نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

فعالیت تیم تبلیغات آنلاین ارتش آمریکا در خاورمیانه

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد ارتش آمریکا برای ساخت نرم‌افزاری که به افسران ارتش این فرصت را بدهد تا بر چند شخصیت متفاوت کنترل داشته و به طور مخفیانه وارد فضای گفتگو در رسانه‌های اجتماعی شده و آن را به مسیر دلخواه سوق دهند، با شرکت Ntrepid قراردادی منعقد ساخت.

چند سال قبل زمانیکه خبر تشکیل”تیم ۵۰ سانتی”، طرح ابتکاری دولت چین برای استفاده از مفسران اینترنتی در جهت ارائه نظرات موافق با سیاست‌های دولت در وبلاگ‌ها و انجمن‌های اینترنتی منتشر گردید، رسانه‌های غربی آن را به عنوان استراتژی ناموفق و شکست‌خورده جمهوری خلق چین مورد تمسخر قرار دادند.

تبلیغات آنلاین ارتش آمریکا

اثبات اینکه آیا استراتژی چین موفق بوده یا خیر، کار دشواری است اما مطمئناً بسیاری از کشورها از این ایده الگوبرداری کرده‌اند بطوریکه گزارشات نشان می‌دهند این پدیده احتمالاً به زودی در روسیه نیز به اجرا در خواهد آمد.

بنا بر گزارش شبکه صداهای جهانی، وبلاگ‌نویسان روسی اخیراً از انتشار یک آگهی تبلیغاتی پرده برداشتند. موسسه‌ سفارش‌دهنده این آگهی درصدد استخدام فردی بود که روزانه حداقل۷۰ کامنت – البته از این تعداد۵۰ کامنت باید برای یک وبلاگ خاص باشد- برای سایت‌های اینترنتی ارسال کرده باشد.

به نظر می‌رسد که ایالات متحده آمریکا در این طرح نیز پیروز بوده است. وزارت امور خارجه نه تنها مفسران اینترنتی را استخدام می‌کند بلکه با مدیریت ستاد فرماندهی مرکزی، پروژه جدیدی با بودجه ۲٫۷۵ میلیون دلار نیز در دست اجرا دارد که به منظور مقابله با آنچه افراط‌گرایی انلاین می خواند به دنبال تربیت افراد غیرواقعی به مثابه عروسک‌های خیمه‌شب بازی در فضای مجازی است.

“تیم ۵۰ سانتی آمریکا”

از سال ۲۰۰۶، تیم عملیات دیجیتالی- گروه ۱۰ نفره در اداره برنامه‌های اطلاعات بین‌المللی وزارت امور خارجه، با پرسه زدن در وبلاگ‌های عربی، فارسی و اردو نظرات خود را در مورد سایت‌های مختلف ثبت می‌کنند این در حالی است که آنها علناً خود را کارمند دولت آمریکا معرفی می‌نمایند.

برخلاف طرح ابتکاری چین، ‌برنامه ایالات متحده آمریکا افراد خارج از کشور را هدف می‌گیرد با این امید که تصورات غلط رایج درباره سیاست خارجی آمریکا را اصلاح نمایند.

در اواخر سال ۲۰۱۰، بنیاد دفاع از دموکراسی(FDD) گزارشی منتشر کرد با این مضمون که اقدامات وزارت امور خارجه در فضای مجازی برای مقابله با افراط‌گرایی در سرزمین‌های اشغالی موثر نبوده است و اقدامات آتی باید بدون درز اطلاعات و با تعداد پرسنل بیشتری انجام پذیرند. این مقاله همچنین پیشنهاد کرد که تیم عملیات دیجیتالی به عنوان یک منبع اطلاعاتی فعالیت کند.

اگرچه هیچ مدرکی برای تعیین اثربخشی مقاله بنیاد دفاع از دموکراسی بر استراتژی وزارت امور خارجه وجود ندارد، ولی ظواهر امر نشان می‌دهد که رویکرد متفاوتی در حال شکل‌گیری است.

ارتش آمریکا برای ساخت نرم‌افزاری که به افسران ارتش این فرصت را بدهد تا به طور مخفیانه وارد فضای گفتگو در رسانه‌های اجتماعی شده و آن را به مسیر دلخواه سوق دهند، با شرکت Ntrepid قراردادی منعقد ساخت.

خیمه‌شب بازی ماهرانه

این عملیات با مدیریت ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا(سنت کام)- بر کلیه عملیات‌های مسلح آمریکا در خاورمیانه و آسیای مرکزی نظارت دارد- به افسران ارتش این امکان را می‌دهد تا بر ۱۰ شخصیت متفاوت و واقعی کنترل داشته که می‌توانند در هر نقطه از جهان سکونت داشته باشند. به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، فرمانده بیل اسپیکس(Bill Speaks) سخنگوی سنت کام اظهار داشت که این عملیات فقط سایت‌های انگلیسی زبان را هدف نمی‌گیرد بلکه سایت‌های هدف به زبانهای عربی‌، اردو و فارسی خواهند بود– البته نه لزوماً سایت‌هایی که در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی می‌شوند.

هدف این ماموریت مقابله با تبلیغات آنلاین و کلامی خشونت در فضای مجازی است زیرا مطمئناً همانگونه که انقلابیون مصر و تونس به صورت آنلاین با یکدیگر هماهنگ می‌شوند، تروریستها نیز می‌توانند از این ابزار بهره گیرند.

اگرچه سنت کام در مورد اینکه آیا اقدامات خود را با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام می‌دهد یا خیر، هیچ‌گونه اظهارنظری ننموده است، اما تیم عملیات دیجیتالی وزارت امور خارجه به صراحت اعلام کرد که آنها به دلیل فقدان ارتباط با گروههای هدف و عدم تمایل آنها در برقراری ارتباط با نمایندگان آمریکا؛ سایت‌‌های گروههای تندرو و افراطی را هدف نمی‌گیرند.

اما آیا خلق شخصیت‌های غیرواقعی و مجعول روش مناسبی برای مقابله با اظهارات ناخوشایند است؟ و آیا پروژه ۲٫۷۵ میلیون دلاری که ظاهراً از محل مالیات شهروندان تامین شده است، ارزش چنین هزینه‌ای را دارد؟

مهمتمر اینکه، آیا چنین اقداماتی موثر خواهند افتاد؟ آیا تحلیل‌گران ارتش می‌توانند از طریق انجمن‌های اینترنتی با موفقیت به درون گروههای تروریستی نفوذ کنند یا آیا وقت و دلارهای مالیات‌دهندگان باید صرف شناسایی افرادی گردد که بعید است در آینده تهدیدی برای ایالات متحده آمریکا باشند.

برای نمونه، اگر توصیه بنیاد دفاع از دموکراسی جدی گرفته شود، باید گفت که دلارهای مالیات‌دهندگان در واقع صرف دفاع از اسرائیل می‌گردد نه ایالات متحده آمریکا. با بیان عبارت مبهمی مثل “تبلیغ خشونت”، معلوم نیست کدام شخص یا گروه مورد هدف پروژه سنت کام قرار خواهند گرفت و اینکه شهروندان آمریکا قرار است چگونه از این پروژه منتفع شوند.

اشراف

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد