نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

۵ دلیل برای برتری آیپد پرو نسبت به مک بوک اپل

ویکرد اپل در تولید و طراحی محصولات این شرکت طی سال‌‌های اخیر به نحوی بوده که به سختی ‌می‌توان دستگاه‌‌های مک و آیپد این شرکت را در دو دسته‌بندی متفاوت جای داد و از میان این دو، یکی را انتخاب کرد.

به عبارتی دیگر، آیپدهای پیشرفته اپل اکنون به قدری توسعه یافته و با قابلیت‌‌هایی جدید همراه‌ شده‌اند که ‌می‌توان از آن‌‌ها به عنوان یک لپتاپ استفاده کرد. همچنین این روزها، اعضای جدید این دو خانواده مجهز به یک پردازنده عرضه ‌می‌شوند و همین‌‌ها، انتخاب را برای کاربران دشوار ‌می‌کند.

اما با این حال، دستگاه‌‌های مک به دلیل برخورداری از سیستم عاملی در کلاس دسکتاپ، از توانایی و قدرت پردازشی بالاتری برخوردارند. اما ن‌می‌توان گفت که مک‌‌ها در تما‌می‌جنبه‌‌ها از آیپدهای اپل برترند چراکه موارد بسیار زیادی وجود دارند که نشان ‌می‌دهند آیپدهای جدید یعنی آیپد پرو بهتر از سیستم‌‌های مک هستند. در ادمه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به این موارد.

به نظر ‌می‌رسد که مهندسان اپل دیگر توجهی به دوربین مدل‌‌های مک این شرکت ندارند. اما در عوض، هر چند وقت‌ یک‌بار بروزرسانی‌‌هایی را برای دستگاه‌‌های آیپد او اس و آی او اس خود عرضه و قابلیت‌‌های جدیدی چون Eye Contact مجهز به فناوری واقعیت افزوده را به آیپدها و آیفون‌‌ها اضافه ‌می‌کنند.

یکی دیگر از قابلیت‌‌های جدید در آیپد‌‌ها، Center Stage نام دارد که اخیرا در آیپد پرو معرفی و تعبیه شده است. به گزارش آی تی ایران با کمک این ویژگی، دوربین دستگاه قادر است نمایی فوق عریض را از کاربر ارائه دهد و علاوه بر زوم کردن روی چهره، در حین جابجایی فرد میدان دید را تغییر دهد.

اگرچه شاید محل قرارگیری دوربین آیپد پرو به گونه‌ای باشد که وقتی تبلت در حالت افقی قرار ‌می‌گیرد، دوربین به قسمت کناری منتقل ‌می‌شود، اما با این حال، تجربه نشان داده که علی‌رغم این نقطه ضعف هم، آیپد پرو کارایی بهتری را در تماس‌‌های تصویری به نسبت مک ارائه ‌می‌دهد.

نمایشگر

اگرچه کیفیت نمایشگر در مک بوک ایر و مک بوک پرو قابل قبول است، اما در حد نمایشگر آیپد پرو نیست. مدل 2021 آیپد پرو به نمایشگر 12.9 اینچی Liquid Retina XDR مجهز شده که از فناوری مینی LED بهره برد.

با کمک این فناوری، سطح مشکی عمیق‌تری را شاهد خواهیم بود و میزان روشنایی دستگاه نیز به طور محسوسی ارتقا خواهد یافت که این مسئله بیشتر در تماشای محتوای HDR احساس خواهد شد. آیپد پرو جدید اپل نسبت به نمونه‌‌های قبلی این شرکت، یک سروگردن بالاتر است و ‌می‌تواند گزینه مناسبی برای کاربران حرفه‌ای از جمله گرافیست‌‌ها و علاقه‌مندان به تماشای فیلم و سریال باشد. ناگفته نماند که اخیرا مدل‌‌های آیپد پرو مجهز به نرخ رفرش 120 هرتزی عرضه ‌می‌شوند که ‌می‌توانند واکنش‌پذیری بالایی را برای نمایشگاه به ارمغان آورند.

نگاهی به نمایشگر مینی LED آیپد پرو جدید اپل

طول عمر باتری

مدل‌‌های جدید مک بوک از تاچ آیدی بهره ‌می‌برند که اگرچه قابلیتی کاربردی و مفید محسوب ‌می‌شود، اما دردسرهای فیس آیدی به مراتب کمتر و استفاده از آن نیز راحت‌تر است. آیپد پرو جدید به فیس آیدی مجهز شده که کاربر تنها با قرار دادن تبلت مقابل چهره خود ‌می‌تواند قفل آن را باز کند.

تاچ

یکی دیگر از برتری‌‌های آیپد پرو در برابر مک بوک، پشتیبانی از تاچ در نمایشگر است. با کمک این ویژگی، ‌می‌توان راحت‌تر با دستگاه کار و ارتباط تعاملی‌تری را تجربه کرد. بعید به نظر ‌می‌رسد که اپل بخواهد در آینده نزدیک، مک بوکی مجهز به نمایشگر لمسی عرضه کند.

چندکاره بودن

شاید بهترین دلیل برای انتخاب آیپد پرو در مقابل مک بوک، چندکاره بودن آن است. این روزها بسیاری از دستگاه‌‌ها با قابلیت‌‌ها و امکانات متعددی عرضه ‌می‌شوند تا کاربر بتواند از آن‌‌ها در روش‌‌ها و موقعیت‌‌های مختلف استفاده کند.

آیپد پرو نیز با چنین قابلیتی عرضه شده و ‌می‌توان با اتصال یک کیبورد، از آن به عنوان یک سیستم خانگی استفاده کرد. یا به مانند یک نمایشگر لمسی با آن کار کرد و انواع فیلم و سریال را تماشا کرد و یا به خواندن یک کتاب الکترونیکی نشت.

منبع

منبع وبلاگ

تعویض باطری موبایل آیفون

اید این مشکل برای شما هم پیش آمده باشد که نیاز به تعویض باطری موبایل آیفون داشته باشید و اینکه که هنگامی که با گوشی های آیفون خود کار می کنید شارژ باتری گوشی از درصد بالای به درصد پایین کاهش یابد و باتری گوشی آن قدر ضعیف شده باشد که شما به سختی بتوانید از اینترنت موبایل (mobile data) خود استفاده کنید. قطعا وقوع این مشکل موجب نگرانی شده و شما را مجاب می‌کند که به دنبال یک باتری صد در صد اورجینال باشید. به همین منظور در ادامه با موبایل کمک همراه باشید.

برخی اشخاصی که از گوشی های گران قیمت و حساسی مثل آیفون استفاده می کنند برای افزایش عمر باتری گوشی خود مواردی را باید رعایت کنند تا عمری باتری خود را به حداکثر برسانند. مقاله “10 روش موثر برای افزایش عمر باتری آیفون و آیپد های اپل” راهنمای مناسبی در این درباره این موضوع می‌باشد.


http://alturl.com/rvqvb

http://gg.gg/un9ku

https://bit.ly/33Uhe9B

https://j.mp/33Uhe9B

https://v.ht/ycb1

https://clck.ru/UuCst

https://cutt.ly/yb0KnnQ

https://tinyurl.com/355xwtm5

https://is.gd/FRbomH

http://bit.do/fQRcT

https://rebrand.ly/0exp48v

https://shorturl.at/nvzA4

https://t1p.de/1c5a

https://cutt.us/2iA0H

https://goo.su/5Ixw

https://u.to/fpdUGw

https://urlz.fr/fGHn

http://gestyy.com/eiTcYv

مشکلات همیشگی گوشی های آیفون

با وجود اینکه که آیفون های اپل جزء مطرح ترین گوشی ها در این دوره محسوب می شوند اما وجود برخی از مشکلات در آن‌ها سبب شده که تا حدودی از میزان محبوبیت آنان در بین کاربران کاسته شود. شارژ کردن مداوم آیفون‌ها یکی از مشکلاتی رایجی است که کاربران این گوشی‌ها با آن روبرو هستند. اگر چه تمام قطعات موبایل های آیفون از کیفیت بالایی برخوردارند، اما شارژ مدوام و بیش از حد باتری آنها ممکن است به این قطعه آسیب وارد کند.

اما از کجا بدانیم که باتری گوشی ما خراب شده است:


خاموش شدن بی دلیل گوشی: اگر گوشی اپل شما، بدون اینکه هشدار یا پیغامی در مورد کاهش شارژ بدهد خاموش شود و تنها زمانی روشن شود که گوشی شما به صورت مداوم در شارژ باشد، باید بگوییم که به دنبال تعمیر باتری موبایل آیفون خود باشید.


باتری گوشی در زمان کوتاهی تمام شود: زمانی که موبایل را برای مدتی طولانی شارژ کرده اید و همین که شارژر گوشی را از پریز برق می کشید، بدون اینکه با گوشی آیفون کار خاصی انجام بدهید باتری گوشی در زمان کوتاهی خالی شود. این مورد نیز می تواند یکی از دلایل خرابی باتری موبایل باشد.


داغ شدن بدنه گوشی: اگر بدنه و باتری گوشی شما در هنگام شارژ شدن گوشی بیش از حد معمول داغ شود، می‌تواند از علائم خرابی باتری موبایل است و شما مجبور هستید باتری گوشی خود را تعویض کنید.


بیشتر بخوانید: قطعات موبایل


 


قبل از تعویض باتری موبایل آیفون باید چه اقداماتی انجام داد؟

همانطور که قبلاً هم در مقاله “روش های تست و بررسی سلامت باتری های آیفون اپل” ذکر کردیم، دارندگان گوشی های اپل باید قبل از تعمیر یا تعویض باطری آیفون خود نسبت به سالم و معیوب بودن آن مطمئن شده و برای تعویض آن اقدام کنند. چرا که باتری های آیفون‌های اپل جزء باتری های لیتیوم یونی هستند که به هنگام کمبود یا تخلیه شارژ، از الکترود منفی به سمت الکترود مثبت حرکت می کنند و در هنگام شارژ مجدد باتری حرکت این الکترون ها برعکس می شود.

دلیل اصلی تعویض باتری گوشی آیفون در نمایندگی اپل

همانطور که میدانید عمر باتری گوشی آیفون و دیگر گوشی های موجود در بازار به استهلاک خود گوشی و مراقبت هایی که ما از گوشی و باتری آن انجام می دهیم بستگی دارد. برای مثال اگر شما موبایل خود را شب تا صبح توی شارژ بذارید و فراموش کنید که شارژر خود را، از پریز برق بکشید این عمل باعث می شود که از عمر باتری گوشی به علت گرمای بیش از حد کاسته شود. و یا اینکه اگر شما، برای شارژ کردن گوشی از شارژر هایی غیر از شارژر های موبایل های اپل استفاده کنید به باتری گوشی، آسیب می‌رسانید.


تعویض و تعمیر باتری گوشی اپل و سلامت آن

دارندگان گوشی های اپل باید بدانند که عمر باتری آیفون با سلامت آن فرق می‌کند چرا که این عمر باتری گوشی است که تعیین می کند که یک گوشی موبایل بعد از شارژ شدن، چقدر می تواند برای ما کار کند یا به اصطلاح داوم گوشی چقدر می تواند باشد. اما منظور از سلامت باتری گوشی آیفون این است که چه مقدار از عمر باتری در طی گذر سال های استفاده از گوشی کم شده است. البته شما برای کسب اطلاع بیشتر در مورد عمر باتری گوشی های آیفون، می توانید به مقاله “ اطلاع از سلامت و کیفیت عملکرد باتری آیفون “مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید: تعویض باتری موبایل


روش ها یا ترفندهای افزایش قدرت باتری موبایل اپل

دارندگان گوشی های اپل و دیگر گوشی ها باید بدانند که روش تضمین شده ای برای احیای باتری ها وجود ندارد. اما در کل، تجربه و گفته های زیادی در مورد افزایش یا احیای باتری همانند فریز کردن باتری، پوشاندن درزهای باتری یا القای پلاس از یک باتری دیگر به باتری آسیب دیده وجود دارد که شاید شانس استفاده دوباره از باتری معیوب را به شما بدهد. اما پیشنهاد ما به شما این است که نسبت به تعویض یا تعمیر باتری آیفون ‌های اپل خود اقدام کنید چون که اگر باتری گوشی خوب کار نکند ممکن است به مرور زمان سلامت سایر قطعات گوشی شما از بین برود.

چگونه از زمان تعمیر باتری موبایل آیفون یا گوشی های اپل آگاه شویم؟

همانطور که از مطالب بالا می شود استنباط کرد، هر یک از دارندگان گوشی های اپل اگر با هر یک از علائم و نشانه های کاهش شارژ موبایل خود رو به رو شدند می توانند برای گرفتن مشاوره رایگان در مورد نحوه تعویض باتری آیفون در صورت اتمام عمر و سلامت باتری گوشی با شماره 02175147 تماس گرفته از کارشناسان موبایل کمک راهنمایی بگیرند.


“لازم به ذکر است که تمامی قطعات تعویض در موبایل کمک اورجینال بوده و از ضمانت اصالت قطعه برخوردارند.”

 

میراث ناملموس ایران در یونسکو

نگارگری ایرانی هنری است که با رنگ و طرحش چشمان شما را نوازش می‌دهد و قلبتان را لمس می‌کند، در این مطلب از اصطلاحات نگارگری ایرانی برایتان خواهیم گفت تا کمی تخصصی‌تر با آن آشنا شوید و در ادامه به معرفی مکاتب نگارگری ایران به ترتیب تاریخ به وقوع پیوستن می‌پردازیم.

نگارگری ایرانی 

نگارگری یا مینیاتور، هنر ایرانی اصیل که رابطه عمیق با فرهنگ و باورهای مردم ایران زمین دارد، پیوندی میان تفکر و احساس است که باید عمیقا آن را درک کرد تا به شگفتی‌هایش پی برد. الگوهای مینیاتور نمایانگر باورها، جهان‌بینی و سبک زندگی به روشی تصویری است که با تاثیر هنر اسلامی شخصیت جدیدی پیدا کرده است. هنر نگارگری از مفاهیمی مانند تعالی روح، رسیدن به عالم معنا، هنر قدسی (1) و دیگر مفاهیم مشابه نشات گرفته است که در آن علاوه بر صورت‌های ظاهری و مادی باید عالم معنوی و روحانی پنهان در پشت آن را نیز درک کرد. در این هنر عالمی برتر از عالم مادی زمین در ذهن هنرمند نقش می‌بندد؛ در نگارگری اسلامی، نگارگر  آنچه را که در پرده خیال دیده به تصویر می‌کشد و در این راه با چنگ انداختن به ریسمان الهی و بهره‌گیری از تعالیم اسلامی اثری ایرانی-اسلامی خلق می‌کند.


behance
dribbble
instructables.com
wattpad
openstreetmap
mixcloud
lonelyplanet
genius
sbnation
gitlab
answers
myanimelist
speakerdeck
tarafdari


نگار در ادبیات عرفانی و عاشقانه معانی متفاوت و زیادی دارد و در هنر نگارگری، خداوند، نگار حقیقی است، همه نگاه‌ها به اوست و او نیز در صورت‌های مختلف به جلوه‌گری می ‌پردازد. با این تعریف، نگارگر، تصویرکننده جلوه حق است و گاهی به مقامی می‌رسد که از حق چهره‌گشایی می‌کند. نگارگر مفاهیم درونی و عمیق و آنچه در ظاهر و باطن طبیعت است را در اندازه کوچکتر و در قالب شکل، رنگ و فضا با ذهن خلاق خود به معرض نمایش می‌گذارد. نگارگری مفهوم عام دارد و شامل روش‌ها و سبک‌های گوناگون نقاشی ایرانی چه در کتاب و نسخه‌های خطی (تذهیب، تشعیر، حاشیه سازی، جدول‌کشی، گل و مرغ) و چه بر دیوار بناها است. نگارگری، تذهیب، تشعیر و نقش و رنگ‌شان احتیاج به هیچ نوع تفسیر و ترجمه‌ای ندارند؛ آن‌ها را به سادگی می‌توان درک کرد. 


حسین بهزاد که بود؟


بهزاد از نقاشان ایرانی متولد تهران و استاد مینیاتور هنرستان هنرهای زیبای تهران بود. حسین بهزاد در تفاوت نقاشی و مینیاتور می‌گویید: "مینیاتور شعرِ نقاشی است؛ اگر رشته‌های دیگر بیانشان خوب است و خوب صحبت می‌کنند، مینیاتور در میان این هنرها زیبایی، بلاغت و اعجاز شعر را دارد."


ثبت ملی: هنر نگارگری ایران با قدمت بیش از چهار قرن در کمیته ثبت ملی میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسید.


ثبت جهانی: در ۲۶ آذر ۱۳۹۹ در پرونده‌ای مشترک با ترکیه، جمهوری آذربایجان و ازبکستان با شماره 01598 در فهرست میراث جهانی ناملموس بشری قرار گرفت و به عنوان پانزدهمین میراث ناملموس ایران در یونسکو ثبت شد. همزمان با ثبت جهانی نگارگری (مینیاتور) استادان «محمود فرشچیان»، «مجید مهرگان»، «مهین افشان‌پور»، «اردشیر مجرد تاکستانی» و «محمدباقر آقامیری» از پیشکسوتان این رشته نیز به عنوان «گنجینه زنده بشری» یونسکو ثبت شدند.


پاورقی


1. هنر قدسی، هنری است متعالی و اسرارآمیز و حالتی اکسیری دارد که نام آن از کلمه‌ قدوس، از اسما الحسنی گرفته شده است. این هنر مانند الماسی درخشنده در میان هنر سنتی می‌درخشد. هنرمند قدسی بر اثر سیر و سلوک عرفانی و تزکیه‌ نفس و در نتیجه دریافت شهودی و درونی از حق در عین پیوستن به حق و ادراک لقا الهی قدم به مرحله‌ فنا می‌گذارد. هنرمند قدسی از آن جهت که خود و هستی را مظهر، جلوه‌ و آیینه‌ ذات حق می‌بیند لذا هنر و سبک او چیزی جز ظهور و تجلی اسمای حق و انعکاس صور خیال مجرد و روحانی و آیینه‌ای برای مراتب برتر هستی و یا تجلی انوار حقایق برتر و متعالی نیست.


نگارگری ایرانی

نگارگری ایرانی


گنجینه زنده بشری یونسکو

گنجینه زنده بشری یونسکو


نگارگری ایرانی

نگارگری ایرانی


نگارگری چیست؟

به هنر تصویرگری ظریفی که ویژگی‌های تزیینی دارد و از دیرباز در شرق نزدیک رواج داشته، هنر نگارگری می‌گویند. نگارگری ایران هنری است که از گذشته دور تا دوران اسلامی در این سرزمین وجود داشته و معمولا برای تصویرسازی کتب علمی، پزشکی، مذهبی و بخصوص ادبی به‌کار می‌رفته است. نگار (نگاریدن و نگارشتن) در فرهنگ‌ها با معانی متعددی چون نقش و نقاشی به‌کار رفته است، نگاره، نگارستان و نگارخانه از مشتقات نگارگری‌اند که هر یک معنی خاص خود را دارند نگاره‌ها در نگارگری مراتب دارند و طلا اوج تجلی رنگ‌ها و نقره اوج خفای آن‌ها است. 


مینیاتور

واژه مینیاتور کوتاه شده واژه فرانسوی مینی‌موم ناتورال است که از واژه لاتین «مینیوم» (minium) به معنای سرب قرمز، گرفته شده و اشاره به نگاره‌پردازی‌های سده‌های میانه دارد که رنگ‌مایه‌ اصلی این نسخه‌ها سرب قرمز بوده است. این واژه در آغاز سده گذشته در فرهنگ مطالعاتی هنر ایران راه یافت و سپس کاربردی همگانی پیدا کرد. مینیاتور اصطلاحی است که به اشتباه به‌جای نگارگری به‌کار می‌رود، این واژه ریشه‌ای فرانسوی به معنی کوچک و ظریف دارد و بیشتر برای توصیف آثاری با اندازه کوچک به‌خصوص در دوران قرون وسطی به‌کار می‌رفته است. نکته حائز اهمیت این است که نگارگری ایران جز در مورد کوچکی ابعاد و برخی ظریف‌کاری‌ها هیچ قرابتی با مینیاتور ندارد.


نگارگری ایرانی-اثر استاد فرشچیان

نگارگری ایرانی-اثر استاد فرشچیان


نگارگری ایرانی-اثر استاد فرشچیان

نگارگری ایرانی-اثر استاد فرشچیان


تاریخچه هنر نگارگری در ایران

مورخان و کارشناسان هنری، تاریخ نقاشی ایران را به چهار دوره تقسیم کرده‌اند:


دوره کهن (روزگار پیشاتاریخی تا دوران مغول)

دوره میانه (از استیلای مغول بر ایران آغاز و تا اواسط حکومت صفوی)

دوره جدید (تحولات سده ۱۱ هجری قمری تا ۱۳ هجری قمری)

دوره معاصر ( از اواسط حکومت قاجار و دوران مشروطه آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد)

آغاز نگارگری از غار‌های لرستان


آغار نگارگری در ایران از غار‌های هومیان، میرملاس و دوشه در لرستان شروع و به سنگ‌نگاره‌های آیینی ۵ هزار ساله در سیستان و بلوچستان، کردستان و خراسان رضوی می‌رسد. آثاری مثل سنگ‌نگاره‌های لرستان با قدمتی ۱۲ هزار ساله، نمایشگاه تاریخی نگارگری در هزاره اول پیش از میلاد در شهر ایذه خوزستان، کشف مهر‌هایی در چغازنبیل و شوش و غیره شواهدی از وجود نگارگری در ایران است. کارشناسان سنگ‌نگاره‌های تخت‌جمشید را ادامه هنر نگارگری ایران در دوره هخامنشی ‌می‌دانند و براساس منابع مکتوب یونانی، در دوره هخامنشی نقاشی‌های دیواری با درون مایه داستان‌های تغزلی و عاشقانه بر دیوارها کشیده شده که تاکنون این نگارگری‌های عاشقانه کشف نشده است. نقاشی‌های دیواری کوه خواجه اصفهان را متعلق به نگارگری‌های ارزشمند دوره اشکانی یعنی ۲۲۰۰ سال پیش می‌دانند. در دوره ساسانی نگارگری ادامه پیدا می‌کند؛ یادگاری‌های این دوران در خراسان بزرگ نمونه خوبی از مینیاتور در ۱۷۰۰ سال پیش است، مصور کردن کتاب مانی و ارژنگ مهم‌ترین اتفاق حوزه نگارگری در دوره ساسانی است که از تاثیر آن در دوره اسلامی نباید غافل شد.


نقاشی های ایران باستان

بنیان‌گذار آیین مانوی (1)، مانی، برای آموزش مفاهیم مذهبی به پیروانشان کتاب‌های خود را نقاشی می‌کرد که این سنت در میان نسل‌های بعدی مانویان نیز  ادامه داشت. از این رو آثار آن‌ها نیز به‌عنوان پلی برای انتقال قواعد نقاشی ایران باستان به دوران اسلامی به حساب می‌آید، اصولی که با اندک تغییراتی در تمام سده‌های بعد قابل شناسایی‌اند.


پاورقی


1. دین مانوی آیینی عرفانی و ترکیبی از دین‌های مسیحی، زرتشتی، بودایی و گنوسی بود که مانی پسر فاتک همدانی آن را در سده سوم میلادی در ایران‌شهر بنیان‌گذاری کرد. در باور مانوی جنگ میان دو جهان تاریکی و روشنایی به نابودی ماده و رهایی روح منجر می‌شود.


نگارگری ایرانی

نگارگری ایرانی


نگارگری ایرانی

نگارگری ایرانی


نگارگری ایرانی

نگارگری ایرانی


هنر نگارگری بعد از اسلام 


با تداوم سنت‌های تصویری مانوی در اوایل دوره اسلامی، نقاشی داخل کتاب رواج بیشتری نسبت به دیوارنگاری پیدا کرد؛ پس از تسلط مغولان بر ایران و برپایی کارگاه‌هایی برای تولید نسخه‌های مصور، نقاشی دیواری به‌تدریج فراموش شد و  فعالیت هنرمندان به‌صورت گروهی در کارگاه‌های سلطنتی انجام گرفت. این شیوه تا اواسط حکومت صفویان ادامه پیدا کرد، اما از سده 11 هجری قمری به دلیل رونق اقتصادی و رفت‌وآمد بازرگانان و جهانگردان اروپایی به ایران، نقاشی ایرانی به مرور با سنت‌های هنری غرب آشنا شد و از آن‌ها تاثیر پذیرفت. در نتیجه دورانی جدید در تاریخ هنر نگارگری ایران آغاز شد که تا اواخر قرن ۱۳ هجری قمری ادامه داشت. نگارگری فرنگی‌سازی اصطلاحی برای الگوبرداری‌های ناقص از اصول و قراردادهای هنر اروپایی است. در این روش نقاشان در تلاش‌اند تا پیوندی میان قواعد تصویری ایرانی و اروپایی برقرار کنند. این سبک برگرفته از روش‌های طبیعت‌پردازانه غربی چون برجسته‌نمایی، پرسپکتیو یا عمق نمایی همراه با عناصر زیبایی‌شناسی ایرانی است؛ نتیجه این سبک قرارگیری عنصر اروپایی در هنر ایرانی بود.


به دلیل انتقال پایتخت از تبریز به اصفهان و رونق کاخ‌سازی در دوره صفوی، نقاشی روی دیوار بار دیگر رواج پیدا کرد و حمایت حاکمان از نقاشی کارگاهی کمتر شد. بدین ترتیب هنر کتاب‌آرایی به مرور جای خود را به نقاشی برای تزیین اشیایی مانند قلمدان (قلمدان نگاری)، پشت آیینه، (نگارگری پشت آیینه) و وسایل و اشیای روزمره و همچنین نقاشی بصورت تک برگ (مرقع) داد. این تغییرات هم در شیوه و روش نقاشی و هم در ابزار و وسایل مورد نیاز نگارگران موثر بود. به‌طور مثال به جای رنگ‌های طبیعی نگارگری و کاغذهای سابیده شده از رنگ روغن و بوم استفاده کردند. تاریخچه نگارگری دینی نیز به تصویرسازی قصص قرآنی و کتب مقدس آسمانی در اواخر سده ۷ تا ۱۲ هجری قمری و زمان حمله مغولان به ایران باز می‌گردد.


احیای هنر نگارگری 


ورود اندیشه‌های تجددگرایانه و روند نوسازی در عصر پهلوی موجب شد تا تاریخ، فرهنگ و هنر صحنه تقابل سنت و مدرنیته باشد؛ در این زمان مدارس آموزش نقاشی غربی تاسیس شد و به ‌شکل کامل‌تر در هنرکده هنرهای زیبا و هنرهای تزیینی ادامه یافت. در این دوره ۴ جریان به‌طور همزمان و موازی در نقاشی معاصر ایران وجود داشت که یکی از آنها هنر نگارگری جدید بود.


هنر نگارگری جدید


از اواخر دوره قاجار هنرمندان تلاش کردند تا با الگوبرداری از مکتب اصفهان بار دیگر هنر نگارگری را زنده کنندکه کاری بسیار سطحی و غیر حرفه‌ای بود. در عصر پهلوی نیز با همین هدف بخشی از برنامه‌های فرهنگی و هنری به نوسازی هنرهای سنتی و احیای نگارگری اختصاص یافت. هنرمندان این نسل سعی بر آن داشتند تا با به‌کارگیری روش‌های طبیعت‌پردازی غربی زبانی نو برای نگارگری ابداع کنند. این حرکت جدید به‌صورت رسمی با «هادی تجویدی» آغاز شد.


«حسین بهزاد» یکی دیگر از پیشگامان برجسته در این زمینه، مکتب اصفهان را برای نگارگری جدید انتخاب کرد و در آن بیشتر به طراحی و تنوع رنگی محدود همراه با سنت‌های اروپایی و چینی پرداخت که نوآوری و خلاقیت خاصی نداشت. تنها معدود نگارگرانی چون «فرشچیان» و «سوسن آبادی» توانستند از روش و سبک نگارگری حسین بهزاد فراتر روند.


با اینکه هنر نگارگری جدید ماهیتی سنتی دارد اما نگارگران تلاش می‌کنند تا با روش‌های تازه، تنوعی در آن پدید آورند. نقاشی از چهره‌های زیباتر و ایرانی‌تر نسبت به گذشته، حرکات اغراق آمیز پیکره‌های انسانی و حیوانی، فضاهای خیالی و رویایی، جامه‌های پر چین و شکن و غیره برخی از این روش‌ها است. مینیاتورهای استاد فرشچیان نمونه‌های زیبای این دوره از هنر نگارگری‌اند.


ما مأمور به روشن نگه داشتن چراغ تولید هستیم

رئیس قوه قضاییه گفت: امر رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از تولید و رفع موانع آن نباید بر زمین بماند و همه ما باید خود را مامور به روشن نگه داشتن چراغ تولید بدانیم.

 سید ابراهیم رئیسی که در جریان سفر به استان همدان در شورای قضایی این استان سخن می‌گفت، بر لزوم رسیدگی و پاسخگویی به تک‌تک مطالبات مردمی که در جریان این سفر مطرح شد، تاکید کرد.
رئیس قوه قضاییه گفت: وقتی مسئولان عالی قضایی به یک استان می‌روند، مردم با یک امیدواری دردها و مطالبات‌شان را مطرح می‌کنند و انتظار رسیدگی ویژه دارند.
رئیسی گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان عالی‌ترین مقام نظام ۳ ساعت با دانشجویان دیدار می‌کنند و پای حرف‌ها و درددل‌هایشان می‌نشیند، این رفتارشان برای ما الگوست.

رئیس دستگاه قضا افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان، مسائل مهم جهان اسلام و کشور را مطرح می‌کنند و من طلبه هم به‌عنوان مسئول قوه قضاییه باید به تأسی از ایشان در حوزه کاری خود حرف‌ها و نظرات نخبگان را بشنوم.
وی بر همین اساس به بخش‌های مختلف دستگاه قضا به‌ویژه بخش راهبردی آن توصیه کرد با بدنه راهبردی کشور ارتباط تنگاتنگ داشته باشد و از نظرات آنها بهره ببرد.
 رئیسی گفت: نفس ارتباط با نخبگان و مجموعه‌های دغدغه‌مندی که نفع شخصی ندارند و اطلاعات خوبی هم دارند، بسیار موثر است و کسی از آن ضرر نمی‌کند.

وی تصریح کرد: اگر گروه‌های نخبگان اطلاعاتی که ارائه می‌دهند نادرست باشد، با تبیین و توضیح مسائل قابل‌اصلاح است و در صورت اطلاعات آنها، باید مسائلی که مطرح می‌کنند پیگیری شود تا به بحران تبدیل نشود. رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم حل مشکلات تولیدگران و سرمایه‌گذاران متذکر شد: بسیاری از مشکلات به‌دست استانداران قابل حل است و مسئولان عالی قضایی نیز آمادگی دارند مواردی را که در سطح استان حل نمی‌شود، پیگیری و برای حل آنها مساعدت کنند.

رئیسی گفت: رهبر معظم انقلاب امر کردند به مسئله تولید توجه شود و نباید امر ایشان بر زمین بماند و ما خود را سرباز رهبری و مامور به انجام این کار می‌دانیم.
رئیس قوه قضاییه به گزارش‌های متعدد از حل مشکلات تولیدکنندگان در سایه تعامل مسئولان اجرایی و قضایی اشاره کرد و گفت: مشکلات بسیاری از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در استان‌ها با تعامل استانداران و رؤسای کل دادگستری‌ها حل شده و در استان همدان نیز مواردی وجود دارد که نیاز به شورای‌عالی اقتصادی کشور ندارد و در سطح استان حل می‌شود.
رئیسی بار دیگر تاکید کرد: همه بدانند که تک‌تک ما مخاطب امر رهبر معظم انقلاب در پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی از آن هستیم و هر کدام از ما در هر سطحی و هر جا بتوانیم چراغ تولید را روشن نگه داریم باید به وظیفه‌مان عمل کنیم.

منبع : گسترش نیوز