

اختلاف‌نظر مسلمانان ، مسیحیان و یهود در هویت رهبر موعود الهی

 

اختلاف نظر مسلمانان، مسیحیان و یهود در هویت رهبر موعود الهی و در هویت شخصی که  خدای متعال به دست وی، رخداد بزرگی را که انتظار می رود، به اجرا می گذارد، اختلاف  نظر است. 

 

 

 

مسلمانان، یهودیان و مسیحیان نظر گوناگونی در امتی که رهبر بزرگ الهی، از آن است و شریعت الهی که بدان عمل می کند، دارند .
همگی مسلمانان معتقدند وی از ذریه ی اسماعیل و از فرزندان محمد (ص) خاتم انبیا و از نوادگان فاطمه (س) دختر پیامبر است و امت این رهبر[موعود، امت محمد (ص) و آیینش، شریعت محمد (ص) است.
مسلمانان در این باره به احادیث معتبر از پیامبر اعظم (ص) رجوع می‌کنند. به عنوان نمونه ابی داود و ابن ماجه و ابن حنبل و طبرانی از قول پیامبر روایت کرده‌اند که فرمود: «اگر از دهر (دنیا) جز یک روز باقی نمانده باشد، خداوند مردی از اهل بیتم را بر می‌انگیزاند که زمین را چنان که پر از ستم شده است ، پر از عدل و داد خواهد کرد.»
همچنین شیعیان به حدیث دیگری از پیامبر (ص) در این خصوص استناد می‌کنند که فرمود: «مهدی از عترت من، از فرزندان فاطمه است».
اما یهود و مسیحیان معتقدند که وی از ذریه اسحاق، از فرزندان یعقوب و از نوادگان داود است. همچنین مسیحیان نیز می‌گویند: این رهبر موعود اسراییلی، مسیح، عیسی بن مریم است که به دست یهود کشته شد. خدای متعال، وی را زنده کرد و از میان مردگان برانگیزاند و به آسمانش برد و در آخر دنیا، وی را می فرستد تا توسط وی، وعده‌اش را تحقق بخشد.
اختلاف یهودیان با مسلمانان و مسیحیان البته در زنده بودن یا نبودن منجی آخرالزمان نیز هست. آنها معتقدند که رهبر و موعود مژده داده شده، هنوز زاده نشده است.
در کتب عهد عتیق، آیه 20 اصحاح، سوره 17، سفر تکوین (پیدایش) به وعده خدای متعال به اسماعیل اشاره دارد: «ای اسماعیل! سخنت را درباره ی وی (رهبر موعود) شنیدم. منم آن که مبارکش می گردانم و رشدش می‌دهم و توانش را بسیار بسیار می‌کنم و دوازده رهبر می‌زاید و امت عظیمی قرارش می‌دهم».
«حنان ایل» مفسر یهودی در حاشیه‌ای بر این آیه می‌گوید: از پیش‌گویی این آیه، 2337 سال گذشت تا عرب (سلاله اسماعیل) با ظهور اسلام در سال 624 میلادی، امتی عظیم شوند. در این مدت، اسماعیل مشتاقانه منتظر بود وعده الهی حقق شود و عرب بر عالم چیره شوند. ولی ما که ذریه اسحاق هستیم، تحقق وعده الهی که به ما داده شده بود، به سبب گناهانمان، به تأخیر افتاد، اما حتما وعده الهی، در آینده محقق خواهد شد. پس نباید نومید شویم.
همچنین در سفر اشعیا 111 آمده است: «از تنه «یسی» شکوفه می‌روید و از ریشه‌اش، شاخه سبز می‌شود. روح پروردگار، روح حکمت و هوشمندی، روح مشورت و توان، روح معرفت و ترس از پروردگار، بر «یسی» مستقر می‌شود و شادی‌اش در تقوای پروردگار خواهد بود. به آنچه چشمانش می‌بیند، قضاوت نخواهد کرد و به آنچه گوش‌هایش می‌شنود، حکم نخواهد کرد. برای مسکینان، به عدل قضاوت می‌کند و برای بینوایان زمین، به انصاف حکم می‌کنند. با دهان و زبانش، زمین را مجازات خواهد کرد و به نفسی که از میان لبانش بیرون می شود، منافق را می‌میراند. او لباس نیکی می‌پوشد و کمربند امانت‌داری می‌بندد. در نتیجه و در پرتو حکومت عادلانه‌اش، گرگ با میش خواهد زیست و پلنگ در کنار بره خواهد نشست و گوساله و شیر درنده همدم خواهند شد و همه حیوانات با هم چرا خواهند کرد و بچه خردسالی، همگی را خواهد راند. گاو و خرس با هم به مرتع خواهند رفت و کره‌هاشان کنار هم خواهند بود. شیر درنده مثل گاو، علف خواهد خورد و کودک شیرخواره در امنیت کنار لانه ماربازی خواهد کرد و بچه خردسال، دستش را داخل لانه افعی می‌کند و بدو آسیبی نمی‌رسد. در هر کوه قدسی، آدمیان اذیت نمی‌شوند و بدی نخواهند کرد؛ زیرا زمین، از معرفت پروردگار پر خواهد شد، چنانکه دریا از آب پر است. در آن روز، اصل و نسب «یسی» پرچم‌دار هدایت امت خواهد بود و همگی مردم، زیر پرچم وی خواهند آمد و بدو نظر خواهند داشت و جایگاه «یسی» رفیع خواهد شد.»
آیا رهبر موعود از فرزندان اسحاق یا اسماعیل است؟ تفصیل سخن در اختلاف مسلمانان و مسیحیان و یهود، با تحقیق در این مسأله ممکن است: پیامبری که امی‌ها (مردم یا اهالی ام‌القری که همان مکه است) منتظر اویند، عیسی (ع) است یا محمد (ص)؟ وارث ابدی امامت ابراهیم (ع) کیست؟ آیا اسماعیل و ذریه برگزیده وی هستند یا اسحاق و فرزندان برگزیده او؟ و رهبر الهی که بی آنکه گناهی کرده باشد، کشته می‌شود و کشتن وی سبب هدایت بسیاری خواهد شد، کیست؟ چنان که کشته شدن وی سبب حفظ و نشر دین می‌شود و نسلی از ذریه او، روزگار درازی خواهند زیست و آینده روشن تاریخ بشریت، به دست آنان محقق خواهد شد.
علمای مسلمان و بسیاری از علمای یهودی و مسیحی، درباره «رهبر موعود از نسل کیست» و «پیامبر آخرالزمان کیست» بحث کرده و پیروی خود از پیامبر و اهل بیتش را اعلام کرده‌اند.
درباره «کشته شدن رهبر موعود»، مسیحیان پیرو «پولس» به تفسیر متونی پرداخته‌اند که از مرد دردها و رنج‌ها سخن می‌گوید و چنانکه قوچ ذبح می‌شود، کشته خواهد شد. اینان معتقدند وی عیسی بن مریم است؛ اما تطبیق متون، متناسب با او نیست. زیرا عیسی، ذریه و نسلی نداشت که روزگار دراز یا کوتاهی زندگی کنند.

خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد