نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

حسن عباسی:«ساختمان پزشکان»مروج افکارفروید است

تریبون مستضعفین- رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز به شدت از فیلم «ساختمان پزشکان» انتقاد کرد و آن را مروج افکار فروید دانست.

حسن عباسی در جمع دانشجویان طرح ولایت بسیج دانشجویی در واکاوی موضوع جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان با اشاره به افکار «فروید»، جامعه امروزی ما را در دوره فروید دانست و گفت: «مهم‌ترین سریالی که از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش می‌شود، ساختمان پزشکان مروج افکار فروید روانشناس یهودی است و پشت سر شخصیت‌های اصلی این سریال عکس فروید است.»

وی در مورد محوریت این سریال نیز گفت: «نظریه فروید این است که انگیزه انسان‌ها عامل حرکتشان است و باید انگیزه‌های آنها را کشف کرد؛ این انگیزه‌ها از قسمت ناخودآگاه انسان‌ها نشأت می‌گیرد؛ ناخودآگاه انسان بخشی است که خشم و شهوت انسان را رقم می‌زند و به تعبیر فروید قابل کنترل نیست و کاری که ساختمان پزشکان می‌کند، نشان دادن این انگیزه‌ها و تبیین آنها به مردم است.»

عباسی همچنین حضور مدیران صداوسیما که دارای دکترای روانشناسی هستند، در تیتراژ این سریال را نشانه‌ی این دانست که سریال کاملا حساب شده و با تأیید این مدیران ساخته شده است.

آخرالزمان، جنگ جهانی سوم ؛ و ائتلاف صلیب و صهیون و وهابیت

آخر الزمان و اکوپلتیک

پرده برداری از بسیاری از ابهامات در عرصه سیاسی تصمیم سازی های سران ائتلاف صلیب و صهیون در ایران و حتی فعالیتهای هسته ای تولید مسلسل صدها فیلم سینمایی و مستند با موضوع آخرالزمان و پایان دنیا و حتی پا فشاری برای ماندن در منطقه مهمی همچون عراق و بحران سازی در شرق اسلامی بدون این رویکرد ممکن نیست.

بدون لحاظ کردن اخبار آخر الزمان و اکوپلتیک ارائه هرگونه تحلیل سیاسی اجتماعی و حتی آثار فرهنگی- هنری ناقص و قابل نقد است. از همین طریق است که جایگاه مباحث مهدوی و فرهنگ انتظار شناخته می شود و قدرش مشخص می شود و چنانکه از همین مجرا تکلیف فردی و اجتماعی منتظران معلوم می‏شود.

فراماسونری جهانی

پوشیده نیست که فراماسون جهانی سکان هدایت سیاست ، اقتصاد و فرهنگ جهان را در اختیار خود دارد و آماده می شود طی حادثه بزرگی دست ساز حکومت جهانی خود را اعلام کند البته برای آن شتاب وعجله زاید الوصفی دارد

ادامه مطلب ...

آیا بهائیت یک "اقلیت دینی" یا "تفکر متفاوت" است؟

«فردا که زیاد دور نیست... پریشان موی و پیاده پای، به هرکجای کشورمان خواهیم رفت، و از بهائیان سرزمین‌مان، به خاطر سال‌ها آسیب و در بدری و ظلم، دلجویی خواهیم کرد، و در پرداخت خسارت  مالی و جانی به هر آن کس که از ما و پدران‌مان آسیب دیده، شتاب خواهیم کرد.» محمد نوری‌زاد، «روزی درهمین نزدیکی‌ها»، 2 تیر 1390

آیا بهائیان فرقه‌ای از دگراندیشان دینی هستند که به دلیل عقاید خود، که مغایر با عقاید غالب دینی مردم است، در طول موجودیت خویش از سوی جامعه ایرانی و حکومت‌های وقت (قاجاریه، پهلوی و جمهوری اسلامی) بناحق مورد آزارهای شدید قرار گرفته‌اند و ایرانیان باید از این بابت شرمسار باشند؟ این روزها مسائلی اینگونه شنیده می‌شود؛ مسائلی که، اگر خوش‌بین باشیم، بیانگر بیگانگی مطرح کنندگان آن با واقعیت‌های تاریخ معاصر است و اگر به گونه دیگر بیندیشیم، بیانگر تشدید فعالیت کانون‌هایی که سال‌هاست می‌کوشند «مسئله بهائیت» را بعنوان «کیس حقوق بشر» علیه ایران زنده نگه دارند. این زمزمه‌ها فراتر رفته و مسئله بهائیت بگونه‌ای عنوان می‌شود که گویی ایرانیان باید بابت کردار نه تنها خود بلکه «پدران‌شان» در قبال بهائیان نیز «خسارت» پرداخت کنند. گویی ما با پدیده‌ای بنام «هولوکاست بهائیان» مواجه بوده‌ایم و اینک باید بابت این «نسل‌کشی» از کردارمان «توبه» و خویشتن را مجازات کنیم.

ادامه مطلب ...

نگاهی کوتاه به فرقه ضاله وهابیت

احمدبن تیمیه در سال 661 ق؛ پنج سال پس از سقوط خلافت بغداد، در حرّان، از توابع شام دیده به جهان گشود و تحصیلات اولیه را تا 17 سالگی در آن سرزمین به پایان برد. ابن کثیر می‌گوید: در سال 667 ق در حالی که ابن تیمیه بیش از شش سال نداشت، مردم حرّان از جمله پدر او، که از علمای بزرگ شهر(شیخ البلد) بود از ترس حمله مغول شهر را ترک کردند و شهاب الدین عبدالحلیم پدر ابن تیمیه به همراه خانواده روانه دمشق شد.(1)  

این کودک همان ‏«احمد بن عبدالحلیم، ابن تیمیه حرّانى‏» است که آیین وهابیت، در قرن 12 ه بر اساس افکار و آراء او پى‌ریزى گردید.

ادامه مطلب ...

نظرات حجت‌الاسلام بهمن شریف‌زاده در باره تفکیک جنسیتی دانشگاه

حجت‌الاسلام بهمن شریف‌زاده استاد حوزه و دانشگاه با با اشاره به دستور رئیس‌جمهور درباره پرهیز از اقدامات غیر کارشناسی در طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها گفت: عدم دقت یا کم‌دقتی در شیوه عرضه مضامین دینی مثل حجاب و عفاف و بسیاری از مضامین اخلاقی دیگر، کم رغبتی، بی‌رغبتی و چه بسا دین‌گریزی و خدایی نکرده دین‌ستیزی را به دنبال می‌آورد؛ فلذا لازم است در جامعه از شیوه مناسبی برای عرضه مضامین دینی استفاده شود.

وی تأکید کرد: الآن نزدیک به ۳۲ سال از انقلاب می‌گذرد، ولی ما پیوسته در مسئله حجاب و عفاف، عقب‌نشینی کردیم. وقتی انسان ملزم به کاری شود، بدون آنکه عقلش اقناع شده و قلبش ایمان آورده و به احساس رسیده باشد، یا از آن کار فرار می‌کند یا اگر تسلیم ‌شود، در معرض ریاکاری یا عقده‌های روانی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها گفت: چرا ما آنقدر ضعیف شدیم و احساس ضعف می‌کنیم که ناچاریم در مراکز دانشگاهی خودمان نیز دختر و پسر را از هم جدا کنیم؟! به خاطر دارم که اول انقلاب، مسئله اختلاط دختر و پسر در دبیرستان‌ها مورد بحث بود آن موقع گفته می‌شد در سنین دبیرستان هنوز نوجوانان ما به بلوغ عقلی کافی نرسیدند و باید از هم تفکیک بشوند؛ اما در دانشگاه، بلوغ عقلی آنقدر زیاد است که نیازی به این تفکیک نیست؛ اکنون پس از ۳۲ سال عقب‌گرد کردیم و به این نتیجه رسیدیم که حتی باید دختران و پسران را در سطح دانشگاه از یکدیگر جدا کنیم.

شریف‌زاده گفت: اگر جوانان ما به سطحی قابل توجه از باور و احساسات دینی رسیده بودند، هیچ وقت ذهنیت بزرگان جامعه ما، آنهایی که درد دین دارند، به این سمت نمی‌آمد که بخواهند از روی ناچاری طرح تفکیک جنسیتی را طراحی کنند و اگر این سیر نزولی ادامه پیدا کند، فردا طرح تفکیک جنسیتی در خیابان‌ها و همه وسایل نقلیه را هم شاهد خواهیم بود؛ یعنی همان اتهامی که شش سال پیش به آقای احمدی‌نژاد زدند و گفتند اگر ایشان رئیس‌جمهور شود، خیابان‌ها و پیاده‌روها را مردانه و زنانه می‌کند! من می‌خواهم بگویم که این فکر به اینجا هم خواهد رسید.

به گفته وی، رئیس‌جمهور مدیری با ذهن روشن و منور است. دولت درد دین دارد، دغدغه دین دارد اما معتقد است که دین بااین الزام‌های محض، از دست می‌رود مگر تاکنون گرایش به دین، مورد رضایت نهادها بوده است؟

وی خاطرنشان کرد: الزام موجب شده آمار فراریان ما از حجاب رشد کند، این امر واضح غیر قابل کتمان است. احمدی‌نژاد معتقد است که شیوه محجب کردن جوانان جامعه ما طریق الزام نیست، این اعتقاد صحیحی است چراکه از شیوه الزام تا به حال چقدر نتیجه گرفتیم، اصلاً کجا مراجع ما، فقهای ما با شیوه الزام صرف موافق بودند؟!

منبع روزنامه ایران

نیمه شعبان بر تمام مسلمانان جهان مبارک باد

عمریست که از حضور او جا


ماندیم!!!


در غربت سرد خویش تنها ماندیم!!!

او منتظر ماست که ما برگردیم !!!

مائیم که در غیبت کبری ماندیم...

عیدتون مبارک

پرونده رسوایی امپراطور رسانه​ها در آمریکا هم باز شد


روپرت مرداک در اولین مصاحبه خود از زمان تعطیلی هفته‌نامه «نیوز آو د ورلد» به گوردون براون حمله کرد.

به گزارش خبرآنلاین، روپرت مرداک، قارون رسانه‌ای در مصاحبه با «وال استریت ژورنال» کنارآمدن «نیوز کورپوریشن» با رسوایی استراق سمع را تحسین کرد و سخنان پلیس بریتانیا را سراسر «دروغ» خواند.

مرداک در دفاع جانانه خود از «نیوز کورپوریشن» و پرونده شنود تماس‌های تلفنی به گوردون براون، نخست وزیر سابق بریتانیا حمله کرد. در این مصاحبه که مرداک برای اولین بار درمورد بحران پیش روی خود صحبت کرد در برابر تمامی اتهامات «نقض قانون» واکنش نشان داد.

او گفت براون «کلا اشتباه متوجه» شده است، مخصوصا وقتی اشاره کرده بود روزنامه‌های وابسته به مرداک از «مجرمان شناخته‌شده» برای به دست آوردن اخبار محرمانه اعضای حزب کارگر استفاده کرده‌اند.

مرداک در مصاحبه با «وال استریت ژورنال» که یکی از روزنامه‌های او در آمریکا است، گفت: «براون و اطرافیانش همیشه دوست ما بوده‌اند تا اینکه روزنامه «سان» که زیر نظر من فعالیت می‌کند دیگر از حزب کارگر دفاع نکرد و براون در انتخابات شکست خورد.»

مرداک در این مصاحبه اعلام کرد با کمال میل در برابر کمیته انتخابی فرهنگ، رسانه و ورزش مجلس عوام ظاهر می‌شود و سه‌شنبه هفته آتی در برابر اتهام شنود تماس‌های تلفنی از خود دفاع می‌کند.

او گفت: «می‌خواهم به برخی مسائل اشاره کنم که در پارلمان علیه ما گفته شده، حرف‌هایی که دروغ محض هستند.»

مرداک چندی پیش گفته بود تا وقتی که حرف‌های او در این کمیته به ریاست قاضی لوسن شنیده نشود هیچگونه مدرکی در اختیار گروه تحقیقات قرار نمی‌دهد.

مرداک سه‌شنبه آینده به همراه جیمز، پسرش و ربکاه بروکس، مدیرارشد «نیوز اینترنشنال» در برابر اعضای کمیته حاضر می‌شود، او در این مورد گفت: «لازم است حقانیت خود را برای مردم به اثبات برسانیم.»


درگیری لفظی مرداک (سمت چپ) با گوردون براون در سال 2007

مرداک که رئیس و مدیرارشد «نیوز کورپوریشن» است درمورد جنجال استراق سمع گفت «اشتباهات کوچکی» رخ داده است و صدماتی که با این اتهام به شرکت رسانه‌ای او وارد شده «قابل بازگشت» است.

او اعتراف کرد از پوشش منفی اخبار مربوط به شرکت رسانه‌ای خود «عصبانی» شده است اما با آن «کنار» می‌آید.

در چند وقت گذشته بسیاری از جیمز مرداک خواسته بودند تا ریاست شبکه «بی‌اسکای‌بی»، بزرگترین شبکه کابلی بریتانیا را قبول نکند، اما روپرت مرداک به دفاع از فرزند خود برخاست و اعلام کرد بحران‌های اخیر شانس پسرش برای ریاست را کاهش نمی‌دهد.

غول رسانه‌ای بریتانیا و آمریکا شایعه فروش «نیوز اینترنشنال» یا جدایی آن از «نیوز کورپوریشن» را رد کرد و چنین شایعاتی را «اراجیف» خواند.

مرداک در خاتمه مصاحبه گفت حتما کمیته‌ای تشکیل می‌دهد از افرادی که عضو شرکت رسانه‌ای او نیستند تا درمورد تمامی اتهامات واهی تحقیق کنند.

این درحالی است که وضعیت مرداک در آمریکا نیز متزلزل شده است. پلیس فدرال آمریکا درباره این اتهام که شرکت رسانه‌ای «نیوز کورپوریشن» به مالکیت روپرت مرداک، برای شنود مکالمات تلفنی خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر تلاش کرده، تحقیق می‌کند.

طی هفته‌‌های اخیر رسوایی شنود مکالمات بعضی از چهره‌های سیاسی و فرهنگی در بریتانیا و حتی برخی شهروندان عادی این کشور توسط روزنامه‌ها و نشریات متعلق به روپرت مرداک، به جنجال بزرگی در بریتانیا تبدیل شده است.

روپرت مرداک شهروند آمریکاست و شرکت زیرمجموعه غول رسانه‌ای او در بریتانیا «نیوز اینترنشنال» نام دارد که عملکرد حرفه‌ای و قانونی روزنامه‌ها و نشریات آن در این ماجرا زیر سوال رفته است.

نیل والیس 60 ساله در ارتباط با شنود‌های تلفنی بازداشت شده است. او سردبیر ارشد سابق هفته‌نامه «نیوز آو د ورلد» است. او روز پنجشنبه به دست پلیس بازداشت شد و برای پاسخ دادن به سوالاتی درباره پرونده استراق سمع به اداره پلیس در غرب لندن انتقال یافت. نیل والیس نهمین فردی است که از ماه ژانویه و پس از آغاز تحقیقات تازه درباره شنود تلفنی بازداشت می‌شود.

آغاز جشن‌های نیمه شعبان در مسجد جمکران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شعبان ماه خدا، اندک اندک از راه رسید و روزها یکی پس از دیگری گذشت تا روز خوب خدا از راه برسد.
روز خوب خدا با تمام خوبی‌هایی که در دنیا است، با تمام عظمت روزهای بزرگ از راه می‌رسد.
دوباره پلک دلم می‌پرد نشانه چیست ... شنیدم که می‌آید کسی به مهمانی ....
مهمان نیست، او که آینه‌ها وام دار حضور بخشایشگرش هستند حکم مهمان ندارد، او که میان مردم است و شاید گاهی از کنارش عبور کرده باشی بی انصافی است که مهمان خطابش کنی.
او میزبان است، امام رئوف است، میلادش خجسته است اما... غریب است و غربتش عالم سوز...
امامی است که انتظار را معنا خواهد کرد می‌گویند پایان انتظار شیرین است، آخ که تا شیرین شدن این واژه چقدر باید صبور باشی... خیلی دور خیلی نزدیک.... انتظار شیرین می‌شود.
صدای آمدنت را به گوش ما برسان، زمان غیبت خود را به انتها برسان ...
می‌گویند 1400 سال است که مردی منتظر 313 مرد است .... چقدر مرد شدن زمان می‌برد...
آذین بندی خیابان‌ها و کوچه‌ها، کاغذهای رنگی، شربت و شیرینی که در هر گذری تعارف می‌شود.
هزاران منتظر از راه‌های دور و نزدیک آمده‌اند به امید انتظار در مسجدی که متعلق به موعود است تا در جشنی بزرگ شرکت کنند و ولادتش را گرامی بدارند.
جشن‌های بزرگ نیمه شعبان لحظاتی پیش در مسجد مقدس آغاز شد تا همه برای فرج امام زمان(عج) دست به دعا بردارند.

برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در عراق، مصر، امارات، مکه و مدینه


خبرگزاری فارس: جشن‌های شب و روز نیمه شعبان این روزها در اقصی نقاط جهان اسلام از جمله در عراق، مصر، امارات، مکه مکرمه و مدینه منوره در حال برگزاری است.


به گزارش خبرگزاری فارس، در سراسر جهان اسلام مشتاقان حضرت بقیة الله الاعظم عجّل الله تعالی فرجه الشریف آماده انجام جشن‌های میلاد امام زمان و جشن‌های شب نیمه شعبان می‌شوند.
از کربلا خبر می‌رسد مردم عراق با وجود انفجار بمب در این شهر که موجب شهادت 18 نفر و زخمی شدن 83 نفر شد، همچنان برای برگزاری جشن‌های این روز با پای پیاده عازم این شهر هستند.

* از برگزاری مراسم تئاتر در قطیف تا اجرای سنن حجازی در مدینه منوره

در همین حال در عربستان و به‌ویژه مناطق شیعه نشین قطیف و احساء مراسم متفاوتی برگزار خواهد شد؛ پایگاه خبری الراصد خبر داد که در شهر صفوی قطیف شب گذشته (جمعه) تئاتری با عنوان «آیا تو راضی هستی؟» در مسجد الرضای این شهر برگزار شده است.
همچنین در شهر «الهفوف» در منطقه احساء مراسم جشنی با عنوان «نور علی نور» در حسینیه عباسیه این شهر برگزار شد که چند گروه سرود در آن اجرای برنامه کردند.
بنابر این گزارش پایگاه خبری الاشاره از مدینه منوره خبر داد زائران و مجاوران حرم نبی مکرم اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم در حرم آن حضرت علاوه بر خواندن ادعیه، اقدام به توزیع شیرینی‌جات و خوراکی و شربت کردند.
این پایگاه نوشت: در برخی محله‌های مدینه منوره کودکان که لباس نو به تن کرده بودند در مراسمی خاص به نام «سیدی شاهن» که اهالی اصیل مدینه منوره انجام می‌دهند با در دست داشتن آب نبات و ذرت با گذر از محلات مختلف، سرودهای مختص این شب و روز عزیز را می‌خواندند.
بنابر این گزارش، مجالس شیعیان این منطقه نیز شاهد جشن‌های اصیل حجازی از جمله سرودهای اسلامی، نمایش و دکلمه‌خوانی و سخنرانی‌هایی به این منظور بود.
در مسجد و مزرعه علامه راحل شیخ العمری(ره) نیز مراسمی به این منظور برگزار شد که با قرائت قرآن کریم آغاز شد و «شیخ ناصر نصار» سخنرانی کرد و گروه «بلابل الحجاز» از فعال‌ترین گروه‌های هنری شیعیان مدینه سرودها و قصاید خود را اجرا کردند.

* احیای شب نیمه شعبان در مسجد الحرام با وجود مخالفت مفتی بزرگ عربستان

در همین حال از مکه مکرمه خبر می‌رسد با وجود فتوای شیخ عبدالعزیز آل‌الشیخ مفتی بزرگ عربستان سعودی در مخالفت با جشن‌های شب نیمه شعبان که گفته است: «اعمالی که در شب و روز نیمه شعبان انجام می‌شود بدعت بوده و مخالف سنت نبوی است!»؛ روزنامه عربستانی الوطن از مکه مکرمه خبر داد: جمعه گذشته و در شب نیمه شعبان 700 هزار زائر نماز جمعه و مغرب و عشا را در مسجد الحرام اقامه کرده‌اند.
این روزنامه از کثرت طواف‌گزاران در مسجد الحرام خبر داد و نوشت: تعداد زوار به حدی بود که مأموران و خادمان مسجد از گزاردن نماز در صحن اصلی ممانعت به عمل آوردند.
الوطن از پر شدن رواق‌ها و طبقات حرم مکی خبر داد و افزود: مسئولان حرم مکی طبقه فوقانی را برای زواری که قصد احیای این شب عظیم و قرائت قرآن داشتند، باز کردند و همچنین پلیس راهنمایی مکه مکرمه به علت ترافیک سنگین اطراف حرم مکی مسیرهای ورودی به این حرم را بست تا جایی که مردم مجبور به حرکت با پای پیاده به سمت مسجد الحرام شدند.

* برگزاری جشن رسمی در مصر با قرائت شاذلی و با حضور نماینده شیخ الازهر

بنابر این گزارش، از مصر خبر می‌رسد پس از فتوای «علی جمعه» مبنی بر مجوز برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در استان‌های این کشور از جمله استان «قنا» و «اسماعیلیه» مراسم‌های مختلف که برخی از آنان توسط مراکز دولتی بود، برگزار شد.
در همین حال تلویزیون رسمی مصر نیز جمعه مطابق با شب نیمه شعبان در مصر که در این کشور همزمان با تغییر قبله از مسجد الاقصی به مسجد الحرام شناخته می‌شود، جشن‌های شب نیمه شعبان در مسجد «الرحمن الرحیم» قاهره را که با حضور نماینده شیخ الازهر برگزار شد به صورت زنده پخش کرد.
در این مراسم که برخی شخصیت‌های برجسته مصری از جمله «احمد عمر هاشم» رئیس سابق دانشگاه الازهر و «عبدالله الحسینی» وزیر اوقاف و رئیس فعلی دانشگاه الازهر و همچنین استاندار قاهره حضور داشتند، شیخ شاذلی قرآن قرائت کرد و «شیخ فؤاد عبدالعظیم» و «سالم عبدالجلیل» از وزارت اوقاف سخنرانی کردند و همچنین ابتهال‌خوانی کردند.

* برگزاری کارناوال شادی در امارات

در همین حال از امارات خبر می‌رسد پس از فتوای شورای افتاء این کشور مبنی بر مجوز برگزاری جشن‌های شب نیمه شعبان شهرهای راس‌الخیمه، دوبی و شارجه شاهد جشن‌های مختلفی در شب نیمه شعبان بودند.
پوشیدن لباس‌های نو توسط کودکان، پخش شیرینی، اجرای مسابقات، برگزاری نمایشگاه آثار و صنایع دستی و کارناوال شادی برای کودکان و خانواده‌ها از جمله فعالیت‌های در این کشور محسوب می‌شود.

جریانهای عصر ظهور

جریانهای عصر ظهور


 

قَدْ کانَ لَکُمْ آیَةٌ فی‏ فِئَتَیْنِ الْتَقَتا فِئَةٌ تُقاتِلُ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ أُخْرى‏ کافِرَةٌ

یَرَوْنَهُمْ مِثْلَیْهِمْ رَأْیَ الْعَیْنِ وَ اللَّهُ یُؤَیِّدُ بِنَصْرِهِ مَنْ یَشاءُ إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَعِبْرَةً لِأُولِی الْأَبْصارِ آل عمران13

 

مقدمه؛

وجود و ظهور منجی که در همه مکاتب الهی نقشی محوری و پررنگ دارد نه صرفا بعثت و بروز شخص یا شخصیتی برای نجات انسانها از بدبختی و گمراهیست بلکه در واقع تجلی و نمود عینی معرفت مردمان هر عصر به خداوند متعال است . این قاعده ریشه دار، فطری انسان و ضامن شکوفائی استعدادهای خدادادی او و بیانگر غایت آمال و آرزوها و ظرفیت وجودی او نیز میباشد و با توجه به اینکه منجی بشریت جانشین خدا برروی زمین و اختیاردار مدیریت عالم برای رشد و تعالی انسانهاست لذا انسانها و جوامع انسانی خواسته یا ناخواسته به سمت جایگاه معنوی و خدائی منجی در حرکت هستند و بی آنکه بخواهند قدرت مدیریت الهی خلیفة الله را با دوستی یا دشمنی خویش به تجلیگاه می آورند .

انسانهای پاک سرشت و نیک سیرت رفته رفته خود نیزمنجی میشوند و ناپاکان و بدسیرتان مانع نجات بشریت ؛ هر انسانی که به فکر نجات خویش از تباهی و بدعاقبتیست به همان میزان منجی خویش است و اگر این صبغه ی نجات دهندگی بر همه افکار و اعمال او سایه بیندازد، او متوجه و متذکر وجود منجی بزرگتری میشود که فی الواقع او باب نجات و نهایت کمال است . این حقیقت شگفت انگیز ، زیبا و اندیشه ساز در معارف شیعی و مهدوی به "ظهور انفسی" مشهور است و مقدمه لازمی است برای "ظهور آفاقی" که بروز نجات بخشی جانشین خدا از طریق برقراری حکومت عدل الهی برروی زمین میباشد .

قلوب انسانهای پاکنهاد که در راستای اصلاح خویش و رهائی از فساد درون و بیرون تلاش میکنند در نظمی عجیب و هدفمند به سمت انسان کامل متوجه میگردد تا ساختار عظیم حکومت الله 1 برروی زمین متحقق شود؛ در این بین میزان و شاخص، کمال گرائی و ملاک، ولی خداست و شایستگیهای فردی بر خلاف روشهای مادیگرایانه همه جانبه و متضمن سعادت فرد است .

انبیاء و اوصیاء الهی صلواة الله علیهم اجمعین در طول تاریخ بشریت بر اساس این ساختار، ایفای نقش نموده و به هدایت انسانها همت گمارده اند تا با تشکیل جبهه یی واحد از مومنان، به جنگ شیطان و ایادی او بپاخیزند اما در اکثر برهه ها ولی خدا با اندکی از مومنان خالص در جنگی نابرابر همه هستی خویش را فدا نمودند تا چراغ هدایت همچنان روشن بماند تا شاید انسانهای دنیازده دست از غفلت خویش بشویند و حول محور جانشین خدا به تشکیل حکومت عدل همت بگمارند اما سُستیها و خمودگیها و فریبخوردگی ها و انحرافات ، تحقق این آرزوی همیشگی اولیاء الله را به تاخیر انداخت تا جائیکه هر یک از آنها که خود منجی امت خویش بودند آرزوی تعجیل در فرج منجی نهائی برای همه بشریت را اوج آمال و اهداف خویش قرار دهند؛ گوئی سرنوشت محتوم این بود که جریان نجات بخشی و هدایتگری تمام و کمال بشریت، گنج نهانی باشد برای روزگاری که مردمانی با قلوب نورانی و ایمانهای مستحکم، اراده های پولادین را مبنای شوق و اصلاحگری خویش قرار داده و به فریاد رسای خاتم الاوصیاء لبیکی جانانه بگویند.

ادامه مطلب ...