نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

نظم نوین جهانی (New World Order)

زمینه سازی ظهور ، بررسی علائم ظهور، شناخت شیطان و دجال ،مبارزه با صهیونیزم جهانی

دو سوم مسلمانان منتظر ظهورند

در نظرسنجی که توسط موسس PEW انجام شد، به این موضوع اشاره شده است که در خاورمیانه، آفریقای شمالی، جنوب آسیا و جنوب شرق آسیا بیشتر مسلمانان معتقدند که آنها ظهور حضرت مهدی (عج) را در زندگی خود خواهند دید.  این انتظار در افغانستان 83، در عراق 72 ، در تونس 67 و در مالزی 62 درصد است.
در این نظرسنجی مشخص شد که درصد انتظار برای ظهور حضرت مهدی (عج) در آسیای میانه از هر 10 نفر چهار نفر بوده است اما در ترکیه این آمار به 68 درصد می‌رسد.  موسسه آمریکایی مذکور نظرسنجی خود را در ایران انجام نداده است.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


سرخان مردان اف، از پژوهشگران و فعالان اسلامی کشور روسیه، در گفتگو با خبرنگار بخش بین الملل آینده روشن، با اشاره به این که کشور روسیه در حدود ۱۴۸ میلیون نفر جمعیت دارد و اکثر این جمعیت مسیحی هستند، عنوان کرد: مسیحیان این کشور تماما ارتدوکس هستند و علاوه بر آنها مسلمانان و یهودیان نیز در این کشور زندگی می کنند.
وی در ادامه عنوان کرد، در روسیه در حدود ۲۰ میلیون مسلمان زندگی می کنند که از این میان ۲ میلیون نفر شیعه هستند و نکته قابل توجه این است که شیعیان این کشور تماما شیعیان اثنی عشری هستند و به ۱۲ امام بر حق اعتقاد کامل دارند.
مردان اف، ارتباط مسیحیان و یهودیان این کشور را با مسلمانان و در بین مسلمانان رابطه سنی ها و شیعیان را رابطه خوبی عنوان کرد، ولی آنطوری که صد در صد رضایت از این موضوع وجود داشته باشد هم ندانست، و علت این موضوع را هم حوادث تروریستی عنوان کرد که در کشور های مختلف اتفاق افتاد و بیشتر تبلیغات منفی باعث شد که انگشت اتهام به سمت مسلمانان و خصوصا شیعیان گرفته شود.
دانش آموخته مدرسه امام خمینی(ره) قم در ادامه گفت: البته رابطه اصلی که از آن رابطه خوبی هم یاد میشود به دلیل اطلاعات اندکی است که مردم این کشور راجع به مسلمانان دارند و خرابکاری وهابیان این کشور را به پای مسلمانان مخصوصا شیعه نمی گذارند، زیرا در این کشور جمعیت قابل توجهی وهابی زندگی می کنند و مردم روسیه از آنها شناخت کافی دارند و نگرشهای آنها را کاملا می شناسند.
وی افزود: در کشور روسیه تحصیلات اسلامی انجام میشود و به اسم دانشگاه، چنددانشگاه اسلامی در این کشور فعالیت می کنند که اغلب تحصیلاتی که در این کشور انجام میشود، برای سنی ها است و چون تعداد شیعیان کم است، کلاسهایی که برای آنها برگزار میشود، تنها به صورت کلاسهای کوتاه مدت برگزار می شود.
مردان اف در ارتباط با عقیده مسلمانان این کشور به بحث مهدویت و در کل به بحث موعود، عنوان کرد: نه تنها در میان مسلمانان، بلکه در میان مسیحیان و یهودیان انتظار برای ظهور منجی وجود دارد، امام حتی در بین شیعیان هم انتظار برای ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به گونه ای که در ایران نمود دارد، نیست.
وی در ادامه عنوان کرد: الحمدالله در کشور روسیه به اندازه ای که مردمان این کشور نیاز دارند، اعتقاد به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، وجود دارد و حتی در ایام مختلف از جمله نیمه شعبان، هزاران نفر جمع می شوند و به جشن برای ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می پردازند، در این مراسم ها علاوه بر مسلمانان از سایر ادیان هم حضور پیدا می کنند و جمعیت به حدی زیاد است که ما همیشه از تعدادی که پیش بینی کرده ایم جمعیت بالاتری می آینده و همیشه جا کم می آید.
دانش آموخته مدرسه امام خمینی(ره) قم گرایش به اسلام در میان سایر ادیان این کشور خیلی بالا نداست و گفت: با اینکه تعداد این گرایشها به اندازه ای نیست که ما انتظار داریم، اما در سالهای اخیر این گرایشها رشد روز افزونی داشته و همه ساله برتعداد مراجعه کنندگان به دین اسلام و پذیرندگان آن اضافه می شود.
مردان اف و جمعی دیگر از دوستان خود که در ایران زندگی و تحصیل می کنند، برای ترویج فعالیت های اسلامی در کشورشان به انتشار ویژه نامه ای به زبان روسی و برای ترویج دین اسلام روی آورده اند، این ویژه نامه بیشتر به مسائلی پرداخته که بیشتر برای مسلمانان پیش می آید، وی در این باره می گوید: ما در این ویژه نامه سعی کردیم که مطالبی را بگذاریم که علاوه بر اینکه به درد مسلمانان بخورد و آنها را نسبت به مسائل دینی خود بیشتر آگاه کند، باعث جذب پیروان ادیان دیگر هم شویم، به همین دلیل سعی کردیم که مطالب را به صورت غیر مستقیم بیان کنیم.
وی افزود: در این ویژه نامه بخشهای مختلفی از جمله اخبار در دنیا، ایدئولوژی، سفر، تفسیر قرآن، احکام با توجه به اهمیت آن در روسیه، زن در اسلام از نظر علمای غرب، حجاب از دید علمای غرب، تربیت، طب، تمدن قدیم، شخصیت های برجسته، ورزش در اسلام، اماکن مختلف، دنیای علمی، آیا می دانید و آشپزخانه اسلامی وجود دارد.
وی در ارتباط با اینکه چه شد که به ایران آمد و از کجا درس اسلام شناسی را آغاز کرد، گفت: ۴ سال پیش و برای ادامه تحصیلات به ایران آمدم، من در روسیه دانشگاه حقوق را تمام کردم و برای ادامه تحصیل باید یک کشور دیگری را انتخاب می کردم، طبق مشورت یکی از دوستان که در ایران تحصیل می کرد، نسبت به تحصیل در این کشور رغبت پیدا کردم و این باعث شد که به ایران بیایم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد